Dubbele luchthoorn plaatsen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by MotiV8 »

Alwin wrote:En waar haal jij gewoon die tien bar luchtdruk vandaan?

Dat 12 of 24 volt slaat op de compressor die je nodig hebt om de lucht te comprimeren. .
10 bar is standaard lucht druk van een gemiddelde vrachtwaggel. Lucht compressor van een vrachtwaggel werkt niet op 24 volt maar word door de motor aangedreven.......
De enigste compressor op "mijn" Dafje die op 24 Volt werkt is die van het automatisch vet smeer systeem... zodat ik niet elke week met de vetspuit onder de auto door hoef om alle vet nippels langs te gaan.. heb je echter niets aan voor je toetertje..
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by Alwin »

MotiV8 wrote: .
10 bar is standaard lucht druk van een gemiddelde vrachtwaggel. Lucht compressor van een vrachtwaggel werkt niet op 24 volt maar word door de motor aangedreven.......
De enigste compressor op "mijn" Dafje die op 24 Volt werkt is die van het automatisch vet smeer systeem... zodat ik niet elke week met de vetspuit onder de auto door hoef om alle vet nippels langs te gaan.. heb je echter niets aan voor je toetertje..[/quote]
Kijk. Hoe werkt dat dan? Want die compressor wordt dus continue aangedreven, maar dan zal die wel een koppeling hebben, net zoals een airco compressor. Hoe groot zijn die compressoren? Onder de motorkap heb ik nog een airco en thermactor systeem die ik er nog uit wil hebben. Vraag me af of zoiets op die plaats kan. Opent weer perspectieven.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by MotiV8 »

Niks koppeling, gewoon een afblaas ventiel. Luchttanks vol, dan begind hij gewoon af te blazen. Compressor draait continu.
En aangezien bijna alles op lucht bedient wordt bij de vrachtwaggel, remmen inclusief ABS en ESP, automatische niveau regeling, koppeling, het schakelen van de versnellingsbak ( AStronic ), stuur verstelling, lucht geveerde stoelen..enz enz heb je niet veel overcapaciteit.
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by olle griese »

Ik heb mijn hornblaster onder de auto aan de achterkant geplaatst.
Als je wel een hornblaster gaat kopen neem die van 250 dollar dan niet, daar krijg je spijt van.
Ik heb eer 1 met 5 hoorns waarvan de langste 70cm
Onder de motorkap is meestal niet genoeg ruimte.
Afgezien van dat de politie daar het eerst kijkt.
Dus daar moet je gewoon een goedkoop illegaal luchthoorntje plaatsen.
Wordt je gepakt heb je tenminste je hornblaster nog :D
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by RobDodge »

Je kan ook een kleine LPG tank of iets dergelijks gebruiken om perslucht in op te slaan.
Activate
Posts: 1183
Joined: Wed Feb 04, 2004 7:23 am

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by Activate »

Ik heb zelf een Conductor special van Hornblasters onder mijn Dodge RAM.

http://www.hornblasters.com/products/de ... n-horn-kit

De hoorns aan de bestuurderszijde gemonteerd(tussen frame en plaatwerk) en tank aan rechterzijde.

Werkt goed!!

Een maat van me heeft een K5LA gekoch die we nu op zijn RAM aan het monteren zijn,ding is 70 cm breed, dus maar op de plaats van het reservewiel, met dubbbele compressors en een 40 liter tank op 13 bar.

Gaat ook wel klinken denk ik......
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Dubbele luchthoorn plaatsen

Post by HarleyRob »

OK, dank voor alle tips en inzichten.

On topic: ik heb de luchthoorns al, tweetonig, en ik denk dat ik nu wel weet waar ik hem ga plaatsen.
Post Reply