chassisnummer

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: chassisnummer

Post by sjak_brak »

petrolhead wrote:Vanaf een bepaalt tijdstip hebben alle usa cars dus een chassisnummer door de rdw ingeslagen gekregen met dat apparaat.
Bij Cadillac niet, die hadden vaak wel al een nr in het chassis af fabriek.

Ik denk dat je nooit 100% zekerheid zult hebben, maar idd even contact opnemen met de RDW.

En in geval van twijfel - een wagen gewoon laten staan, of bv met de eigenaar naar de RDW gaan voor onderzoek (op jouw kosten).
petrolhead
Posts: 26
Joined: Fri Oct 21, 2005 12:53 am

Re: chassisnummer

Post by petrolhead »

Heb net gebeld wisten ze zelf ook niet precies. Nu mail gestuurd met de vraag.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: chassisnummer

Post by Robbie »

Is inderdaad wel een goeie vraag.

Wij hebben met een ouder pickupje 2 jaar geleden geen problemen gehad, maar die was al in 1995 (ofzo) ingevoerd, dus wij hadden als argument dat het nummer er toen misschien al eens door iemand ingeslagen was, toen het nog mocht.
Misschien zijn er wel problemen te verwachten als die invoerdatum korter geleden is.
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: chassisnummer

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi, Ik heb een chrysler town and country uit 1974, en is op 1-12-1999 ingevoerd uit de usa. Daar is de vin in gegraveerd. Ik vind het een slecht systeem, al gow is het niet meer leesbaar. Ik had een orginele NL Olds delta 88 uit 79, en die was ingeslagen. Dus 2004 kan je erop rekenen dat het graveerwerk is. Bij een APK doet niemand moeilijk, behalve als je een steekproefkrijgt en de RDW zelf komt. Mijn garage houder zegt dat alshet nummer op de aangegeven plek staat, dat het voor hem ok is,want er is nergens aangegeven hoe het erin moet staan, alleen waar.
petrolhead
Posts: 26
Joined: Fri Oct 21, 2005 12:53 am

Re: chassisnummer

Post by petrolhead »

Per 01-70-1999 Heeft de RDW dit voor zijn rekening genomen.
Allemaal bedankt voor jullie input.
petrolhead
Posts: 26
Joined: Fri Oct 21, 2005 12:53 am

Re: chassisnummer

Post by petrolhead »

oeps...01-07-1999 natuurlijk :oops:
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: chassisnummer

Post by franky »

geld alleen voor auto's waar nog geen nummer in stond natuurlijk, staat er een nummer in dan accepteert het RDW deze,


dus niet denken dat alle auto's die na 1999 op kenteken gekomen zijn voor zien zijn van een RDW grafeernummer
en niet denken als een auto na 1999 op kenteken gekomen is en geen RDW nummer heeft dat ie dan om-gekat is
burnerchief
Posts: 616
Joined: Thu Dec 23, 2004 8:50 pm

Re: chassisnummer

Post by burnerchief »

Olds 88 Rocket wrote:Hoi, Ik heb een chrysler town and country uit 1974, en is op 1-12-1999 ingevoerd uit de usa. Daar is de vin in gegraveerd. Ik vind het een slecht systeem, al gow is het niet meer leesbaar. Ik had een orginele NL Olds delta 88 uit 79, en die was ingeslagen. Dus 2004 kan je erop rekenen dat het graveerwerk is. Bij een APK doet niemand moeilijk, behalve als je een steekproefkrijgt en de RDW zelf komt. Mijn garage houder zegt dat alshet nummer op de aangegeven plek staat, dat het voor hem ok is,want er is nergens aangegeven hoe het erin moet staan, alleen waar.
voor apk geldt dat als er ergens op een vast deel van auto/chassis een nummer staat wat overeen komt met het raadpleegscherm dat dat het chassisnummer is waar het dan ook staat (hoeft niet op aangegeven plaats te zijn)
wat het RDW kantoor ervan vindt met lpg keuring etc.is een ander verhaal.
een steekproefcontroleur zal ff fronsen maar meer ook niet.
Post Reply