Verbruik V8 Benzine motoren
Verbruik V8 Benzine motoren
Aangezien LPG er naar zoals het er nu uit ziet er uit moet wil ik wel graag even weten wat een V8 verbruikt op benzine.
Is daar via een berekening of anders achter te komen wat het ongeveer zou doen?
De mijne is een 6.6l 400cu
En ik mag aannemen dat 4 jaar lang op LPG rijden er ook wel een beetje voor zorgt dat het verbruik op benzine wat hoger komt te liggen door slijtage? of sla ik de plank mis?
Is daar via een berekening of anders achter te komen wat het ongeveer zou doen?
De mijne is een 6.6l 400cu
En ik mag aannemen dat 4 jaar lang op LPG rijden er ook wel een beetje voor zorgt dat het verbruik op benzine wat hoger komt te liggen door slijtage? of sla ik de plank mis?
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Met mijn ouwe Olds met 350 reed ik 1 op 4 op benzine, met iemand anders achter het stuur was 1 op 9 mogelijk.
Mijn ex-Imperial met 440 reed pak m beet 1 op 5.5-6.0 toen die was omgebouwd naar benzine. Een maat van me reed 1 op 9 met zn NYer & 440 TNT v(benzinewagen).
Mijn ouwe Newport (383) reed 1 op 4.5 op benzine.
Je motor slijt niet (extra) door de LPG, mits ontsteking e.d. goed afgesteld. Een gasblok gaat doorgaans langer mee dan een benzineblok, omdat gas een veel schonere verbranding geeft, en ook je olie niet verdunt.
Mijn ex-Imperial met 440 reed pak m beet 1 op 5.5-6.0 toen die was omgebouwd naar benzine. Een maat van me reed 1 op 9 met zn NYer & 440 TNT v(benzinewagen).
Mijn ouwe Newport (383) reed 1 op 4.5 op benzine.
Je motor slijt niet (extra) door de LPG, mits ontsteking e.d. goed afgesteld. Een gasblok gaat doorgaans langer mee dan een benzineblok, omdat gas een veel schonere verbranding geeft, en ook je olie niet verdunt.
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Je verbruik zakt gemiddeld 10% maar kan ook makkelijk meer zijn. Laatste auto op LPG die ik reed deed 1 op 3 op gas en 1 op 5 op benzine.
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
gelukkig heb ik bijna overal inmiddels injectie op allemaal aan de ontvetter
smiles per gallon luitjes... denk daar aan
smiles per gallon luitjes... denk daar aan
Last edited by Corp on Thu Apr 25, 2013 9:36 am, edited 1 time in total.
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Dat zal ook met afstelling van eea te maken hebben. Eerder genoemde Newport had op gas exact zelfde verbruik als op kwastenreiniger, en de Imperial kon op gas ook 1 op 5.5 of beter (niet met mij achter t stuur )Wilf wrote:Je verbruik zakt gemiddeld 10% maar kan ook makkelijk meer zijn. Laatste auto op LPG die ik reed deed 1 op 3 op gas en 1 op 5 op benzine.
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Caprice met TBI 1 op 6 in de stad tot 1 op 12 op de snelweg, over langere tijd gemiddeld zat ik zo rond de 1 op 8. Hebben we het wel over een 91-96 Caprice die veel meer gestroomlijnd is dan die schoenendozen ervoor...
Heb ook nog een LT1 Corvette en een BMW 740 V8 gehad, die kwamen ook zo'n beetje op hetzelfde uit ondanks modernere multipoint injectie (maar wel 100pk meer dan een Caprice)
Heb ook nog een LT1 Corvette en een BMW 740 V8 gehad, die kwamen ook zo'n beetje op hetzelfde uit ondanks modernere multipoint injectie (maar wel 100pk meer dan een Caprice)
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
1:12? heb je een steen onder het gaspedaal? Ik heb een paar TPI/muiltiport injectiemotoren en ik haal er max. 1:7 mee als ik rustig rij
-
- Posts: 535
- Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Heb ik inderdaad gehaald met een gestroomlijnde boat Caprice met 305 en de granny-mode 2.56 achteras, en dan drie uur achter elkaar op de snelweg met de cruise op 120, oftewel het echte kilometervreten waar die auto eigenlijk voor gemaakt is
Maar het jaar gemiddelde bij alle V8 auto's die ik gehad heb (wel allemaal injectie in een of andere vorm) zat altijd zo rond de 1 op 8.
