Impco 425 afstelling

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by Lite-On »

sjak_brak wrote:Ja. Als dat te lang duurt heb ik ook nog wel wat mixers in onderdelen liggen, waarvan we t stationair-deel af zouden kunnen halen.
Als het al onderweg is zal dat toch niet al te lang meer moeten duren?... iig geen maand lijkt me :) :D Ik wacht er dan maar gewoon rustig op
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by meganix »

ik zeg: imbus sleutel + postbode elastiek en karren :P :D

moet zeggen goed uitgevonden die draaiende schroef, ik weet niet of ik er achter was gekomen.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by BigBlockMopar »

meganix wrote:moet zeggen goed uitgevonden die draaiende schroef, ik weet niet of ik er achter was gekomen.
Zonder draaiende schroef komen de meeste boten ook nergens... :D
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by Lite-On »

Ik kwam net op m'n telefoon nog een foto tegen toen ik de setup net in huis had.
Kleppenplaat en de pakkingen zijn hierop zichtbaar.... ik wou dus nog even terugkomen over dat gaatje in de kleppenplaat.
Paar pagina terug oid had iemand het erover dat het middelste kanaaltje in de kleppenplaat dicht zou moeten zitten. Zoals te zien is op onderstaande foto wordt deze niet afgedicht door de pakking die erbij zit.
Zou dit dan de veroorzaker kunnen zijn van het redelijk hard stationair lopen aka vacuum lek? Stelschroef is zo ver mogelijk terug gedraaid, en met warme motor loopt ie alsnog zo'n 600rpm (volgens mij zelfs iets meer)

Image
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by alie-r »

jep. als je dat gaatje dicht maakt met een boutje of iets dergelijks zal je stationair ook lager worden of veranderen.


andre
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Impco 425 afstelling

Post by sjak_brak »

Dat laat onverlet dat er volgens mij iets mis is met de stationair mengselschroef op die mixer.
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by Lite-On »

sjak_brak wrote:Dat laat onverlet dat er volgens mij iets mis is met de stationair mengselschroef op die mixer.
Dus naar jouw idee zou dit gaatje niet voor problemen mogen zorgen? Met andere worden, bij andere opstelling is deze ook gewoon open?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Impco 425 afstelling

Post by sjak_brak »

Nee, dat zeg ik niet. Ook als je dat ding dicht hebt (wat aan te raden is) dan nog zal de stat. mengschroef op de mixer niet zo los moeten zitten.
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by Lite-On »

sjak_brak wrote:Nee, dat zeg ik niet. Ook als je dat ding dicht hebt (wat aan te raden is) dan nog zal de stat. mengschroef op de mixer niet zo los moeten zitten.
Nee oke, maar dit was ook ff los van 't mengsel probleem.
Een paar weken terug had ik het al over hoog stationair lopen van de motor - iemand hier begon toen of dat gaatje wel/niet afgesloten was. Ik was toevallig vandaag wat op m'n telefoon aan het zoeken, en toen kwam ik deze tegen... dus dacht ff posten hier :)
Maar dat hoog stationair lopen lijkt me ook los te staan van de spokende idle mixture schroef.....

Voorlopig blijft het gewoon zoals het nu is, heb weinig zin om hier nog een keer speciaal de mixer los te halen als ie er binnenkort met een beetje pech toch nog vanaf moet.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Impco 425 afstelling

Post by sjak_brak »

Nog een aanvulling:

Dat gaatje in de kleppenplaat is in principe alleen een probleem, als je intake daaronder geen middenschot oid heeft, en de pakking er ook niet onder valt.
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by Lite-On »

sjak_brak wrote:Nog een aanvulling:

Dat gaatje in de kleppenplaat is in principe alleen een probleem, als je intake daaronder geen middenschot oid heeft, en de pakking er ook niet onder valt.
Ehm, wat versta je precies onder "middenschot"? :oops:
Moet ik anders ff een afbeeldingen bijvoegen van m'n inlaat (toen de kleppenplaat er nog af was)?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Impco 425 afstelling

Post by sjak_brak »

Doe maar, nu we toch bezig zijn :D
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by Lite-On »

U vraagt wij draaien :D

Deze was genomen toen de carb er net 1 minuut vanaf was. Extra rommelig op dat moment dus. :lol:
Die leiding die over de inlaat loopt (beginnend langs de ontsteking) is overigens me PCV - klep en leiding wordt binnenkort ook gelijk vervangen. Niks speciaal verder - gewoon 't 50 jaar oude blok :D
Rest van 't vacuum is allemaal vernieuwd. Vacuum ook vrij kaal geplukt atm - zit alleen me bekrachtiger op.

Zoals zichtbaar op de foto, een vrij zeldzaam inlaat spuitstuk.

Image
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by meganix »

Als ik die gaten in het inlaat spruitstuk zo bekijk/vergelijk met de kleppenplaat zou ik alle gaatjes maar ff checken op dichtheid. maar theoretisch gezien zou dat middelste gaatje niet mogen lekken buiten je gaskleppen om.

Kan je niet de kleppenplaat van je originele carburateur gebruiken? of zeg ik nou iets heel raars?
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Impco 425 afstelling

Post by alie-r »

als de pakking tussen inlaat en kleppenplaat er net zo uit ziet als de bovenkant van het inlaatspruitstuk(4 grote gaten) dan hoeft het gaatje niet dicht.dat word dan afgedicht door de pakking.


andre
Post Reply