versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
hallo,
mijn gmc vandura 2500 schakelt niet meer naar de eerste versnelling.
dus de bus trekt ook voor geen meter meer omdat die in de 2e versnelling optrekt en miss ook nog wel de 3e versnelling
dat de eerste en de tweede versnelling het niet doen
ook doet de kick down het niet meer van de bus
heeft een van jullie een idee waar ik moet zoeken
m.vr.gr Peter
mijn gmc vandura 2500 schakelt niet meer naar de eerste versnelling.
dus de bus trekt ook voor geen meter meer omdat die in de 2e versnelling optrekt en miss ook nog wel de 3e versnelling
dat de eerste en de tweede versnelling het niet doen
ook doet de kick down het niet meer van de bus
heeft een van jullie een idee waar ik moet zoeken
m.vr.gr Peter
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
Begin bij wat voor bak is het en welk bouwjaar ?
http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods ... cation.asp
http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods ... cation.asp
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
ik zou het echt niet weten het gaat om een gmc vandura 2500 limited edition uit 94Pavement Pounder wrote:Begin bij wat voor bak is het en welk bouwjaar ?
http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods ... cation.asp
hoe kan ik erachter komen wat voor een bak het is
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
Door bovenstaande link aan te klikken en te lezen?
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
volgens mij gaat het om een GM 700R4Pavement Pounder wrote:Begin bij wat voor bak is het en welk bouwjaar ?
http://www.roadkillcustoms.com/hot-rods ... cation.asp
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
lockup blijft instaan ???
stekertje effe losnemen en kijken of het dan wel lukt
stekertje effe losnemen en kijken of het dan wel lukt
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
Een automaatbak is een verslijt onderdeel. Hoeveel heeft de auto gelopen ?
Veel snelweg is niet zo'n probleem, maar 2 ton stadsverkeer is wel veel.
Is altijd op tijd de olie en filter vervangen?
Veel snelweg is niet zo'n probleem, maar 2 ton stadsverkeer is wel veel.
Is altijd op tijd de olie en filter vervangen?
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
en waarvoor zou die lock-up dienen dan en is dat die dikke stekker aan de bijrijders kant?franky wrote:lockup blijft instaan ???
stekertje effe losnemen en kijken of het dan wel lukt
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
ik heb geen idee wat de geschiedenis van de auto is ik heb hem net 2 wekenNick_nl wrote:Een automaatbak is een verslijt onderdeel. Hoeveel heeft de auto gelopen ?
Veel snelweg is niet zo'n probleem, maar 2 ton stadsverkeer is wel veel.
Is altijd op tijd de olie en filter vervangen?
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
Dus hij schakelt niet terug ?
Als de lockup blijft hangen gaat ie bokken net als bij een handbak als je niet terug schakelt.
Als hij in zijn 4de versnelling staat en hij gaat in lockup dan is er geen slip meer in de converter en zakt nog eens +/-150 toeren.
Als de lockup blijft hangen gaat ie bokken net als bij een handbak als je niet terug schakelt.
Als hij in zijn 4de versnelling staat en hij gaat in lockup dan is er geen slip meer in de converter en zakt nog eens +/-150 toeren.
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
maar als de lockup in zijn 1 bekrachtigt is dan is het net of je in zijn twee of drie probeerd weg te rijden, je heb ook geen slip meer.
dus het proberen waard om effe de stekker los te nemen
http://www.700r4.com/tech/tcc/relay_ins ... ing_bg.jpg
dus het proberen waard om effe de stekker los te nemen
http://www.700r4.com/tech/tcc/relay_ins ... ing_bg.jpg
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
dikke stekker bijrijder
dan ist een 4l60e 100%zeker
probeer uit te vissen welke versellingen je hebt
dus 1 en 4 ontbreken ..... lock up werkt wel dan is shift solenoid a defect dit is een electrisch ventiel kan je makkelijk zelf vervangen
zit in de pan waar de oliefilter zit......
ontbreken 1 en 2 en vertrek je uit 3de dan is shift solenoid b defect zelfde verhaal deze kosten so een 15 tot 20€
maar ja achteruit werkt he ???
want dan is er kans dat je sunshell gebroken is dit komt veel voor bij 4l60e bakkenen dan moet ie gereviseerd worden
dan ist een 4l60e 100%zeker
probeer uit te vissen welke versellingen je hebt
dus 1 en 4 ontbreken ..... lock up werkt wel dan is shift solenoid a defect dit is een electrisch ventiel kan je makkelijk zelf vervangen
zit in de pan waar de oliefilter zit......
ontbreken 1 en 2 en vertrek je uit 3de dan is shift solenoid b defect zelfde verhaal deze kosten so een 15 tot 20€
maar ja achteruit werkt he ???
want dan is er kans dat je sunshell gebroken is dit komt veel voor bij 4l60e bakkenen dan moet ie gereviseerd worden
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
ja de achteruit werkt gewoon goedmar&lie wrote:dikke stekker bijrijder
dan ist een 4l60e 100%zeker
probeer uit te vissen welke versellingen je hebt
dus 1 en 4 ontbreken ..... lock up werkt wel dan is shift solenoid a defect dit is een electrisch ventiel kan je makkelijk zelf vervangen
zit in de pan waar de oliefilter zit......
ontbreken 1 en 2 en vertrek je uit 3de dan is shift solenoid b defect zelfde verhaal deze kosten so een 15 tot 20€
maar ja achteruit werkt he ???
want dan is er kans dat je sunshell gebroken is dit komt veel voor bij 4l60e bakkenen dan moet ie gereviseerd worden
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
ik heb net even de lock up stekker los gehaalt
en ook dan doet de 1ste versnelling het nog niet
en ook dan doet de 1ste versnelling het nog niet
Re: versnellingsbak problemen gmc vandura 2500
ik kan je met zekerheid zeggen dat je een 4L60E versnellingsbak hebt onder hangen.
dit is de jongere versie van de TH700 en wordt elektronisch geregeld.
je hebt in dit geval een elektronisch probleem .
pak de dikke ronde stekker eens los en meet op de roze draad of je voeding krijgt .
deze moet +12V krijgen als je contact opstaat ,zonder deze voeding kan hij niet schakelen
meet je geen +12V op die roze draad ,is dit je probleem ,kijk dan eerst je zekeringen na en anders de bedrading , er is er ergens 1 zekering bij voor de versnellingsbak .
heb je wel +12V op de roze draad dan ligt het probleem in de elektronika van de versnellingsbak.
waarschijnlijk de bedrading of de shift solenoids
dit is de jongere versie van de TH700 en wordt elektronisch geregeld.
je hebt in dit geval een elektronisch probleem .
pak de dikke ronde stekker eens los en meet op de roze draad of je voeding krijgt .
deze moet +12V krijgen als je contact opstaat ,zonder deze voeding kan hij niet schakelen
meet je geen +12V op die roze draad ,is dit je probleem ,kijk dan eerst je zekeringen na en anders de bedrading , er is er ergens 1 zekering bij voor de versnellingsbak .
heb je wel +12V op de roze draad dan ligt het probleem in de elektronika van de versnellingsbak.
waarschijnlijk de bedrading of de shift solenoids