Pontiac 400

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Pontiac 400

Post by roadrage david »

Frans455 wrote:Phil,

We've been getting more reports of failure with the "thin" ones, as crankcase pressure rises. High-horsepower engines have been blowing them out semi-regularly upon second or third installation.

AllPontiac has a new one that's quite rigid (cast, not sheet-metal) that may be a better choice. Agreed with BVR on the PCV thing.

Jim


http://psp.aquacomp.net/topic.asp?TOPIC_ID=2216

Tja Dave, dat heb je rechtstreeks via google ... na de tweede of derde montage ... Lekker logisch als je ze tweemaal loswrikt dat ze dan niet meer afsluiten ... dan zijn ze krom.

Die kurkpakking is de boosdoener bij de originele valley pan - of pushrod cover zoals ze ook worden genoemd.
Om dezelfde reden - te hoge druk vanuit het carter - perst die de kurkpakking er van tussen.
EEEuhh nee frans dat heb ik dus niet...
het is bekend dat ze porues worden van de hitte, en dat ze te ver door buigen , maar nogmaals Frans hoeveel heb je zelf gereden met die pan. btw kan meerdere mensen hier die met deze panen hebben rond gereden oa Yuri zelfde probleem rijd nu weer met orgineel geen probleem..
Last edited by roadrage david on Mon Oct 22, 2012 2:27 pm, edited 2 times in total.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Pontiac 400

Post by roadrage david »

[quote="Frans455"][quote="Corp"]dat kan niet frans!! lees nou eerder in dit topic, volgens de meester is dat absoluut niet mogelijk!!!!! Dan ben je een domme onwetende chevy klootzak met een lul van 2cm....ja ook jij!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:


:D :D :D


Dan heb ik een Chevy 455 :o




Euhhh maarrehhh zaten er in die zgn. "longrod engines" van P-body toevallig ook geen drijfstangen van een Chevy BB? 8)........ [quote="Frans455"][
Nee Frans zijn verschilende maten univerzeele drijfstangen qua lente , sommige met BBC ""sized"" 2,2 rod JOURNALS!!!! gekoppeld aan de verschilende stoke cranks... En jy weet waarom.....
Last edited by roadrage david on Mon Oct 22, 2012 2:35 pm, edited 1 time in total.
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: Pontiac 400

Post by Speedy18 »

roadrage david wrote: Hee de andere LUL is er ook. news flash was juri die voor het eerst in de auto reed en weg trok in zijn 2 .. nice try...
Maar dat geeft wel aan hoe mensen die met jou gesproken hebben over jou denken. Die vinden jou allemaal een opschepper met een grote bek en een dikke pens.

En kom nou niet aan met mensen van de Histo cup die je wel een geweldige vent vinden, want David alles is te koop, zelfs vrienden en de snelste auto...
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Pontiac 400

Post by roadrage david »

Hee leuk nog 1 die op de Bandwagon springt :lol: :lol:
ps hier de defenitie er van



Bandwagon effect


From Wikipedia, the free encyclopedia


Jump to: navigation, search


The bandwagon effect is a well documented form of groupthink in behavioral science and has many applications. The general rule is that conduct or beliefs spread among people, as fads and trends clearly do, with "the probability of any individual adopting it increasing with the proportion who have already done so".[1] As more people come to believe in something, others also "hop on the bandwagon" regardless of the underlying evidence. The tendency to follow the actions or beliefs of others can occur because individuals directly prefer to conform, or because individuals derive information from others. Both explanations have been used for evidence of conformity in psychological experiments. For example, social pressure has been used to explain Asch's conformity experiments,[2] and information has been used to explain Sherif's autokinetic experiment.[3]
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: Pontiac 400

Post by Frans455 »

Dave
het is bekend dat ze porues worden van de hitte, en dat ze te ver door buigen , maar nogmaals Frans hoeveel heb je zelf gereden met die pan. btw kan meerdere mensen hier die met deze panen hebben rond gereden oa Yuri zelfde probleem rijd nu weer met orgineel geen probleem..
Ik heb er ongeveer 5000 miles mee gereden, maar niet alle 5000 volgas zoals Juri :D
Moet ik wel zeggen dat m'n PCV-systeem volledig intact is, gecombineerd met de lagere toeren dan zal de carterdruk stukken lager zijn. Dan zal het wellicht wel mogelijk zijn?



PS Dave. - ik doe niet mee aan 'oorlogjevoeren via de pc. Maar Dave je moet eens wat minder heftig reageren dan jaag je anderen ook niet tegen je in het harnas ;)
Je bent een ok-gast maar niet vergeten dat er meerdere wegen naar Rome leiden heh :cheers:
De mensen die hierop reageren zijn geen domme jongens die nog nooit een achtcilinder vanbinnen hebben gezien.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Pontiac 400

Post by Renev »

roadrage david wrote:news flash was juri die voor het eerst in de auto reed en weg trok in zijn 2
Effe serieus, jij hebt toch een 200-4R hoe rij je daarmee weg in zijn 2 dan ??
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Pontiac 400

Post by Green-Hornet »

Frans455 wrote:Nee, de tuimelaars zijn standaard niet verstelbaar.
Ga je de koppen vlakken dan is het wel aan te raden om de tuimelaars verstelbaar te maken - door montage van ARP-tapendjes en poly locks voor Chevy blokken.
Of je koopt nieuwe stoterstangen op de juiste lengte.
Kop ga ik verder niet vlakken.

Dit word denk het setje

XE262 set voor de pontiac dan

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Pontiac 400

Post by Corp »

Renev wrote:
Effe serieus, jij hebt toch een 200-4R hoe rij je daarmee weg in zijn 2 dan ??

pathalogische leugenaar met een slecht lange termijn geheugen....dan ga je nat! :lol:
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Pontiac 400

Post by meganix »

kunnen we deze topic als meest vermakelijke topic van het jaar nomineren? :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Pontiac 400

Post by sjak_brak »

meganix wrote:kunnen we deze topic als meest vermakelijke topic van het jaar nomineren? :D
Nee. Lees maar wat verder door op t forum :D
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Pontiac 400

Post by Thing »

ik ken er 1 die die alu tray er intussen al 5 jaar op heeft zitten!

al 5 jaar strepen trekken en spelen op straat! ziet met regelmaat 6000 RPM!

zonder enig lek van de valley tray!


ohja.. gekocht bij Roadrage David!
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Pontiac 400

Post by Green-Hornet »

Motorblok ligt dus nu helemaal uit elkaar

Image

Image

Image

Nou wil ik nieuwe zuigerveren en krukaslagers+drijfstanglagers plaatsen,waar kan ik zien welke maat ik moet gebruiken ??

Cilinders laat ik honen en de krukas polijsten.
Ponti 73
Posts: 312
Joined: Wed Feb 18, 2004 11:28 pm

Re: Pontiac 400

Post by Ponti 73 »

De maten zou ik niet even schatten, of opzoeken aan de hand van nummers.

Meten is weten.
En als je spul straks terug is na het polijsten en honen, nogmaals nameten.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Pontiac 400

Post by Green-Hornet »

Weet iemand de originele maten van zuigerveren en krukaslagers ??

Als ik ze wil bestellen,staat er : standaard, 0.030,0.040,0.050
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Pontiac 400

Post by sjak_brak »

Je originele motor kan soms al een onder- of overmaat hebben.

Niet gokken dus, maar meten.
Post Reply