raam in plakken

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: raam in plakken

Post by kn@pestaart »

Oei, da's niet goed. Een ruit moet je altijd primeren anders lekt hij gegarandeerd. Aangezien de ruit niet echt vastzit en je het kunt zien als je hem eruit haalt, kun je misschien nog een schadeclaim indienen.
Ik heb er 4 maanden gewerkt... Kutbedrijf... :P
Het is een speciale glasprimer, maar any stuff will do, als het op glas blijft zitten.

http://www.nonpaints.com/nl/rhilan-dig- ... -lakprimer
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: raam in plakken

Post by Ranch73 »

"Raam in plakken " :P
Ontopic:,meet eerst even de hoogte op van oude ruit en markeren met stukje tape o.i.d. aan 2 kanten,heb je een referentie,suc6
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ranch73 wrote:"Raam in plakken " :P
Ontopic:,meet eerst even de hoogte op van oude ruit en markeren met stukje tape o.i.d. aan 2 kanten,heb je een referentie,suc6

Dank je voor de tip.

raam in plekken.... het is hier omgeving Brabant-Limburg dus het is zo nog heel netjes geformuleerd... :P
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: raam in plakken

Post by 64Redneck »

Mijn oude Firebirdramen werden op de sleutellokatie geplakt. Geprimerd en netjes gedaan door de filiaalhouder van Autotaalglas. Sierstrips werden een week later op de Autotaalglaslokatie gedaan , ook met ramenkit.

Zat er superstrak , en lekvrij in. :thumbs:
camaro67
Posts: 1182
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: raam in plakken

Post by camaro67 »

3M - Butylbandkit voor directe verlijming van autoruiten
Niet uithardende, direct hechtende butylbandkit voor het monteren van autoruiten zonder profielrubber.
Uitsluitend toepassen indien de originele montage ook met bandkit is uitgevoerd!
Butylbandkit geeft geen constructieve sterkte aan de carrosserie.
Eigenschap: Zeer hoge aanvangshechting. Weersbestendig. Snel, schoon en gemakkelijk te verwerken.

Hier heb ik de ruiten van mijn Camaro weer mee ingezet,is te koop in verschillende diktes in verband met je sierlijsten.

Sierlijsten zet je vast met originele klemmetjes niet met kit :foei:

Gr.Joop
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: raam in plakken

Post by johnny »

camaro67 wrote:
Sierlijsten zet je vast met originele klemmetjes niet met kit :foei:
tja, zo hoort het wel natuurlijk, maar die ramenknakker van hier heeft het bij mij ook met hier en daar een dotje kit gedaan, heel erg netjes, niks van te zien of het nu met klemmetjes of op die manier gedaan is.....
ronald ce 82
Posts: 1059
Joined: Thu Mar 03, 2005 1:19 am

Re: raam in plakken

Post by ronald ce 82 »

maar als je later weer eens een ruit stuk heb krijg je de lijsten niet meer los en ben je toe aan een nieuw set lijstjes
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: raam in plakken

Post by peerke »

he paul,
laat ik nu ook sinds een week een 1980 olds cutlass 4deurs hebben :) .
deze auto heeft ook waterlekkage,de ruit is heel netjes afgekit om zeker te zijn dat hij niet meer lekte.
water blijft ook overal op de naden staan loopt nergens naar binnen,maar toch komt er water ergens binnen vooral dus bij de voetenbak bestuurder.
heb een vermoeden dat er misschien onder de paravan iets verstopt zit waardoor het water hoger komt en zijn weg via een opening of gaatje vind in de auto.
even los van de vervanging van je ruit ook dat eens controleren.
ga ik in het weekend ook doen,mocht ik iets ontdekken zal ik het laten weten.
groeten
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Oh, welke van de 3 in NL heb je? Zeker die matzwarte uit Hellimund... welke motor ligt erin? ach, ik zal 'm es komen bekijken...
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: raam in plakken

Post by peerke »

hoi,
zeker niet die matzwarte uit helliemond.
ook niet die blauwmetalic diesel(volgens mij van iemand hier op het forum)
het is een bordeaurode met 305 chevy blok.
kom hem maar eens bekijken
groeten
Andy Olds
Posts: 328
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:31 pm

Re: raam in plakken

Post by Andy Olds »

Ik heb een oorspronkelijke 2tone rode 4 deurs met 260 ci sinds 13 december 1995,matzwart sinds zomer 1996 matgrijs en matzwart met rode streep sinds 2007 en binnenkort misschien (zijde)glans zwart.
Sinds september 2012 heb ik ook een donkerblauwe 4 deurs 305ci half gedemonteerd als donor om mijn mishandelde Cutlass op te knappen,deze heb ik in Geleen gekocht
Er rijdt in de omgeving van Amsterdam ook nog een witte 4 deurs rond.
Bij Jurgo stond van de zomer nog een bordeaux rode sedan te koop v6 in perfecte staat.
Hebben we nu alle 4 deurs Cutlassen in kaart gebracht?
Peerke, komt jouw Cutlass uit Zeeland?
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: raam in plakken

Post by peerke »

hoi,
ja mijn 2tone rode cutlass supreme brougham komt inderdaad uit zeeland.
zag in 2008 net voor yellowstone park z,on 4deurs cutlass staan en dacht:he,die zie je eigenlijk nooit in nederland. nu staat er dus 1 bij mij voor de deur :)
heb ook al eens een nette orginele coupe gehad,stond later te koop bij stuurman classics.
al deze twee cutlassen hadden/hebben trouwens keiharde achterste framebalken,niet bepaald standaard bij deze auto,s .
die van mij is trouwens zeer goed behandeld tegen roest en heeft alleen bij de onderste deurhoeken voordeuren wat rotte plekjes.
zwitserse import.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik heb vandaag de oude ruit eruit gehaald en ben dus weer aan de wagen bezig; Hij staat nu lekker binnen. Wel wat roest gevonden dus ik heb eerst nog wat te lassen voor ik er de nieuwe ruit in ga plekke....
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: raam in plakken

Post by peerke »

he paul
kun je eens wat foto,s maken hoe dat eruit ziet zonder raam?
ben nieuwsgierig
groeten

staat trouwens een grijze 4 deurs uit 1981 op speurders ,uit waalwijk,zag ik net.
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: raam in plakken

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik zal foto's maken, maar je mag ook zelf komen kijken.... hij staat tussen de rest ingepropt dus echt duidelijk zal een foto ook niet zijn... ziet er 'bloot' uit...
Geen interesse in een grijze; ik heb al teveel auto's maar kan nog niet kiezen welke ik weg wil doen...
Post Reply