Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Hiephoi, zal me even voorstellen. Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Mark en ik heb wilde plannen.
Ik wil verschrikkelijk graag een fiberglass mustang body op nederlands kenteken krijgen. Nu hoor ik iedereen denken dat gaat nooit lukken, maar ik heb een plan. Ik wil deze ''mustang'' namelijk bouwen op een oude basis. Eigenljk net zoals die kever buggy jongens dat doen. Zal te denken aan een chevy pickup chassis met v8 (van voor okt 1973 natuurlijk). Als ik de wielbasis inkort (doen ze met buggies ook) en er een mooi frame op het chassis las, moet het kunnen. Het is mijn bedoeling om het kenteken van de pickup te houden. In principe verander ik dan toch slechts 1/3 van het voertuig en blijft de pickup zijn identiteit behouden? Ik weet dat de buggies ermee weg komen. In mijn geval zal ik echter ook de aandrijfas moeten inkorten (motor voor ipv achter). Gaat dit problemen opleveren bij de rdw? Wat kan ik het beste doen? Zal ik eerst een pickup zonder nl kenteken inkorten en dan naar de rdw voor kenteken en daarna bodywissel (dus dan weer naar de rdw)? Of kan ik beter eerst een kenteken op de pickup regelen (met de oorspronkelijke wielbasis) en daarna alles aanpassen (inclusief bodywissel). Ik ben bang dat als ik dit laatste doe, dat ik dan teveel veranderd heb (chassis ingekort, aandrijfas ingekort en andere body) en geen kenteken krijg. Dus ik zat te denken om het in stappen te doen, eerst ingekorte pickup op kenteken krijgen (en hopen dat ze niet zien dat er ingekort is) en dan andere body. Maar misschien is dit onzin. Nogmaals, ik neem de buggies als voorbeeld voor wat wel en niet kan, maar ik weet niet in hoeverre dit terrecht is aangezien de motor bij deze auto's achterin ligt en de aandrijfas dus niet ingekort hoeft te worden.
Alle reacties en opmerkingen zijn welkom, denk alsjeblief met me mee.. it's gonna be fucking awsome
Bij voorbaat dank, greetz Mark.
Ik wil verschrikkelijk graag een fiberglass mustang body op nederlands kenteken krijgen. Nu hoor ik iedereen denken dat gaat nooit lukken, maar ik heb een plan. Ik wil deze ''mustang'' namelijk bouwen op een oude basis. Eigenljk net zoals die kever buggy jongens dat doen. Zal te denken aan een chevy pickup chassis met v8 (van voor okt 1973 natuurlijk). Als ik de wielbasis inkort (doen ze met buggies ook) en er een mooi frame op het chassis las, moet het kunnen. Het is mijn bedoeling om het kenteken van de pickup te houden. In principe verander ik dan toch slechts 1/3 van het voertuig en blijft de pickup zijn identiteit behouden? Ik weet dat de buggies ermee weg komen. In mijn geval zal ik echter ook de aandrijfas moeten inkorten (motor voor ipv achter). Gaat dit problemen opleveren bij de rdw? Wat kan ik het beste doen? Zal ik eerst een pickup zonder nl kenteken inkorten en dan naar de rdw voor kenteken en daarna bodywissel (dus dan weer naar de rdw)? Of kan ik beter eerst een kenteken op de pickup regelen (met de oorspronkelijke wielbasis) en daarna alles aanpassen (inclusief bodywissel). Ik ben bang dat als ik dit laatste doe, dat ik dan teveel veranderd heb (chassis ingekort, aandrijfas ingekort en andere body) en geen kenteken krijg. Dus ik zat te denken om het in stappen te doen, eerst ingekorte pickup op kenteken krijgen (en hopen dat ze niet zien dat er ingekort is) en dan andere body. Maar misschien is dit onzin. Nogmaals, ik neem de buggies als voorbeeld voor wat wel en niet kan, maar ik weet niet in hoeverre dit terrecht is aangezien de motor bij deze auto's achterin ligt en de aandrijfas dus niet ingekort hoeft te worden.
Alle reacties en opmerkingen zijn welkom, denk alsjeblief met me mee.. it's gonna be fucking awsome
Bij voorbaat dank, greetz Mark.
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Waarom zou je een fiberglass body op een truckchassis willen hebben ? Die dingen staan al niet bekend om hun geweldige wegligging, en met zo'n lichte body is 't helemaal alsof je in een bedrijfsbus over een zandpad rijdt.
Waarom geen Mustang kopen en daar je uren in steken ?
Waarom geen Mustang kopen en daar je uren in steken ?
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Het inkorten van een keverchassis heeft een typegoedkeuring als dat volgens bepaalde richtlijnen gedaan wordt, waardoor ze in de 1/3de regel (body) vallen.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
welkom hier , ik snap niet zo goed waarom je dit wilt , wat moet je toch met zo`n plastic ding ? of heb je er speciale bedoelingen mee of zo?
ieder zijn ding natuurlijkl en ik ben wel benieuwd od het gaat lukken
ieder zijn ding natuurlijkl en ik ben wel benieuwd od het gaat lukken
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
zeer omslachtig, waarom geen kant en klare mustang? desnoods met fiberglass body als je dat per se wilt.
aandrijfas inkorten is voor rdw geen probleem.
je kunt ook gewoon naar een rdw keuringsstation en gewoon even vragen hoe je dat het beste kunt doen.
aandrijfas inkorten is voor rdw geen probleem.
je kunt ook gewoon naar een rdw keuringsstation en gewoon even vragen hoe je dat het beste kunt doen.
