jaren 50 body op jaren 70 chassis

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by meganix »

hallo

ik zit er over te denken om mijn jaren 50 dodge op een jaren 70 gm chassis te zetten.
heb namelijk geen kenteken bij de dodge en hij word dan ook comfortabeler in gebruik ivm remmen e.d.

zijn er hier ook mensen die dit al gedaan hebben en om hebben laten keuren bij het rdw e.d.?
volgens de 2/3 1/3 regeling zou dit gewoon moeten kunnen. met het behoud van het jaren 70 kenteken.

graag wat reacties. ook als je iemand kent die het voor elkaar heeft. liefst natuurlijk met de kosten voor het rdw :P

alvast hartelijk dank!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by sjak_brak »

Kosten van de RDW kan je op de site vinden, dacht iets van 90 euro.
krypto
Posts: 271
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:45 am

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by krypto »

zou lekker een jaren 50 chassis zoeken en monteren. dan heb ook mooi geen apk meer.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by Streetrod »

Ik weet dat er 1 is de dat gedaan heeft hier, denk een 49er body met een 70er chassie. Die meld zijn eigen wel, die gaat gewoon naar de apk
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by meganix »

heb jij gelijk aan.
alleen ik vind apk niet zo'n probleem en heb liever 4 schijfremmen stuurverkrachting en remverkrachting en een lekker toerental bij 120, want dan neem ik die auto veel vaker mee.
kruis
Posts: 84
Joined: Sun Jun 19, 2011 3:20 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by kruis »

ik loop ook al even met dit idee, en dus nog ff een vraagje,
meestal staat de inrichting op t kenteken, zoals 4-deurs, coupé of open inrichting ( bij een pick-up)

mag je daar van afwijken, dus bv een pick-up body op een chassis van een Blazer ?

in pricipe klopt t kenteken dan niet meer
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by Pavement Pounder »

Je hebt toch ook blazers waar je de achterkant/dak eraf halen ? ook een soort pickup.
Ik ken een een begin jaren Chevy Suburban op een moderne S10 chassis met oud kenteken.
kooscoe
Posts: 333
Joined: Sun Jun 06, 2004 8:54 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by kooscoe »

Een ouder body op een jonger chassis zetten is natuurlijk atijd mogelijk. Ik heb ook verder geen problemen als ik bij de APK kom. Maar hij moet wel zo blijven als op kenteken staat. Dus de wiel bassis, spoor breete, totale breete en ook 2 of 4 deurs.
Maar ik hoor al wel dat het steeds moeilijker word om het nog te doen. Iemand met een 1953 Cabine wilde hem op een jongere Iveco chassis zetten. Dat mocht maar moest ook de paieren van de cabine laten zien. Die er niet bij waren want waarom zou je die nodig hebben want Chassis is de drager van nummer. Maar toch in Groningen wilde men het wel.
Heb ook al gelezen dat er mensen van de rdw opgeleid worden om auto's te kunnen beordelen op hun authenticiteit.
Het best is denk ik om met de rdw te overleggen of het mag. Of een jaren 50 chassis bij de Dodge zoeken en er de jaren 70 assen onder zetten.
Veel plezier met bouwen 8)
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by Caprice89 »

Pavement Pounder wrote:Je hebt toch ook blazers waar je de achterkant/dak eraf halen ? ook een soort pickup.
Maar dat is af fabriek zo, dus dat telt niet... :)
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: jaren 50 body op jaren 70 chassis

Post by meganix »

Ik heb wel een chassis maar geen papieren,
Het moet ook prima mogelijk zijn om er papieren bij te krijgen volgens het rdw.

maar

Als ik dit chassis wil houden moet ik de achteras reviseren alle remmerij ook en er nog een motor en bak in hangen. En dan heb ik in principe alsnog een jaren 50 onderstel en remmerij.

Ik denk haal de body van deze af en parkeer het op het rij/rem comfort van de jaren 70 dan zijn de onderdelen ook makkelijker te verkijgen enz. En kost het waarschijnlijk ook minder geld bij het rdw.

Verder wil ik wel een chassis van een 4 deurs sedan pakken want als je de body op een chassis van een wagon/station zou zetten leverde dit alweer problemen op volgens het rdw want dan klopte het niet meer....ofzo... en dan moeten er tests gedaan worden.

volgende vraag is. wat veranderen ze dan aan je kenteken als je het laat zien bij het rdw? en wat zijn de keurings eisen? gewoon deugdelijk monteren?
Post Reply