Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 100%
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Apr 07, 2013 11:25 am
Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 100%
Hallo, sinds vorige week ben ik in het bezit van een Cadilac Fleetwood 'Brougham' uit '78
De auto start en loopt op LPG en ook op benzine.
Alleen als de verlichting aanstaat loopt de accu in no-time leeg.
De dynamo werkt op zich prima, en de accu is ook niks mis mee.
Met de verlichting uit, laadt de dynamo de accu ook gewoon bij.
De vorige eigenaar heeft er wel een hoofdschakelaar ingebouwd, zodat echt alles uitstaat, en er geen verbruikers meer zijn.
Ik heb de auto voor niet al teveel geld gekocht, en wist dat er nog wat aan moest gebeuren. Ook cosmetisch, maar dat vindt ik van minder belang.
Maar wie weet wat er op elektronisch gebied aan de hand kan zijn?
Bij voorbaat dank!
De auto start en loopt op LPG en ook op benzine.
Alleen als de verlichting aanstaat loopt de accu in no-time leeg.
De dynamo werkt op zich prima, en de accu is ook niks mis mee.
Met de verlichting uit, laadt de dynamo de accu ook gewoon bij.
De vorige eigenaar heeft er wel een hoofdschakelaar ingebouwd, zodat echt alles uitstaat, en er geen verbruikers meer zijn.
Ik heb de auto voor niet al teveel geld gekocht, en wist dat er nog wat aan moest gebeuren. Ook cosmetisch, maar dat vindt ik van minder belang.
Maar wie weet wat er op elektronisch gebied aan de hand kan zijn?
Bij voorbaat dank!
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
Hoeveel ampere uur accu zit erin?
Lekstroom?
Laad de accu ook bij met verlichting aan?
Accu getest?
Lekstroom?
Laad de accu ook bij met verlichting aan?
Accu getest?
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Apr 07, 2013 11:25 am
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
De accu is: 12V 68 Ah. Ik heb de accu laten testen, en daar was niks mis mee.
Maar met verlichting aan loopt de accu heel snel leeg, en laadt niet bij. Met verlichting uit wel.
Volgens mij loopt de stroom weg via de massa.
Maar wat kan de oorzaak daarvan zijn?
Maar met verlichting aan loopt de accu heel snel leeg, en laadt niet bij. Met verlichting uit wel.
Volgens mij loopt de stroom weg via de massa.
Maar wat kan de oorzaak daarvan zijn?
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
Hoe/waarmee is de accu getest? doel ik op het type accutester.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
En als je de aanjager aanzet, ruitenwissers en als hij het heeft achterruit verwarming laad hij dan ook nog bij?
Anders kan ook gewoon je dynamo stuk zijn omdat hij niet genoeg stroom meer kan leveren als je vermogen vraag.
Anders kan ook gewoon je dynamo stuk zijn omdat hij niet genoeg stroom meer kan leveren als je vermogen vraag.
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
ik zou de dynamo effe eruit sleutelen en op de testbank laten zetten, doen ze voor niks, als er iets mis is met het ding kunnen ze het repareren, is-ie wel in orde wandel je gewoon weer naar buiten...
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
of nog simpeler, auto starten en pool van de accu bij lopende motor eraf trekken, kapt hij ermee dan laadt de dynamo niet genoeg.
-
- Posts: 2086
- Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
Diode in dynamo defect?
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Apr 07, 2013 11:25 am
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
De accu is getest bij een garagebedrijf met goede spullen. Het probleem zit met name in de verlichting. Diode zou ook nog een optie kunnen zijn. Zoals gezegd heeft de vorige eigenaar er een hoofdschakelaar ingezet, zodat alles ook echt helemaal uitstaat.
Alleen is het onder de motorkap nu een wirwar van draden, met zekeringen hier en daar, enz. Maar zodra de verlichting aangaat, loopt de accu al binnen 2km helemaal leeg. De koplampen gaan zwakker branden, 'seatbelt' lampje gaat branden, dus voor mij een raadsel.
Alleen is het onder de motorkap nu een wirwar van draden, met zekeringen hier en daar, enz. Maar zodra de verlichting aangaat, loopt de accu al binnen 2km helemaal leeg. De koplampen gaan zwakker branden, 'seatbelt' lampje gaat branden, dus voor mij een raadsel.
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
Corp wrote:of nog simpeler, auto starten en pool van de accu bij lopende motor eraf trekken, kapt hij ermee dan laadt de dynamo niet genoeg.
mm zou ik niet doen, als je dynamo nog niet stuk is gaat ie zeker stuk als je de accupool eraf haalt.
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
effe spanning meten over de accu, als ie goed laad zal de spanning boven de 14 volt zijn, is spanning goed dan verlichting aan zetten, valt de spanning dan onder de 12 volt dan staat je v snaar gewoon te slap.Snakeskin Cowboy wrote:De accu is getest bij een garagebedrijf met goede spullen. Het probleem zit met name in de verlichting. Diode zou ook nog een optie kunnen zijn. Zoals gezegd heeft de vorige eigenaar er een hoofdschakelaar ingezet, zodat alles ook echt helemaal uitstaat.
Alleen is het onder de motorkap nu een wirwar van draden, met zekeringen hier en daar, enz. Maar zodra de verlichting aangaat, loopt de accu al binnen 2km helemaal leeg. De koplampen gaan zwakker branden, 'seatbelt' lampje gaat branden, dus voor mij een raadsel.
-
- Posts: 6
- Joined: Sun Apr 07, 2013 11:25 am
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
Bedankt voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte. ;-)
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
diode is ( als ik het goed begrepen heb ) een soort van terugslagklep, als er een kapot is zal de stroom vanuit je accu terug eruitlopen, ( vandaar misschien dat vorige eigenaar die hoofdschakelaar heeft gemonteerd ) zie het verband niet met de verlichting want dan zou je ook zonder verlichting problemen hebben ( heb je misschien ook wel maar dan duurt het iets langer voor de accu leeg is ) heb ooit eens zo'n nieuwe diodebrug in laten solderen, kostte dacht ik iets van 5 of 10 euro....Snakeskin Cowboy wrote: Diode zou ook nog een optie kunnen zijn.
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
't is geen hypermoderne auto vol met gevoelige electronica!! Gewoon simpel testje, als je dynamo dat niet aan kan is het een prul, en die beetje piekspanningen die je heel misschien kunt krijgen, ik heb nog nooit gehad dat er wat kapot ging. Gewoon een snel simpel testje. Op een moderne auto zou ik het ook niet doen.franky wrote:
mm zou ik niet doen, als je dynamo nog niet stuk is gaat ie zeker stuk als je de accupool eraf haalt.
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: Accu loopt heel snel leeg met verlichting aan. Accu is 1
zet eens een multimeter op je dynamo met draaiende motor en je verlichting aan,
dan kan je zo zien wat je dynamo bijlaadt, normaal moet een dynamo tog wel 14,2-14,4 bijladen zonder verlichting aan, met verlichting aan zal dat rond de 13,5 moeten zijn, zoniet dan is tog egt je dynamo naar de klotuh als dat veel minder is.
just my 2 cents
dan kan je zo zien wat je dynamo bijlaadt, normaal moet een dynamo tog wel 14,2-14,4 bijladen zonder verlichting aan, met verlichting aan zal dat rond de 13,5 moeten zijn, zoniet dan is tog egt je dynamo naar de klotuh als dat veel minder is.
just my 2 cents