Verbruik..

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Verbruik..

Post by Wilf »

Ja, en? Een verkeerd verbruik kan op problemen wijzen. Bovendien is het echt niet stoer om te veel te verbruiken. Mijn Satellite station reed met originele motor 1 op 6,5 (benzine 383 BBM, +-1950kg), mijn Valiant reed 1 op 8 (LPG, /6, +-1250kg), mijn DeSoto rijdt 1 op 6 (benzine, L6, +-1650kg). Dan is 1 op 5 voor een L6 met weinig pk en gering gewicht wel apart...
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Verbruik..

Post by Bromgabber »

Precies, het is niet dat als ik 1:5 ipv 1:8 rijd 100pktjes meer heb ofzo. ;)
Wil gewoon graag met motortje voor elkaar hebben en een beetje effecient, gaat inderdaad maar om 90pk en 1250kg ofzo..
impala62
Posts: 532
Joined: Fri Mar 11, 2005 5:36 pm

Re: Verbruik..

Post by impala62 »

Heb even gezocht.Bewaar meestal mijn manuals met aanvullingen. :P

ontsteking 8 graden voor BDP.
geen kat,geen EGR, alle milieu meuk eraf.
CO op 3 %
Dit waren de afstellingen die bij mij werkten na lang proberen.

Kreng was erg gevoelig op de afstellingen en ook op het merk benzine.
Shell en BP was uit den boze, geen idee waarom.

Heb nadat die plat ging nog een andere gehad en daar was helemaal niets mee te beginnen.
Heb die snel verkocht en een plymouth valiant slant 6 gekocht.(liep na lang pielen 1 op 10)
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Verbruik..

Post by Bromgabber »

Oke, was dat een schakel of automaat?
Dank voor de info ;)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Verbruik..

Post by Detroitsteel »

Caprice '79 350 V8 sedan..: 1 op 4,5 a 5 (LPG) snelweg (Drama...ik weet het...te lui om daar wat aan te doen)

Caprice '84 305 V8 coupé..: 1 op 9 a 10 benzine. Auto is helemaal origineel...

Binnenkort de EGR klep vervangen van de coupé...werkt niet naar behoren. Ik begreep dat die eigenlijk ontworpen is om de motor zuiniger te maken in verbruik en dat een gunstige bijwerking van het systeem is dat de uitstoot dan minder schadelijk is vanwege de verkoelende werking op de ontbrandings temperatuur...
impala62
Posts: 532
Joined: Fri Mar 11, 2005 5:36 pm

Re: Verbruik..

Post by impala62 »

De afstellingen waren voor een automaat :!:
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Verbruik..

Post by Bromgabber »

Oke, das mijnes ook.
Zal binnenkort even laten weten wat het resultaat is als met tank leeg is. :)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Verbruik..

Post by thunderbuick »

Heeft hij een standaard eindoverbrenging? (bak/overdrive, achteras en diameter band)
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Verbruik..

Post by Bromgabber »

Jup, alleen de banden zijn iets groter en breder.
Snap dat ik dan wel iets meer verbruik, maar geen verschil van 1:5 naar 1:10
Ga binnenkort de standaard wielen er onder zetten met nieuwe schokbrekers en dan uitlijnen :)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Verbruik..

Post by thunderbuick »

Lijkt mij ook nogal veel maar je moet het gaspedaal toch nogal verder indrukken om de zelfde resultaten/snelheid te halen, zeker met dergelijk vermogen.
Als ie dan ook nog niet perfect loopt/afgesteld is etc mis je vermogen en moet je hem nog verder intrappen voor het zelfde resultaat=nog meer brandstof
Hoeveel dat scheelt durf ik niet te gokken, weet bovendien het verschil in de bandomtrek niet maar ben wel benieuwd wat ie doet na de juiste bandenmaat en eventueel uitlijnen.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Verbruik..

Post by Bromgabber »

Ik ook, alleen komen de schokbrekers pas volgende maand ergens binnen..
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Verbruik..

Post by grandmaster n »

Ik heb een Mustang uit 1979 met een 5.0 V8. Verbruik is ongeveer 1 op 7 op benzine.

gr
Post Reply