yellowstuff ebc remblokken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
mat350
Posts: 501
Joined: Wed Oct 06, 2004 6:22 pm

yellowstuff ebc remblokken

Post by mat350 »

hallo,wil op mijn wilwood remmen de orginele wilwood remblokken vervangen door ebc yellowstuff.iemand ervaring mee.auto remt goed,maar als ik een paar keer heb doorgeremd pakken de blokken niet goed meer.als ik dan rij tot ze wat koeling hebben gehad is het weer goed.alvast bedankt
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by Dinant MK III »

Ik zou voor rood gaan, goeie ervaringen mee, plus dat ze weinig remstof achterlaten. Die gele zijn meer voor circuitgebruik.
mat350
Posts: 501
Joined: Wed Oct 06, 2004 6:22 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by mat350 »

een vriend van me heeft rode en die heeft hetzelfde probleem als ik,alleen duurt het wat langer eer hij fading krijgt.daarmee de vraag voor de yelowstuff omdat ze hogere temperaturen aankunnen en toch ook voor straatgebruik zijn.
djz
Posts: 39
Joined: Wed Sep 26, 2012 8:49 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by djz »

Ik had op mijn dagelijkse auto de groede ebc en die waren goed.
djz
Posts: 39
Joined: Wed Sep 26, 2012 8:49 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by djz »

Sorry groene :oops:
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by omega »

Greenstuff - 2000 Serie - Premium remblokken voor sportieve bestuurders

Premium remblokken voor sportieve auto's tot 1000 kg / 200 pk. Ontworpen voor sportief straatgebruik met betere stopkracht tot 600°C, met een nominale wrijvingscoëfficiënt van 0,55. EBC Greenstuff heeft een goede “bite”, zelfs als de remblokken nog koud zijn. Hierdoor geeft Greenstuff de bestuurder al vertrouwen wanneer het de rempedaal voor de eerste keer ingetrapt wordt. De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt.

Een remblok zonder remstofproductie bestaat niet. De aard van het remsysteem vereist dat er remstof gegenereerd wordt; hierdoor ontstaat er geen trilling in de remschijf (shimmy-effect). De EBC Greenstuff remblokken genereren minder stof, en houden zodoende uw lichtmetalen velgen schoner. Ook is deze remstof minder agressief, waardoor het makkelijker te verwijderen is

edstuff Ceramic - 3000 serie - Voor snelle en getunede auto’s
De EBC Redstuff "Superstreet" formule is ontworpen voor auto's boven 1000 kg / 200 pk en voor bestuurders met een sportieve rijstijl. Het remblokmateriaal bestaat uit Kevlar®-vezels met keramische deeltjes. Hierdoor heeft het een langere levensduur, het remt beter en is stiller. Tests hebben uitgewezen dat auto’s met een snelheid van 160 km/h met Redstuff remblokken 13 meter eerder stoppen dan auto's met OEM (originele) remblokken.

De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt. De nominale wrijvingscoëfficiënt van Redstuff is 0,5, met ongeveer 50% stofvermindering t.o.v. originele remblokken.

ellowstuff - 4000 "R" serie – heavy duty en race gebruik

Deze remblokken zijn ontworpen voor race en rally toepassingen, maar zijn ook perfect veilig bij gebruik in het wegverkeer, vanwege de goede “bite” bij lage rembloktemperaturen. Toepasbaar op auto’s boven 1250 kg / 200 pk.

De nieuwe Yellowstuff samenstelling heeft een goede levensduur, en zet een nieuwe trend neer qua race-type remblokken die kunnen gebruikt worden in het dagelijks verkeer. Yellowstuff remblokken zijn al bij talloze race- en rallykampioenschappen gebruikt en zijn een mijlpaal in de ontwikkeling van remblokmateriaal. De nominale wrijvingscoëfficiënt bedraagt 0,5 zonder dat er remschijfbeschadiging optreedt. Yellowstuff genereert een gelijkwaardige hoeveelheid remstof als originele remblokken.

EBC Brakes introduceert in 2011 een nieuwe samenstelling van het Bluestuff race / ralley remblok: NDX Formula. Ontworpen voor circuitgebruik en daardoor na enkele remacties al ingeremd. Bij hogere temperaturen blijft het remsysteem goed doseerbaar.

EBC NDX Bluestuff is niet agressief voor remschijven, en heeft weinig opwarmtijd nodig.

