Spuitvraag.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Spuitvraag.

Post by mercury1970 »

Ik heb momenteel de spatschermen en de motorkap van mijn auto los liggen en wil v/d gelegenheid gebruik maken om ze nu te spuiten.
Er is een risico dat er kleurverschil op gaat treden, als ik later de rest v/d auto spuit, kan ik dit minimaliseren door precies te noteren hoeveel verf en hoeveel delen verdunner ik gebruik?
De auto wordt 1K satinblack gespoten en dat gaat buiten gebeuren in een tent (there ain't no budget like low budget), dit neemt niet weg dat ik er het beste van wil maken. (ben de roller ontgroeit, denk ik :D )
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Spuitvraag.

Post by mercury1970 »

Spuiters allemaal al op vakantie? :(
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Spuitvraag.

Post by BigBlockMopar »

Als je gewoon netjes dekkend spuit dan krijg je geen kleurverschil.
Het is geen candy-verf die transparant is dus mengverhouding is niet zo relevant hier.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Spuitvraag.

Post by Krultang72 »

als je alles van 1 voorraad pak, heb je eigenlijk geen kans op kleurverschil.., tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat een andere mengverhouding van je verdunner /verharder een kleur verschil kan geven...
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Spuitvraag.

Post by takel »

Krultang72 wrote: ik heb nog nooit gehoord dat een andere mengverhouding van je verdunner /verharder een kleur verschil kan geven...
Maar waarom het risico nemen?? Gewoon uitwegen en opschrijven dus om ellende te voorkomen. :!:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Spuitvraag.

Post by mercury1970 »

Ik heb in het verleden ook gedeeltes gespoten en idd kleurverschil; zeker drie tinten matzwart..... :D
Daarom ga ik het dit keer wel afmeten en opschrijven. Thnx for the comments!
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Spuitvraag.

Post by BigBlockMopar »

Dus waarom dit topic als je het antwoord blijkbaar al wist...? :smack:
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Spuitvraag.

Post by takel »

Noteer meteen de gegevens van de omgeving!

windrichting................ altijd tegen de wind in spuiten
windsnelheid............... bij meer of minder wind de luchtdruk van je compressor lager of hoger zetten
temperatuur............... iets meer of iets minder verharder bij temperatuur verschillen
luchtvochtigheid.......... bij nat weer de verf in de magnetron zetten om vocht eruit te halen, bij droog weer erin tuffen.
luchtdruk....................dikte van de verflaag aanpassen, hoge druk dikkere laag als bij lage luchtdruk
tijdstip.......................nooit gaan spuiten vroeg in de ochtend of eind van de avond (temperatuur stijgt te snel of het koelt te hard af)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Spuitvraag.

Post by BigBlockMopar »

Stand van de maan is ook belangrijk.
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers... :!:
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Spuitvraag.

Post by warriorair »

Had je dat niet eerder kunnen vertellen !! :?
BigBlockMopar wrote:Stand van de maan is ook belangrijk.
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers... :!:
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Spuitvraag.

Post by Ranch73 »

BigBlockMopar wrote:Stand van de maan is ook belangrijk.
Als het eb is in je spuitbeker dan spuit je niet dekkend waarschijnlijk...
En met vloed krijg je zakkers... :!:
Gouden tip voor spritzer uit het oosten des land :P
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Spuitvraag.

Post by mercury1970 »

Mmmmm en dit alles met rechtsdraaiende lak?? 8)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Spuitvraag.

Post by BigBlockMopar »

Nee natuurlijk niet. Met draaiende lak heb je in het midden een kuil, dat wil je ook niet uiteraard.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Spuitvraag.

Post by mercury1970 »

BigBlockMopar wrote:Nee natuurlijk niet. Met draaiende lak heb je in het midden een kuil, dat wil je ook niet uiteraard.
En ik dacht dat ik al vroeg uit bed was..... :lol:
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Spuitvraag.

Post by olof »

idd...goed noteren hoe en wat je gedaan hebt...!
zelfs met unie kleuren en mat kan je maar zo kleur verschil krijgen...de ene dag spuit je anders dan de volgende...zeker goed mengverhouding van je matte lak beschrijven..dat is belangrijkst...!!

gaat jou lukken..!!
Post Reply