wat zijn dit?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wat zijn dit?

Post by Texas Boy »

De nieuwsgierigen mensen ontwikkelen zich, mensen die alles al weten staan stil :P :D
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: wat zijn dit?

Post by RickvdP »

haha super, ik heb nog nooit een blok zo ver uit elkaar gehaald, en al helemaal geen amerikaan. ik werk in de autoschade dus krijg motorisch weinig voor mn kiezen. ik vind het gewoon geweldig om in mijn vrije uurtjes lekker te sleutelen en ik leer er ook nog eens van. en als er iets mis gaat...tja dan is dat in ieder geval mijn eigen schuld :P
krypto
Posts: 271
Joined: Sun Jul 03, 2011 11:45 am

Re: wat zijn dit?

Post by krypto »

kijk zo kom je ergens.

leren door te doen.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wat zijn dit?

Post by Texas Boy »

Les 1

Image

Les 2

Alles wat je overhoud in dozen stoppen en niet opschrijven waar het uit komt, dan is de spanning er af, have fun :lol:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: wat zijn dit?

Post by kn@pestaart »

Texas Boy wrote:De nieuwsgierigen mensen ontwikkelen zich, mensen die alles al weten staan stil :P :D
Zo sta ik dus al jaren stil :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: wat zijn dit?

Post by rulez »

Texas Boy wrote:
Les 2

Alles wat je overhoud in dozen stoppen en niet opschrijven waar het uit komt, dan is de spanning er af, have fun :lol:

Wel sorteren op schroefjes, boutjes, moertjes, ringetjes en rest....is het makkelijker zoeken als je ooit iets nodig hebt...
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: wat zijn dit?

Post by henne »

Ik denk dan maar:wie is er slimmer,degene die ze er onderin laat liggen,of degene die ze eruit haalt.

Gewoon lekker doorsleutelen,zoeken op internet en hier en daar een vraag stellen.

Succes.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: wat zijn dit?

Post by Corp »

Iemand heeft gewoon een keer de nokkenas willen verwisselen, is begonnen eruit te trekken en van alle stoters bleven er of 3 niet hangen of ze kwamen erachter voor ze de hele nokkenas eruit hadden. Geen zin om 't carter eraf te halen dus lekker laten liggen :D

Als je trouwens wilt dat je revisietje ook wat opleverd dan zou ik je aanraden om een meer geordende en schonere werkplek te creëren
Last edited by Corp on Mon Jun 18, 2012 7:19 pm, edited 4 times in total.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: wat zijn dit?

Post by Ranch73 »

Beetje ijzervijlsel is beter voor het inlopen :P ,maar vermoed dat het wel goedgereinigd gaar worden alvoren in te bouwen
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: wat zijn dit?

Post by RickvdP »

ja klopt, ik heb zelf een ultrasoonreiniger van 3L waarin ik de kleine delen reinig, de koppen en het blok worden ultrasoon gereinigd. in de cilinders voel je lichtjes een stootrandje, dus moet gehoond worden en overmaat zuiger erin. koppen worden ook gevlakt en dan word alles in de originele blauwe kleur gespoten. weet iemand daar een kleurnummer van?

het is GM Lemans Blue, ppg 2083.
alleen spuiten wij met spies hecker dus heb niets aan een ppg kleur...
Post Reply