Je hebt dus het probleem van mogelijk oliedruk verlies langs je kruk / drijfstanglagers "tijdelijk" opgelost met dikkere olie.
Volgende stap 30W en daar opvolgend 75W80 ..............
Dat is gewoon een probleem negeren en je kop in het zand steken.
Dat blok moet gewoon zonder problemen op 10W40 kunnen draaien.
Ontsteking Thunderbird vraagje
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Ontsteking Thunderbird vraagje
Het is me verteld dat een blok dat zijn leven lang op SAE 30 gedraaid heeft zeker niet van die dunnie sloerie van een olie moet hebben maar dat het beste dezelfde SAE 30 gehandhaafd blijft...
Zie jij nou zó graag dat we voor jan l*l dat blok uit elkaar gaan gooien alleen om jouw adviezen op te volgen? Volgens ons en zeker de eigenaar van de wagen is het nu goed; we laten het zo, tot er weer wat serieus begint te rammelen. Nu lijkt het alsof het goed is en met de volgens het boekje juiste olie gaan we het doen.
Jij kan wel jezelf aan het quoten blijven maar als je eens leest wat er staat weet je ook dat het blok niet gedraaid heeft zonder olie. Op de klepveren was het zeiknat van de olie, bij het starten is er door de krukas genoeg olie in de rondte geslagen, het blok was zeiknat van de olie en hij loopt nu te mooi om enig lagerschade opgelopen te hebben. Als het dan tóch zo mocht zijn zien we dan wel weer. Alles bij elkaar wat de startpogingen betreft zaltie nog geen minuut gelopen hebben (op de startmotor)
Whatever.
Zie jij nou zó graag dat we voor jan l*l dat blok uit elkaar gaan gooien alleen om jouw adviezen op te volgen? Volgens ons en zeker de eigenaar van de wagen is het nu goed; we laten het zo, tot er weer wat serieus begint te rammelen. Nu lijkt het alsof het goed is en met de volgens het boekje juiste olie gaan we het doen.
Jij kan wel jezelf aan het quoten blijven maar als je eens leest wat er staat weet je ook dat het blok niet gedraaid heeft zonder olie. Op de klepveren was het zeiknat van de olie, bij het starten is er door de krukas genoeg olie in de rondte geslagen, het blok was zeiknat van de olie en hij loopt nu te mooi om enig lagerschade opgelopen te hebben. Als het dan tóch zo mocht zijn zien we dan wel weer. Alles bij elkaar wat de startpogingen betreft zaltie nog geen minuut gelopen hebben (op de startmotor)
Whatever.
Re: Ontsteking Thunderbird vraagje
Dat gaat hem dus niet worden, een 20w50 dunt niet verder uit dan een 50w op temp en dan zou een 30w die koud dikker is maar op temp niet de oplossing zijn??? Je kunt er lang en kort over lullen, ding is gewoon gaar versleten, tijd voor een opfrisbeurt
Re: Ontsteking Thunderbird vraagje
hoi,
wat ik me nog afvroeg:heb je een oliedrukmeter in het dashboard zitten bij z,on thunderbird?
heb zelf ook z,on auto gehad maar kan het me niet meer herinneren
p.s. als je weer eens de binnenring van eindhoven onveilig maakt en auto,s bekijkt,kun je ook wel eens mijn amerikanen bekijken onder het genot van een bakje koffie of biertje natuurlijk
groeten
wat ik me nog afvroeg:heb je een oliedrukmeter in het dashboard zitten bij z,on thunderbird?
heb zelf ook z,on auto gehad maar kan het me niet meer herinneren
p.s. als je weer eens de binnenring van eindhoven onveilig maakt en auto,s bekijkt,kun je ook wel eens mijn amerikanen bekijken onder het genot van een bakje koffie of biertje natuurlijk
groeten
-
- Posts: 1059
- Joined: Thu Mar 03, 2005 1:19 am
Re: Ontsteking Thunderbird vraagje
ach het is gelukkig goed afgelopen.
als de tik van een lagerschaal had geweest door even zonder olie te lopen,had deze gerepareerd kunnen worden.
als je er niet naar kijkt en je gaat het testen door even flink te rijden en goed in de toeren te trappen.
dan had er veel meer schade geweest.
je verhaal deed mij ook denken aan lagerschade en niet aan een klepstotor.
als de tik van een lagerschaal had geweest door even zonder olie te lopen,had deze gerepareerd kunnen worden.
als je er niet naar kijkt en je gaat het testen door even flink te rijden en goed in de toeren te trappen.
dan had er veel meer schade geweest.
je verhaal deed mij ook denken aan lagerschade en niet aan een klepstotor.