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Het klink mij in de oren als een veel te wild idee wat het niet gaat worden maar ik gun je alle succes om het te proberen.
Zijn er überhaupt wel fiberglass mustang bodies te koop ?
Zijn er überhaupt wel fiberglass mustang bodies te koop ?
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
koop een viper, die heeft al een cunstof body
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Omdat het super gaaf is natuurlijk.. Chassis kun je (en moet je) versterken toch. Zat te denken aan een truck chassis omdat je die makkelijk in te korten is. Ik mag er volgens mij gewoon een kooi constructie op lassen. Als ie eenmaal een kenteken heeft (met v8) kan ik motor en bak veranderen, dit staat niet op kenteken (alleen aantal cilinders). Naar mijn beleving kom ik op deze manier het dichts in de buurt van een eigenbouw op oldtimer kenteken. Snap ook wel dat het een zwaar omslachtig idioot project is... maar da's toch juist vet of niet? Als ik redelijk was kocht ik een aygo Ik heb de tijd hoor.. Maar het moet allemaal wel rdw technisch mogelijk zijn. Dat ding moet op de weg komen.
Oh ja, fiber body maak ik zelf. Heb al een tijdje een mustang (1967 coupe) staan
Oh ja, fiber body maak ik zelf. Heb al een tijdje een mustang (1967 coupe) staan
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
heel erg ambitieus plan... ik weet niet of je al eens wat hebt gedaan wat betreft autos opknappen/restoreren? Een gewone bestaande wagen opknappen kost al een hoop tijd/geld....en de hoeveelheid gestrandde projecten geeft wel aan dat het niet voor iedereen is.
Uiteraard moet je t allemaal zelf weten maar in mijn ogen is t allemaal niet echt haalbaar/reeel.
Als je al een 67 coupe hebt staan met kenteken zou ik als ik jou was die lekker gaan opknappen...kan je ook helemaal doen als je wil....origineel, dragrace, circuit noem maar op...
op een kenteken staat een wielbasis...dus als je denkt een chassis in te korten ben ik bang dat dat niet goed gaat komen (check met de RDW om zeker te weten)
Het is natuurlijk een hobby en t kost geld....maar wat jij wilt maken is later (denk ik) moeilijk te verkopen....ik ben nu zelf met een low budget projectje bezig waarvan ik weet dat ie als ie klaar is nooit oplevert wat ie gekost heeft... (nu al 5000+euro en 250+uren en t is nog steeds een wrak)
Een knappe echte Mustang heeft altijd nog waarde.
In ieder geval succes en als je t allemaal gaat doen zal ik het met interesse volgen!
Martin
Uiteraard moet je t allemaal zelf weten maar in mijn ogen is t allemaal niet echt haalbaar/reeel.
Als je al een 67 coupe hebt staan met kenteken zou ik als ik jou was die lekker gaan opknappen...kan je ook helemaal doen als je wil....origineel, dragrace, circuit noem maar op...
op een kenteken staat een wielbasis...dus als je denkt een chassis in te korten ben ik bang dat dat niet goed gaat komen (check met de RDW om zeker te weten)
Het is natuurlijk een hobby en t kost geld....maar wat jij wilt maken is later (denk ik) moeilijk te verkopen....ik ben nu zelf met een low budget projectje bezig waarvan ik weet dat ie als ie klaar is nooit oplevert wat ie gekost heeft... (nu al 5000+euro en 250+uren en t is nog steeds een wrak)
Een knappe echte Mustang heeft altijd nog waarde.
In ieder geval succes en als je t allemaal gaat doen zal ik het met interesse volgen!
Martin
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
sommige topics moet je ook eigenlijk niet openen ...
dude, voor je eigen veiligheid (en reputatie!) doe het lekker niet.
dude, voor je eigen veiligheid (en reputatie!) doe het lekker niet.
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Beetje in het verlengde van deze vraag, maar een klant had interesse in deze truck, dus met convertible top, mag dat überhaupt in Nederland
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Die "type goedkeurings vrij" regel waar jij op zinspeeld is al een paar jaar geleden veruimt naar 1989 om het wat makkelijker te maken voor jou.Mr Muscle wrote: (van voor okt 1973 natuurlijk).
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
[quote="Texas Boy"]Beetje in het verlengde van deze vraag, maar een klant had interesse in deze truck, dus met convertible top, mag dat überhaupt in Nederland
Vroeger werden ook mini's en golfjes 2 tot convertible omgebouwd. Dus mogelijk kan het wel, je zal alleen moeten aantonen dat het goed gedaan is met sterkte berekeningen denk ik.
Kan de RDW je hier niet meer over vertellen?
Vroeger werden ook mini's en golfjes 2 tot convertible omgebouwd. Dus mogelijk kan het wel, je zal alleen moeten aantonen dat het goed gedaan is met sterkte berekeningen denk ik.
Kan de RDW je hier niet meer over vertellen?
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Nick_nl wrote:Vroeger werden ook mini's en golfjes 2 tot convertible omgebouwd. Dus mogelijk kan het wel, je zal alleen moeten aantonen dat het goed gedaan is met sterkte berekeningen denk ik.
Kan de RDW je hier niet meer over vertellen?
Ik heb de klant gemeld dat hij moet oppassen, hier zetten ze gewoon de zaag erin en wat is dat sterkte berekeningen
Re: Fibreglass body op oldtimer kenteken.
Hij kan het beste eens mailen met de RDW, deze mensen zijn er om je te helpen bij dit soort dingen. Ook google is handig