Maar het jaar gemiddelde bij alle V8 auto's die ik gehad heb (wel allemaal injectie in een of andere vorm) zat altijd zo rond de 1 op 8.
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Dan doe ik iets niet goed 1 op 3 , en dan doe ik rustig an met m'n chevy pickup uit '53 met 305 cui v8
ron
ron
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
zoiets installeren?
http://www.atomicefi.com/
Is plug-n-play....vraag me alleen af of je er wat in verbruik mee wint
http://www.atomicefi.com/
Is plug-n-play....vraag me alleen af of je er wat in verbruik mee wint
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
Juist. $2150,- voor basiskitje en $2750 voor de kit die jij laat zien. Denk dat het niet eens nodig is om te berekenen te maken hoeveel km je moet rijden om dat eruit te halen Kun je beter direct gaan voor een moderne engine swap.kikkegek wrote:zoiets installeren?
http://www.atomicefi.com/
Is plug-n-play....vraag me alleen af of je er wat in verbruik mee wint
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
je kan zelf, als je handig bent, met Megasquirt ook aan de gang gaan...kan stuk goedkoper, maar moet je ook alles zelf uitzoeken:Remon. wrote:
Juist. $2150,- voor basiskitje en $2750 voor de kit die jij laat zien. Denk dat het niet eens nodig is om te berekenen te maken hoeveel km je moet rijden om dat eruit te halen Kun je beter direct gaan voor een moderne engine swap.
http://www.carcraft.com/techarticles/11 ... ewall.html
of
http://www.diyautotune.com/tech_article ... _v8_v6.htm
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
je kunt ook gewoon een standaard GM ecu nemen en daar wat moates spullen op loslaten, kun je net zoveel en meer. Die MSD rommel kan niet eens de ontsteking regelen, net als de EZ EFI van fast
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
kan je daar dan wat meer over vertellen? klinkt interessantCorp wrote:je kunt ook gewoon een standaard GM ecu nemen en daar wat moates spullen op loslaten, kun je net zoveel en meer. Die MSD rommel kan niet eens de ontsteking regelen, net als de EZ EFI van fast
Re: Verbruik V8 Benzine motoren
TPI SD of MAF ECU + G2 memory adapter & prommetje of beter een Ostrich2. TunerProRT (gratis als je 10 sec op het nag scherm wacht) erbij en knoeien maar.
Dit is een std. MAF ECU, omgebouwd op een LS7 cartridge maf met 3x het bereik van een originele, interne IAT, 63lbs Siemens Dekra injectoren, Wideband Datastream integratie (loopt op NB) en een boel andere aanpassingen. (zoals een EGR omgeprogrammeerd om een intercooler pomp te laten lopen)
Ben er nog niet helemaal mee klaar, loopt nog te arm bij WOT dus nergens vol gas (WBO2 gaat naar de 15 heen dus gas los)
Kijk maar eens op moates.net. De XDF def. files en de ADS/ADX datastream defs kun je allemaal zo downloaden, evenalst een boel ander custom mods zoals aangepaste masks voor MAF & SD voor meer mogelijkheden. Er is echt een hele boel te vinden en te krijgen. Leercurve is er wel een beetje, dat wel.
Dit is een std. MAF ECU, omgebouwd op een LS7 cartridge maf met 3x het bereik van een originele, interne IAT, 63lbs Siemens Dekra injectoren, Wideband Datastream integratie (loopt op NB) en een boel andere aanpassingen. (zoals een EGR omgeprogrammeerd om een intercooler pomp te laten lopen)
Ben er nog niet helemaal mee klaar, loopt nog te arm bij WOT dus nergens vol gas (WBO2 gaat naar de 15 heen dus gas los)
Kijk maar eens op moates.net. De XDF def. files en de ADS/ADX datastream defs kun je allemaal zo downloaden, evenalst een boel ander custom mods zoals aangepaste masks voor MAF & SD voor meer mogelijkheden. Er is echt een hele boel te vinden en te krijgen. Leercurve is er wel een beetje, dat wel.