Hurts V-matic shifter afstellen?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Hurts V-matic shifter afstellen?

Post by Stargazer »

Heren,

in m'n Coronet zit een Hurst V-matic shifter, hiermee schakel je handmatig de Torqueflight (with reverse manual valve body and 3000 stall).

Image


Je kunt hem op 2 manieren bedienen, "in-line" of het sportievere "Ratched" style. Heel gaaf ding.
Alleen schakelt hij (bijna nooit) naar z'n 2e versnelling. Alleen als je in Ratched style flink op toeren weg knalt schakelt hij perfect naar z'n 2.
Terugschakelen van 3 naar 2 doet hij dan weer niet. Wel naar 1.

Op internet blijkt dat deze shifter wel 's lastig kan zijn, en dat het meestal een kwestie is van (kabeltje) afstellen.
Of zou het te maken hebben met de 3000 stall converter?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet je een adres die dit probleem kan verhelpen?

Thanks
indy408
Posts: 25
Joined: Fri Jan 08, 2010 7:27 am

Re: Hurts V-matic shifter afstellen?

Post by indy408 »

Afstellen van een hurst shifter is makkelijk te doen.

De shifter in z`n 1 zetten en dan bij de bak het palletje eruit trekken van de shifter ( kabel moet los hangen)
Dan de shifter in z`n 2 zetten, weer onder de auto kruipen en de bak handmatig in zijn 2 zetten.Kijk dan even of het palletje van de kabel precies voor de opening van de schakel arm zit.
Hij moet er makkelijk in en uit kunnen schuiven.

Is dat niet het geval moet je met een stelschroef die daar dichtbij hem afstellen.Heb je hem afgesteld, kun je het nog even testen met bijvoorbeeld de 1 en drive


Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je tussen de versnellingen zit. En dat vindt een bak niet echt lekker.

Je kunt me bellen als je er niet uit komt.


Groetjes,

Martin
06 52042465
http://www.transm.eu
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Re: Hurts V-matic shifter afstellen?

Post by Stargazer »

indy408 wrote:Afstellen van een hurst shifter is makkelijk te doen.

De shifter in z`n 1 zetten en dan bij de bak het palletje eruit trekken van de shifter ( kabel moet los hangen)
Dan de shifter in z`n 2 zetten, weer onder de auto kruipen en de bak handmatig in zijn 2 zetten.Kijk dan even of het palletje van de kabel precies voor de opening van de schakel arm zit.
Hij moet er makkelijk in en uit kunnen schuiven.

Is dat niet het geval moet je met een stelschroef die daar dichtbij hem afstellen.Heb je hem afgesteld, kun je het nog even testen met bijvoorbeeld de 1 en drive


Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat je tussen de versnellingen zit. En dat vindt een bak niet echt lekker.

Je kunt me bellen als je er niet uit komt.


Groetjes,

Martin
06 52042465
http://www.transm.eu
Martin, het klinkt inderdaad makkelijk zoals jij het uitlegt. Maar een klus als deze laat ik liever over aan een proffesioneel iemand zoals jij.
Voordat ik het verkeerd doe en de bak sloop tijdens de eerste beste rit ;-)
Ik heb bij deze je nummer, mocht ik hier in de buurt niemand vinden weet ik je te bereiken.
Thanks voor je input.
Post Reply