Orangestuff is de laatste toevoeging aan het programma EBC Brakes remblokken. De semi-metallic samenstelling is de zwaarste die EBC Brakes te bieden heeft. Agressiever dan de Bluestuff en daardoor geschikt voor circuitgebruik in diverse toepassingen. Vraag ons naar de mogelijkheden en klik op de contact button.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by Corp »

ik zou helemaal niet voor EBC gaan. Ik weet niet wat daar gebeurd is bij EBC maar ik vermoed dat alles tegenwoordig uit den oost komt. English Brake Company my ass... Hawk HP of HP + (niet als je lang met je schijven wilt doen) is IMO een veel veel betere keuze.
pswildcat
Posts: 53
Joined: Fri Jan 04, 2013 11:42 am

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by pswildcat »

naast een paar Amerikanen rij ik al jaren klassieker rally's met een Volvo Amazon '61, monteer daar al een tijdje EBC Greenstuff op en dat bevalt prima, geen fading ook niet onder de meest extreme omstandigheden; Redstuff ook geprobeerd maar dat beviel minder (erg instabiel, in ieder geval voor mijn gebruik); heb ook een tijd met Ferodo FRP endurance gereden en dat remt echt als vergif, maar heeft wel opwarmtijd nodig, maakt herrie, agressief remstof en vreet schijven........
voor sportief straatgebruik is er niks mis met Greenstuff
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by Thing »

ebc yellowstuff zijn heel goed te gebruiken voor zware automaat auto's!

Six-Pack Speedshop is dealer van EBC.. ze monteren veel EBC

Stargazer hier van het forum kan erover meepraten.. daar zijn gele in zijn auto gegaan..
shthpnz
Posts: 4
Joined: Thu May 24, 2012 9:36 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by shthpnz »

omega wrote:Greenstuff - 2000 Serie - Premium remblokken voor sportieve bestuurders

Premium remblokken voor sportieve auto's tot 1000 kg / 200 pk. Ontworpen voor sportief straatgebruik met betere stopkracht tot 600°C, met een nominale wrijvingscoëfficiënt van 0,55. EBC Greenstuff heeft een goede “bite”, zelfs als de remblokken nog koud zijn. Hierdoor geeft Greenstuff de bestuurder al vertrouwen wanneer het de rempedaal voor de eerste keer ingetrapt wordt. De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt.

Een remblok zonder remstofproductie bestaat niet. De aard van het remsysteem vereist dat er remstof gegenereerd wordt; hierdoor ontstaat er geen trilling in de remschijf (shimmy-effect). De EBC Greenstuff remblokken genereren minder stof, en houden zodoende uw lichtmetalen velgen schoner. Ook is deze remstof minder agressief, waardoor het makkelijker te verwijderen is

edstuff Ceramic - 3000 serie - Voor snelle en getunede auto’s
De EBC Redstuff "Superstreet" formule is ontworpen voor auto's boven 1000 kg / 200 pk en voor bestuurders met een sportieve rijstijl. Het remblokmateriaal bestaat uit Kevlar[REGISTERED SIGN]-vezels met keramische deeltjes. Hierdoor heeft het een langere levensduur, het remt beter en is stiller. Tests hebben uitgewezen dat auto’s met een snelheid van 160 km/h met Redstuff remblokken 13 meter eerder stoppen dan auto's met OEM (originele) remblokken.

De remblokken zijn behandeld met een EBC Brake-In laagje om het remschijfoppervlak te conditioneren, zodat het inlopen van de remblokken versnelt. De nominale wrijvingscoëfficiënt van Redstuff is 0,5, met ongeveer 50% stofvermindering t.o.v. originele remblokken.

ellowstuff - 4000 "R" serie – heavy duty en race gebruik

Deze remblokken zijn ontworpen voor race en rally toepassingen, maar zijn ook perfect veilig bij gebruik in het wegverkeer, vanwege de goede “bite” bij lage rembloktemperaturen. Toepasbaar op auto’s boven 1250 kg / 200 pk.

De nieuwe Yellowstuff samenstelling heeft een goede levensduur, en zet een nieuwe trend neer qua race-type remblokken die kunnen gebruikt worden in het dagelijks verkeer. Yellowstuff remblokken zijn al bij talloze race- en rallykampioenschappen gebruikt en zijn een mijlpaal in de ontwikkeling van remblokmateriaal. De nominale wrijvingscoëfficiënt bedraagt 0,5 zonder dat er remschijfbeschadiging optreedt. Yellowstuff genereert een gelijkwaardige hoeveelheid remstof als originele remblokken.

EBC Brakes introduceert in 2011 een nieuwe samenstelling van het Bluestuff race / ralley remblok: NDX Formula. Ontworpen voor circuitgebruik en daardoor na enkele remacties al ingeremd. Bij hogere temperaturen blijft het remsysteem goed doseerbaar.

EBC NDX Bluestuff is niet agressief voor remschijven, en heeft weinig opwarmtijd nodig.

Orangestuff is de laatste toevoeging aan het programma EBC Brakes remblokken. De semi-metallic samenstelling is de zwaarste die EBC Brakes te bieden heeft. Agressiever dan de Bluestuff en daardoor geschikt voor circuitgebruik in diverse toepassingen. Vraag ons naar de mogelijkheden en klik op de contact button.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: yellowstuff ebc remblokken

Post by pv-camaro »

heb zelf ook de EBC REDstuff blokken, en ben er erg tevreden over, er zullen ongetwijfeld nog wel betere blokken in de handel zijn, maar goed is goed
grote voordeel van de REDstuff, is dat de remstof ook niet op je wielen vastvreet, je haalt het er zo weer af

Er staat zelfs "made in England" op :D
Post Reply