Verbruik..
Re: Verbruik..
Ja, en? Een verkeerd verbruik kan op problemen wijzen. Bovendien is het echt niet stoer om te veel te verbruiken. Mijn Satellite station reed met originele motor 1 op 6,5 (benzine 383 BBM, +-1950kg), mijn Valiant reed 1 op 8 (LPG, /6, +-1250kg), mijn DeSoto rijdt 1 op 6 (benzine, L6, +-1650kg). Dan is 1 op 5 voor een L6 met weinig pk en gering gewicht wel apart...
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Verbruik..
Precies, het is niet dat als ik 1:5 ipv 1:8 rijd 100pktjes meer heb ofzo.
Wil gewoon graag met motortje voor elkaar hebben en een beetje effecient, gaat inderdaad maar om 90pk en 1250kg ofzo..
Wil gewoon graag met motortje voor elkaar hebben en een beetje effecient, gaat inderdaad maar om 90pk en 1250kg ofzo..
Re: Verbruik..
Heb even gezocht.Bewaar meestal mijn manuals met aanvullingen.
ontsteking 8 graden voor BDP.
geen kat,geen EGR, alle milieu meuk eraf.
CO op 3 %
Dit waren de afstellingen die bij mij werkten na lang proberen.
Kreng was erg gevoelig op de afstellingen en ook op het merk benzine.
Shell en BP was uit den boze, geen idee waarom.
Heb nadat die plat ging nog een andere gehad en daar was helemaal niets mee te beginnen.
Heb die snel verkocht en een plymouth valiant slant 6 gekocht.(liep na lang pielen 1 op 10)
ontsteking 8 graden voor BDP.
geen kat,geen EGR, alle milieu meuk eraf.
CO op 3 %
Dit waren de afstellingen die bij mij werkten na lang proberen.
Kreng was erg gevoelig op de afstellingen en ook op het merk benzine.
Shell en BP was uit den boze, geen idee waarom.
Heb nadat die plat ging nog een andere gehad en daar was helemaal niets mee te beginnen.
Heb die snel verkocht en een plymouth valiant slant 6 gekocht.(liep na lang pielen 1 op 10)
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Verbruik..
Oke, was dat een schakel of automaat?
Dank voor de info
Dank voor de info
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Verbruik..
Caprice '79 350 V8 sedan..: 1 op 4,5 a 5 (LPG) snelweg (Drama...ik weet het...te lui om daar wat aan te doen)
Caprice '84 305 V8 coupé..: 1 op 9 a 10 benzine. Auto is helemaal origineel...
Binnenkort de EGR klep vervangen van de coupé...werkt niet naar behoren. Ik begreep dat die eigenlijk ontworpen is om de motor zuiniger te maken in verbruik en dat een gunstige bijwerking van het systeem is dat de uitstoot dan minder schadelijk is vanwege de verkoelende werking op de ontbrandings temperatuur...
Caprice '84 305 V8 coupé..: 1 op 9 a 10 benzine. Auto is helemaal origineel...
Binnenkort de EGR klep vervangen van de coupé...werkt niet naar behoren. Ik begreep dat die eigenlijk ontworpen is om de motor zuiniger te maken in verbruik en dat een gunstige bijwerking van het systeem is dat de uitstoot dan minder schadelijk is vanwege de verkoelende werking op de ontbrandings temperatuur...
Re: Verbruik..
De afstellingen waren voor een automaat
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Verbruik..
Oke, das mijnes ook.
Zal binnenkort even laten weten wat het resultaat is als met tank leeg is.
Zal binnenkort even laten weten wat het resultaat is als met tank leeg is.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Verbruik..
Heeft hij een standaard eindoverbrenging? (bak/overdrive, achteras en diameter band)
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Verbruik..
Jup, alleen de banden zijn iets groter en breder.
Snap dat ik dan wel iets meer verbruik, maar geen verschil van 1:5 naar 1:10
Ga binnenkort de standaard wielen er onder zetten met nieuwe schokbrekers en dan uitlijnen
Snap dat ik dan wel iets meer verbruik, maar geen verschil van 1:5 naar 1:10
Ga binnenkort de standaard wielen er onder zetten met nieuwe schokbrekers en dan uitlijnen
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Verbruik..
Lijkt mij ook nogal veel maar je moet het gaspedaal toch nogal verder indrukken om de zelfde resultaten/snelheid te halen, zeker met dergelijk vermogen.
Als ie dan ook nog niet perfect loopt/afgesteld is etc mis je vermogen en moet je hem nog verder intrappen voor het zelfde resultaat=nog meer brandstof
Hoeveel dat scheelt durf ik niet te gokken, weet bovendien het verschil in de bandomtrek niet maar ben wel benieuwd wat ie doet na de juiste bandenmaat en eventueel uitlijnen.
Als ie dan ook nog niet perfect loopt/afgesteld is etc mis je vermogen en moet je hem nog verder intrappen voor het zelfde resultaat=nog meer brandstof
Hoeveel dat scheelt durf ik niet te gokken, weet bovendien het verschil in de bandomtrek niet maar ben wel benieuwd wat ie doet na de juiste bandenmaat en eventueel uitlijnen.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Verbruik..
Ik ook, alleen komen de schokbrekers pas volgende maand ergens binnen..
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Verbruik..
Ik heb een Mustang uit 1979 met een 5.0 V8. Verbruik is ongeveer 1 op 7 op benzine.
gr
gr