Ben gisteravond ff naar de meeting in Den Haag gereden met de Pontiac. Een iets langer ritje om het e.a. eens goed in de gaten te houden.
Een aantal keer flink doorgetrokken op de snelweg (tunnels ), en de AFR in de gaten gehouden.
Waar ik geen verklaring voor heb is dat de auto uit zichzelf rijker gaat lopen nadat ik 'm een aantal keer flink doorgetrokken heb op de snelweg.
Gisteren op de heenweg had ik een AFR van 11.9 stationair (rijk), rond de 13 a 13.5 met cruisen en 12.7 WOT - ik bij een tankstation toen nog even de idle mixture knop een kwart slag armer gezet zodat het stationaire mengsel op 12.5 uitkwam. Nog steeds te rijk, maar iig een stuk beter.
Op de terugweg weer een paar keer flink doorgetrokken, en nu heb ik een stationair AFR van 10.8 - 11.0, cruise eind in de 12 / 13, en WOT weer +/- 12.5 @ WOT.
Stationair rijkt de wagen nu ook weer wat gassy bij de uitlaat.
Zoals ik nu naar de AFR waardes kijk kan ik de mixer zeker weer een halve slag armer zetten.
Iemand een verklaring waarom dit "spookt"? Lijkt me sterk dat een nieuwe mixer 'ingereden' moet worden.
Zeg dat ik nu +/- 400KM met de 425 setup heb gereden.
Had dit bericht ookal gestuurd naar Sjak, maar dacht.... ff de details delen met de rest de LPG holics