materiaalremleiding.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
sijmpie
Posts: 242
Joined: Sat Aug 13, 2011 11:21 pm

materiaalremleiding.

Post by sijmpie »

hey allen.

kan je voor nieuwe remleidingen gewoon een koperen remlleiding gebruiken of kan jebeter er eentje van staal nemen?
het gaat hier om een camaro uit 78.

gr jesse
Strike302
Posts: 139
Joined: Wed Mar 24, 2004 8:04 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by Strike302 »

Koper kan volgens mij prima, ook makkelijk om een flare aan te maken.
Beter lijken mij de Cunifer leidingen, om deze te flaren zul je waarschijnlijk wel een professionelere flare-set nodig hebben.

Zit binnenkort zelf ook nog met dit klusje en twijfel ook nog tussen deze materialen, een goede flare-set die ook geschikt is voor Cunifer kost toch gauw een eurootje of 300....
Misschien dat er hier mensen zijn met ervaring in Cunifer?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by Corp »

Cunifer velst heel makkelijk en het is niet zo zacht als koper. Ik zou nooit koper gebruiken, veel te teer spul... cunifer werkt makkelijk.Makkelijker dan staal. De enige reden om een schreeuwend duur setje te kopen is als je RVS wilt doen ofzo. Voor een net kwaliteits setje ben je niet zulke bedragen kwijt. Ik bedoel ook weer geen china rommel....

Ik heb er hele auto's mee gedaan met cunifer.
Last edited by Corp on Sun Dec 30, 2012 9:53 am, edited 1 time in total.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by johnny »

ik laat die dingen gewoon flairen als ik ze koop......, meet de lengte op die ik nodig heb, zaag dan aan beide kanten van de oude leiding het uiteinde incl. de wartel eraf en dan halen ze de gevraagde lengte van de rol, steken de de oude wartel er terug op ( tenzij die slecht / niet meer bruikbaar is dan pakken ze een nieuwe ) en flairen ze hem....kost me enkel het materiaal, het flairen duurt immers nog geen twee minuten dus dat gaan ze me echt niet in rekening brengen....
Strike302
Posts: 139
Joined: Wed Mar 24, 2004 8:04 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by Strike302 »

Ok, goed om te horen dat het dus wel goed te bewerken is.
Wat voor soort flareset gebruik jij dan? En maak je daarmee dan een dubbele of een enkele flare?
https://www.dropbox.com/s/nyltqyz6dxhs1 ... 3%2055.jpg
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by Pavement Pounder »

Altijd dubbel flaren.
Die setjes alsmede de remleiding kun je bij de goede automaterialen zaak halen.
sijmpie
Posts: 242
Joined: Sat Aug 13, 2011 11:21 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by sijmpie »

hier ka n k wat mee.
maar wat is cunifur dan voor materiaal en waar is het te krijgen?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by Nick_nl »

Cunifer is een legering van Koper Nikkel en Ijzer, een beter automaterialen zaak moet dit hebben.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: materiaalremleiding.

Post by gerrutcamaro »

rvs van inlinetube, zou kant & klaar moeten zijn als ik het goed heb :D http://inlinetube.com/
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: materiaalremleiding.

Post by sjak_brak »

Corp wrote:Voor een net kwaliteits setje ben je niet zulke bedragen kwijt.
idd, voor pak m beet 50$ heb je echt een hele behoorlijke set.
Post Reply