Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

Nadat mijn koppakking er uit lag en rechtse kop gescheurd was, de hele bende maar vervangen door nieuw. Nu aan het opbouwen en testen.

Probleem: Sub loopt goed op gas, maar als ik omschakel op benzine dan start hij wel goed, rustig rijden ook goed, maar als je flink gas geeft is het net of de boel gesmoord wordt. Heb luchtklep (voor gas-installatie) al nagekeken, maar dat is het niet.

Heeft iemand een idee?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by kikkegek »

hoi Rob,

dat is precies waarom ik benzine eraf geflikkerd heb...ik had benzine als backup voor in het buitenland, maar de motor op LPG afgesteld. Als ik dan naar benzine schakelde, dan reed die kut....stationaire ging nog wel....klein beetje gas ook wel, maar als ik wat meer gas af, dan ging die inhouden, zoals jij nu ook beschrijft. Je zal ook merken, dat als je dan het gas ietsje loslaat, dat die dan ineens toch weer heel even wel goed vermogen heeft.

als je een 300A mixer hebt, dan kan je proberen om de "luchtklep" onder de mixer verder open te zetten. Daar heb je als het goed is een hendel voor in de cabine. De 300mixer knijpt namelijk je luchtoevoer af, omdat die op de luchtingang van je benzine-carb zit. als je niks doet, krijgt die dus te weinig lucht tov van de benzine en gaat die inhouden. Voor dat rijke mengsel staat dan ook je ontsteking te vroeg...dus rijdt die kut.

dus ff proberen om hendel uit te trekken, zodat die meer lucht krijgt en misschien je onsteking een paar graden minder vroeg zetten, zodat die wat beter op benzine rijdt.

Ik wilde geen concessies meer doen, omdat ik 99% van de tijd op LPG reed, dus heb een IMPCO425 mixer gemonteerd en alle benzine eraf gesloopt. extra tank erbij, zodat ik lekkere grote actieradius heb...hebben nu 135L netto lpg voorraad (170 bruto)....

laat ff weten of het gelukt is :-)
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

Hoi Jochen,

Dank je wel! Ben al even terug geweest. Ondertussen was de carb er al weer af..... Enfin, we zetten de hele boel weer in elkaar en dan proberen we het even.

Ik houd je op de hoogte!
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

OK, vervolg:

ik kreeg vandaag de suggestie

1) kapotte carburateur
2) blokkering in de benzineleiding, waardoor onvoldoende toevoer bij vol gas.

Wie heeft hier een mening over?

Bij voorbaat dank maar weer.....
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by Pavement Pounder »

Is het vlotterniveau gechekt ?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by kikkegek »

HarleyRob wrote:Hoi Jochen,

Dank je wel! Ben al even terug geweest. Ondertussen was de carb er al weer af..... Enfin, we zetten de hele boel weer in elkaar en dan proberen we het even.

Ik houd je op de hoogte!
heb je die luchtklep al geprobeerd?
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by Thing »

acceleratie pomp verstopt..
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

@Jochen: luchtklep etc zit allemaal goed en zoals het hoort, werkt ook goed.

@thing: ik durf niet te zeggen of de acceleratiepomp verstopt zit. moet ik even nakijken..... dank!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by kikkegek »

HarleyRob wrote:@Jochen: luchtklep etc zit allemaal goed en zoals het hoort, werkt ook goed.

@thing: ik durf niet te zeggen of de acceleratiepomp verstopt zit. moet ik even nakijken..... dank!
zou je zo vriendelijk willen zijn om ieder antwoord apart te beantwoorden en "Kate" zo veel mogelijk willen showen? :-P
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

Bij deze.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

@thing: acceleratiepomp functioneert. Ik vermoed nu dat er ergens bij de leiding iets dwars zit. We zoeken verder! Dank voor het meedenken.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine - UPDATE

Post by HarleyRob »

Alles geprobeerd, carburateur lijkt er compleet goed uit te zien, maar probleem blijft bestaan......

Van wie mag ik een carb lenen (Chevy 350) om te zien of het met een andere wel gaat?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine - UPDATE

Post by kikkegek »

HarleyRob wrote:Alles geprobeerd, carburateur lijkt er compleet goed uit te zien, maar probleem blijft bestaan......

Van wie mag ik een carb lenen (Chevy 350) om te zien of het met een andere wel gaat?
heb je dus ook geprobeerd om je ontsteking iets "later" te zetten?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by HarleyRob »

Ik was daar deze week niet bij, heb het wel gevraagd. Morgen dus opnieuw! Thx!
Jaap
Posts: 161
Joined: Thu May 03, 2012 9:52 am

Re: Suburban - 350 SB - afstelling benzine

Post by Jaap »

Het is al genoemd, maar ook ik zou even je vlotter checken.
Als je veel op gas rijdt droogt die uit en doet hij niet meer wat hij moet doen, drijven waardoor je vlotterkamer te snel droog staat.
Post Reply