nee, precies. dat is het verschil, denk ik. mijn camaro is 16 jaar lang zomer en winter als dagelijkse auto gebruikt.gerrutcamaro wrote:volgens mij gaat die meuk erg lang mee, maar eerlijk gezegd heb ik er nog geen ervaring mee, het ziet er iig erg mooi uit
pekel ziet die van mij toch niet
Brake job
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Brake job
Re: Brake job
Nou die van mij wordt dagelijks gebruikt en staat ook gewoon buiten dus goede bescherming vindt ik belangrijker dan dat het er mooi uitziet.
Het liefst beide natuurlijk.
Nou heb ik zitten neuzen en kom ik ook wat van rx5 rx7 en rx10 tegen van rustbuster.
Een beetje dezelfde werking als dinitrol volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Het liefst beide natuurlijk.
Nou heb ik zitten neuzen en kom ik ook wat van rx5 rx7 en rx10 tegen van rustbuster.
Een beetje dezelfde werking als dinitrol volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Re: Brake job
Daaleman wrote:Nou die van mij wordt dagelijks gebruikt en staat ook gewoon buiten dus goede bescherming vindt ik belangrijker dan dat het er mooi uitziet.
Het liefst beide natuurlijk.
Nou heb ik zitten neuzen en kom ik ook wat van rx5 rx7 en rx10 tegen van rustbuster.
Een beetje dezelfde werking als dinitrol volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
heb ooit met die rommel de onderkant van m'n pickup gedaan.
leek eerst wel mooi,maar 1 winter in de pekel en de roest kwam er weer vrolijk door.
had toen de rx5 met daarover de rx10. voor bijna 350 euro eropgesmeerd. weggegooid geld.
heb er nu owatrol olie opzitten met zwarte verf van het merk tenco ferro.
liter owatrol kost ongeveer 17 euro, tenco ferro volgens mij ook.
1e laag owatol puur.2e laag owatrol mengen met verf.3e laag alleen verf.
zit er nu al weer 2 winters onder en blijft wel goed.
veel oldtimerbezitters zullen wel goed te spreken zijn over rx producten, maar de meesten rijden alleen als de zon hoog aan de hemel staat.
dan kun je geen kwaliteit bepalen.
maar er was ooit eens een topic van iemand die veel soorten heeft getest.
daaruit kun je toch opmaken wat het beste is?
rx stond in ieder geval niet bovenaan!!!
andre
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Brake job
om nog even terug te komen op de brake job. hier nog een fotootje van een remschijf na 170.000 mijl. binnenste disc helemaal dun geworden en krom getrokken met trillen bij hoge snelheden en bij remmen als gevolg. de andere rotor ziet er iets beter uit.
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Brake job
je ziet ook wel eens dat de koelribben doorrotten en dan krijg je ook trillerij en sponzig voelend pedaal omdat je de 2 discs naar elkaar toe drukt met remmen
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Brake job
Die schijven hierboven..? Och, verre van versleten hoor...dit is pas versleten
[/
[/
Re: Brake job
Ik was ook een keer te laat. Hoorde een piep als ik remde. Zaten een paar groeven in de schijf. Maar dit moet je gehoord, gevoeld én geroken hebben. Mijn hemel.
Wel een mooie opengewerkte "tekening" van hoe de koelribben lopen.
Wel een mooie opengewerkte "tekening" van hoe de koelribben lopen.
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Brake job
dat de remzuiger er niet uitgevallen is