poetsmachine

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

poetsmachine

Post by chevystan67 »

ik weet het is niet echt een technische vraag maar, ik zoek een amateur poetsmachine om zo nu en dan eens de auto te poetsen/was te zetten,
ik hoef er niet me brood mee te verdienen, maar gewoon om me schouders wat te ontlasten,
en wat voor poets/polijst/wax middelen kan je het beste gebruiken ? ik zie spul van 3M of gewone ??
zou deze set dan wat kunnen zijn ? en zoniet welke dan misschien wel ?
ik hoor graag van jullie
thx stan

link
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: poetsmachine

Post by Chevy Marvin »

Www.autodetailing.nl
Daar kun je genoeg info vinden :)
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: poetsmachine

Post by sansemiano »

voor een opknapbeurt van m'n ouwe citroen heb ik voor een paar tientjes bij de lidl es een poetsmachine gekocht en daarmee de lak een behandeling gegeven met spullen van commandant. eerst een cleaner (nr 4 als ik het goed heb) en daarna een was van commandant (nr 7 als ik het nog eens goed heb).
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: poetsmachine

Post by bezerk »

amateur of niet, ik zou persoonlijk nooit zo'n goedkope ''poetsmachine''aanschaffen. dat kun je net zo goed met de hand doen.
investeer je geld beter in een polijstmachine van profesionele aard zodat je deze de rest van je leven kan blijven gebruiken.
mustangcoupe67
Posts: 65
Joined: Fri Oct 07, 2011 7:58 pm

Re: poetsmachine

Post by mustangcoupe67 »

heb je al vaker machinaal gepoetst? zo niet ga voor een excentrische veel veiliger en ook mooie resultaten mee te behalen!

http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... achine-20/

deze machine gebruik ik nu al jaren. mooie machine goede kwaliteit en mooie prijs.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: poetsmachine

Post by sansemiano »

bezerk wrote:amateur of niet, ik zou persoonlijk nooit zo'n goedkope ''poetsmachine''aanschaffen. dat kun je net zo goed met de hand doen.
investeer je geld beter in een polijstmachine van profesionele aard zodat je deze de rest van je leven kan blijven gebruiken.
nou, vergis je niet. het ding kostte niet zoveel, maar is excentrisch, werkte goed en verlichtte de klus enorm. beetje cleaner op de doek en de machine met druk van z'n eigen gewicht wat heen en weer halen. op de horizontale stukken dan.

maar goed, je kan natuurlijk altijd meer uitgeven voor betere spullen met meer mogelijkheden en betere kwaliteit. zeker als je ze vaak gebruikt. ben verder niet zo'n poetser. en was op dat moment eigenlijk voor iets anders in de lidl. :)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: poetsmachine

Post by thunderbuick »

Ja, heb ook eens een goedkoop ding meegenomen, ook excentrisch.
Binnen 10 minuten lag het ding in een hoek en was ik weer met de hand aan het poetsen.
Die optie van mustangcoupe67 is niet slecht voor de hobbyïst en dan kun je ook nog eens wat polijsten
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: poetsmachine

Post by chevystan67 »

mustangcoupe67 wrote:heb je al vaker machinaal gepoetst? zo niet ga voor een excentrische veel veiliger en ook mooie resultaten mee te behalen!

http://www.ts24.nl/product_info.php/inf ... achine-20/

deze machine gebruik ik nu al jaren. mooie machine goede kwaliteit en mooie prijs.
wat doet een excentrische dan psies dat het veiliger is ? want ik heb idd nog nooit machinaal gepoetst :oops:
en als ik deze poetsmachine koop, wat heb ik dan nog meer nodig kwa poetsschijven en poets/polijst middel ?

thx stan
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: poetsmachine

Post by BBeths »

Vraag even rond bij driven2shine.nl. Geef hem een belletje, hij kan je alles vertellen! En laat je niet alleen de duurste producten kopen.. :) ;)

Heb ook een keer advies gevraagd over (op)poetsen, werd super geholpen.


Bonno
grandmaster n
Posts: 394
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: poetsmachine

Post by grandmaster n »

chevystan67 wrote:wat doet een excentrische dan psies dat het veiliger is ? want ik heb idd nog nooit machinaal gepoetst :oops:
en als ik deze poetsmachine koop, wat heb ik dan nog meer nodig kwa poetsschijven en poets/polijst middel ?
Met een excentrische machine heb je veel minder kans op het verbranden van je lak met alle gevolgen van dien (zoals hologrammen etc.)
Klik hier voor een starterssetje zodat je meteen kan beginnen.

gr
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: poetsmachine

Post by kn@pestaart »

Welkom, Grandmaster .... :P
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: poetsmachine

Post by Björn »

chevystan67 wrote:ik weet het is niet echt een technische vraag maar, ik zoek een amateur poetsmachine om zo nu en dan eens de auto te poetsen/was te zetten,
ik hoef er niet me brood mee te verdienen, maar gewoon om me schouders wat te ontlasten,
en wat voor poets/polijst/wax middelen kan je het beste gebruiken ? ik zie spul van 3M of gewone ??
zou deze set dan wat kunnen zijn ? en zoniet welke dan misschien wel ?
ik hoor graag van jullie
thx stan

link

Je mag ook even bij mij langs komen krijg je uitleg en hoe je de producten moet gebruiken.
En even er zelf mee werken voor het gevoel
Post Reply