Verbruik V8 Benzine motoren

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Momentum »

Aangezien LPG er naar zoals het er nu uit ziet er uit moet wil ik wel graag even weten wat een V8 verbruikt op benzine.

Is daar via een berekening of anders achter te komen wat het ongeveer zou doen?

De mijne is een 6.6l 400cu

En ik mag aannemen dat 4 jaar lang op LPG rijden er ook wel een beetje voor zorgt dat het verbruik op benzine wat hoger komt te liggen door slijtage? of sla ik de plank mis?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by sjak_brak »

Met mijn ouwe Olds met 350 reed ik 1 op 4 op benzine, met iemand anders achter het stuur was 1 op 9 mogelijk.

Mijn ex-Imperial met 440 reed pak m beet 1 op 5.5-6.0 toen die was omgebouwd naar benzine. Een maat van me reed 1 op 9 met zn NYer & 440 TNT v(benzinewagen).

Mijn ouwe Newport (383) reed 1 op 4.5 op benzine.

Je motor slijt niet (extra) door de LPG, mits ontsteking e.d. goed afgesteld. Een gasblok gaat doorgaans langer mee dan een benzineblok, omdat gas een veel schonere verbranding geeft, en ook je olie niet verdunt.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Wilf »

Je verbruik zakt gemiddeld 10% maar kan ook makkelijk meer zijn. Laatste auto op LPG die ik reed deed 1 op 3 op gas en 1 op 5 op benzine.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Corp »

gelukkig heb ik bijna overal inmiddels injectie op :D allemaal aan de ontvetter :)

smiles per gallon luitjes... denk daar aan ;)
Last edited by Corp on Thu Apr 25, 2013 9:36 am, edited 1 time in total.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by sjak_brak »

Wilf wrote:Je verbruik zakt gemiddeld 10% maar kan ook makkelijk meer zijn. Laatste auto op LPG die ik reed deed 1 op 3 op gas en 1 op 5 op benzine.
Dat zal ook met afstelling van eea te maken hebben. Eerder genoemde Newport had op gas exact zelfde verbruik als op kwastenreiniger, en de Imperial kon op gas ook 1 op 5.5 of beter (niet met mij achter t stuur :D )
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by capricelimburg »

Caprice met TBI 1 op 6 in de stad tot 1 op 12 op de snelweg, over langere tijd gemiddeld zat ik zo rond de 1 op 8. Hebben we het wel over een 91-96 Caprice die veel meer gestroomlijnd is dan die schoenendozen ervoor...

Heb ook nog een LT1 Corvette en een BMW 740 V8 gehad, die kwamen ook zo'n beetje op hetzelfde uit ondanks modernere multipoint injectie (maar wel 100pk meer dan een Caprice)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Corp »

1:12? heb je een steen onder het gaspedaal? Ik heb een paar TPI/muiltiport injectiemotoren en ik haal er max. 1:7 mee als ik rustig rij
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by capricelimburg »

Heb ik inderdaad gehaald met een gestroomlijnde boat Caprice met 305 en de granny-mode 2.56 achteras, en dan drie uur achter elkaar op de snelweg met de cruise op 120, oftewel het echte kilometervreten waar die auto eigenlijk voor gemaakt is :D

Maar het jaar gemiddelde bij alle V8 auto's die ik gehad heb (wel allemaal injectie in een of andere vorm) zat altijd zo rond de 1 op 8.
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by chevyron »

Dan doe ik iets niet goed :) 1 op 3 , en dan doe ik rustig an :P met m'n chevy pickup uit '53 met 305 cui v8

ron
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by kikkegek »

zoiets installeren?

http://www.atomicefi.com/

Image

Is plug-n-play....vraag me alleen af of je er wat in verbruik mee wint
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Remon. »

kikkegek wrote:zoiets installeren?

http://www.atomicefi.com/

Image

Is plug-n-play....vraag me alleen af of je er wat in verbruik mee wint
Juist. $2150,- voor basiskitje en $2750 voor de kit die jij laat zien. Denk dat het niet eens nodig is om te berekenen te maken hoeveel km je moet rijden om dat eruit te halen ;) Kun je beter direct gaan voor een moderne engine swap.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by kikkegek »

Remon. wrote:
Juist. $2150,- voor basiskitje en $2750 voor de kit die jij laat zien. Denk dat het niet eens nodig is om te berekenen te maken hoeveel km je moet rijden om dat eruit te halen ;) Kun je beter direct gaan voor een moderne engine swap.
je kan zelf, als je handig bent, met Megasquirt ook aan de gang gaan...kan stuk goedkoper, maar moet je ook alles zelf uitzoeken:

http://www.carcraft.com/techarticles/11 ... ewall.html

of

http://www.diyautotune.com/tech_article ... _v8_v6.htm
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Corp »

je kunt ook gewoon een standaard GM ecu nemen en daar wat moates spullen op loslaten, kun je net zoveel en meer. Die MSD rommel kan niet eens de ontsteking regelen, net als de EZ EFI van fast
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by kikkegek »

Corp wrote:je kunt ook gewoon een standaard GM ecu nemen en daar wat moates spullen op loslaten, kun je net zoveel en meer. Die MSD rommel kan niet eens de ontsteking regelen, net als de EZ EFI van fast
kan je daar dan wat meer over vertellen? klinkt interessant
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Verbruik V8 Benzine motoren

Post by Corp »

TPI SD of MAF ECU + G2 memory adapter & prommetje of beter een Ostrich2. TunerProRT (gratis als je 10 sec op het nag scherm wacht) erbij en knoeien maar.

Dit is een std. MAF ECU, omgebouwd op een LS7 cartridge maf met 3x het bereik van een originele, interne IAT, 63lbs Siemens Dekra injectoren, Wideband Datastream integratie (loopt op NB) en een boel andere aanpassingen. (zoals een EGR omgeprogrammeerd om een intercooler pomp te laten lopen)

Ben er nog niet helemaal mee klaar, loopt nog te arm bij WOT dus nergens vol gas (WBO2 gaat naar de 15 heen dus gas los)



Kijk maar eens op moates.net. De XDF def. files en de ADS/ADX datastream defs kun je allemaal zo downloaden, evenalst een boel ander custom mods zoals aangepaste masks voor MAF & SD voor meer mogelijkheden. Er is echt een hele boel te vinden en te krijgen. Leercurve is er wel een beetje, dat wel.
Post Reply