Brake job

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Brake job

Post by sansemiano »

gerrutcamaro wrote:volgens mij gaat die meuk erg lang mee, maar eerlijk gezegd heb ik er nog geen ervaring mee, het ziet er iig erg mooi uit :D

pekel ziet die van mij toch niet
nee, precies. dat is het verschil, denk ik. mijn camaro is 16 jaar lang zomer en winter als dagelijkse auto gebruikt.
Daaleman
Posts: 80
Joined: Sat Dec 24, 2011 11:11 pm

Re: Brake job

Post by Daaleman »

Nou die van mij wordt dagelijks gebruikt en staat ook gewoon buiten dus goede bescherming vindt ik belangrijker dan dat het er mooi uitziet.
Het liefst beide natuurlijk.
Nou heb ik zitten neuzen en kom ik ook wat van rx5 rx7 en rx10 tegen van rustbuster.
Een beetje dezelfde werking als dinitrol volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: Brake job

Post by alie-r »

Daaleman wrote:Nou die van mij wordt dagelijks gebruikt en staat ook gewoon buiten dus goede bescherming vindt ik belangrijker dan dat het er mooi uitziet.
Het liefst beide natuurlijk.
Nou heb ik zitten neuzen en kom ik ook wat van rx5 rx7 en rx10 tegen van rustbuster.
Een beetje dezelfde werking als dinitrol volgens mij.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

heb ooit met die rommel de onderkant van m'n pickup gedaan.
leek eerst wel mooi,maar 1 winter in de pekel en de roest kwam er weer vrolijk door.
had toen de rx5 met daarover de rx10. voor bijna 350 euro eropgesmeerd. weggegooid geld.
heb er nu owatrol olie opzitten met zwarte verf van het merk tenco ferro.
liter owatrol kost ongeveer 17 euro, tenco ferro volgens mij ook.
1e laag owatol puur.2e laag owatrol mengen met verf.3e laag alleen verf.
zit er nu al weer 2 winters onder en blijft wel goed.

veel oldtimerbezitters zullen wel goed te spreken zijn over rx producten, maar de meesten rijden alleen als de zon hoog aan de hemel staat.
dan kun je geen kwaliteit bepalen.

maar er was ooit eens een topic van iemand die veel soorten heeft getest.
daaruit kun je toch opmaken wat het beste is?
rx stond in ieder geval niet bovenaan!!!

andre
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Brake job

Post by sansemiano »

om nog even terug te komen op de brake job. hier nog een fotootje van een remschijf na 170.000 mijl. binnenste disc helemaal dun geworden en krom getrokken met trillen bij hoge snelheden en bij remmen als gevolg. de andere rotor ziet er iets beter uit.

Image
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Brake job

Post by challenger72 »

je ziet ook wel eens dat de koelribben doorrotten en dan krijg je ook trillerij en sponzig voelend pedaal omdat je de 2 discs naar elkaar toe drukt met remmen
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Brake job

Post by Detroitsteel »

Die schijven hierboven..? Och, verre van versleten hoor...dit is pas versleten :D
Image[/
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Brake job

Post by Alwin »

Ik was ook een keer te laat. Hoorde een piep als ik remde. Zaten een paar groeven in de schijf. Maar dit moet je gehoord, gevoeld én geroken hebben. Mijn hemel.

Wel een mooie opengewerkte "tekening" van hoe de koelribben lopen. :D
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Brake job

Post by challenger72 »

:? dat de remzuiger er niet uitgevallen is :lol:
Post Reply