Poelie problemen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Duprie
Posts: 92
Joined: Mon Dec 06, 2010 7:46 pm

Poelie problemen

Post by Duprie »

Vraag:

Ik heb een probleem om een poelie van mijn blok af te halen.
Het wil niet lukken met een poelietrekker en eigenlijk heb ik wat anders nodig.
Op de foto staat wat ik zoek of zijn er andere manieren om de poelie te verwijderen.
Graag jullie hulp want ik sta nu stil....

Image

Duprie
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Poelie problemen

Post by Ranch73 »

die trekker moet je gebruiken,anders verneuk je de poulie,zijn te koop in Ned.
Duprie
Posts: 92
Joined: Mon Dec 06, 2010 7:46 pm

Re: Poelie problemen

Post by Duprie »

Enig idee waar ik deze kan kopen in de buurt van Rotterdam?
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Poelie problemen

Post by Ranch73 »

You have pm :)
Duprie
Posts: 92
Joined: Mon Dec 06, 2010 7:46 pm

Re: Poelie problemen

Post by Duprie »

Na netjes een PM te hebben gehad over een adres in Breda voor een balancetrekker te kunnen kopen, heb ik gelijk op de site gekeken.

http://www.mikes-amp.nl

En inderdaad verkopen ze daar het gewenste gereedschap.
Op site staat maak een afspraak omdat niet heel de dag iemand aanwezig is.

In eerste instantie werd op het vaste nummer niet opgenomen en na 2 pogingen op de het Gsm nummer nam ene Mike op.
Afgesproken dat ik daar binnen 3 kwartier kon zijn en dat was geen probleem want er was iemand anders in het pand aanwezig.

Aldaar aangekomen sta ik voor een gesloten deur!! Met wat andere mannen gesproken die rond daar rond liepen en vertelde dat er niemand was!! $##$^#!%@^$#!!!!!!!!!!!!

Weer het Gsm nummer gebeld...VOICEMAIL!! ingesproken en geen reactie gehad.
Ben inmiddels naar huis gereden en heb nog steeds niks gehoord.

Dus nu zoek ik een ander betrouwbaar adres waar ik een balancetrekker kan kopen.
WIE kan me helpen?

Duprie
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Poelie problemen

Post by Corp »

dat is alleen een trekker, dan krijg je hem er nog niet op. Beter koop je ff een puller/installer. Hebben ze van ATI en een goedkoper kopie van ik dacht ProForm.
Duprie
Posts: 92
Joined: Mon Dec 06, 2010 7:46 pm

Re: Poelie problemen

Post by Duprie »

Ranch73 wrote:You have pm :)
Even iets rechtzetten.
Het is niet mijn bedoeling om forum-leden te beschadigen.
Ik krijg een adres van Ranch73 en vervolgens blijkt dat deze mensen achter de site hun afspraken niet nakomen.
Dit heeft niks met Ranch73 te maken want hij kan niet vooraf weten dat het fout is gelopen.
Het adres zal voor ander op dit forum wel een goed adres zijn.
Alleen voor mij niet.

Daarvoor excuses naar Ranch73

Duprie
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Poelie problemen

Post by Maurice »

Corp wrote:dat is alleen een trekker, dan krijg je hem er nog niet op. Beter koop je ff een puller/installer. Hebben ze van ATI en een goedkoper kopie van ik dacht ProForm.
Monteren kan toch door de bout weer aan te draaien? Tenminste zo staat het in mijn werkplaatshandboek. En zo heb ik het ook gedaan, zit na 3 jaar nog steeds vast. Wel de bout op het juiste moment zetten.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: Poelie problemen

Post by Tiki God »

Ik ben ook opzoek geweest naar een trekker in Nederland en heb deze biet gevonden. Wel op eBay een set trekker en installer komt dan incl verzendkosten op iets meer dan 100 euro.
Ik heb er nu 1 geleend via een kennis van een kennis.
Ik ga morgen kijken of ik alles er af krijg. En daarna er weer op.
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: Poelie problemen

Post by orange blazer k5 »

nooit geen problemen bij Mike gehad ,hij doet het er ook maar bij voor de hobby he ,overdag is het gewoon werken voor hem, hij stuurd ook naar je op hoor !! tja dat kost een paar euries extra maar lekker belangrijk toch , ik heb die trekker toevallig ook bij hem gekocht nl .blijft wel lullig voor je dat Hans er niet was,die gaat ook regelmatig weg voor keuringen en onderdelen misschien verklaard dat z,n afwezigheid wel. :thumbs:
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Poelie problemen

Post by johnny »

flans gewoon zelf effe iets in elkaar dat je dat ding erafsnokt, had er al lang af kunnen zijn met een paar stukjes strip en een paar passende boutjes, terug erop wijst ook zichzelf....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Poelie problemen

Post by Corp »

ja doe dat, verneuk de draden ff in de krukas dan heb je pas echt een probleem. anders pak je toch ff een hamer? ram je hem er zo af en weer op, fik je hem eerst goed warm zodat de rubber elastomeer er mooi uitbrand, dan werkt hij ook nog beter die demper. :oops:
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Poelie problemen

Post by capricelimburg »

Dit setje werkt goed en heb ik destijds bij C&P gekocht, hadden ze toen gewoon op voorraad. http://www.summitracing.com/parts/OTC-4531/ Werkt niet (volledig) op LT1 motoren overigens. Stuk 7/16 UNF draadstang en een stel moeren volstaat daar, maar dat kon ik in NL nergens vinden, uiteindelijk in de US moeten bestellen.

Ik zou ook afraden om de boel er met de bout weer op te trekken, komt alle kracht op 1-2 windingen. Met zo'n installatietool verdeel je de kracht over de gehele lengte van de draad.
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Poelie problemen

Post by alie-r »

heb zelf bij een mechanisatiebedrijf een lange bout met de juiste draad gehaald en een moer.
dan kun je de bout zo ver mogelijk in de krukas draaien en met de moer de pully aandraaien.
werkt perfect


andre
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Poelie problemen

Post by Maurice »

Corp wrote:ja doe dat, verneuk de draden ff in de krukas dan heb je pas echt een probleem. anders pak je toch ff een hamer? ram je hem er zo af en weer op, fik je hem eerst goed warm zodat de rubber elastomeer er mooi uitbrand, dan werkt hij ook nog beter die demper. :oops:
Dat kan wel weer even wat normaler hè?
Post Reply