LPG Bedradingsschema

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
73Dartdude
Posts: 9
Joined: Fri Apr 03, 2009 7:20 pm

LPG Bedradingsschema

Post by 73Dartdude »

Iemand iets liggen of een link?

Het gaat om een 350 TBI in een '81er Chevy Blazer. Heb hem uit een busje getrokken waar het allemaal netjes in zat, nog geen jaar oude Impco, geen foto's van de bedrading gemaakt. Doh!

Ben LPG in aan 't bouwen, weet in principe wel hoe ik mijn bedrading aan ga leggen, alleen zit ik met de automatische afsluiting als je het contact aan zet maar niet start.

Verder is het plan om twee relais te gebruiken die aangestuurd worden door de afsluiter van de bovenmenger. Bovenmenger dicht=LPG uit via relais, Benzine aan via relais en vice versa (pomp en injectoren) Ik zou in principe mijn LPG toch ook via de benzinepomp relais kunnen laten lopen (puur die trigger)? Maar die gaat pas na 10 seconden uit ofzo...

Trigger voor de LPG wordt gewikkeld om de bobine kabel oid (tips?), (als ie uitvalt hij de LPG dus afsluit).

Niet mijn eerste LPG, maar wel cominatie en, combinatie met LPG. Een compleet schema zou top zijn!

Is zo'n kastje die de ECU niet laat freaken een goed idee? Merkte er niks van in het busje maar wil er toch alles uithalen kwa zuinigheid daar het m'n daily is (hoe heten die dingen en waar te koop?)

Owja en m'n benzine meter gaat gewoon LPG aangeven, bij de gasboer een 0-95 ohm gekocht, m'n meter wil 0-90 zien, ideaal en dan relais zodat hij aangeeft welke brandstof gebruikt wordt, maar ook een schakelaar zodat je kan zien wat je hebt terwijl je op de andere brandstof rijdt, wel zo prettig...

Alvast bedankt!
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: LPG Bedradingsschema

Post by kn@pestaart »

Het veiligheidsrelais is ook aan te sluiten op de tacho aansluiting van je ontsteking.
Een Superfix® wordt gebruikt om de ECU een lambda-waarde te geven, maar is niet altijd nodig.
73Dartdude
Posts: 9
Joined: Fri Apr 03, 2009 7:20 pm

Re: LPG Bedradingsschema

Post by 73Dartdude »

kn@pestaart wrote:Het veiligheidsrelais is ook aan te sluiten op de tacho aansluiting van je ontsteking.
Een Superfix® wordt gebruikt om de ECU een lambda-waarde te geven, maar is niet altijd nodig.
Dat is een goeie...

iemand een bedradings schema?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: LPG Bedradingsschema

Post by Pavement Pounder »

Effe zoekfunctie gebruiken, op superfix, is vaker voorbij gekomen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Bedradingsschema

Post by sjak_brak »

Schema superfix is niet zo heel lang geleden aan bod gekomen.

Schema relais: (benz. afsluiter kan je ook de injectoren voor gebruiken bij TBI)

Image
73Dartdude
Posts: 9
Joined: Fri Apr 03, 2009 7:20 pm

Re: LPG Bedradingsschema

Post by 73Dartdude »

Thanks Sjak!
73Dartdude
Posts: 9
Joined: Fri Apr 03, 2009 7:20 pm

Re: LPG Bedradingsschema

Post by 73Dartdude »

Nog 1 vraag,

die gezekerde plus die 12v geeft bij contact, ook bij starten toch? anders gaan je afsluiters uit als je start...
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: LPG Bedradingsschema

Post by sjak_brak »

ja
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: LPG Bedradingsschema

Post by meganix »

voor meer schema's kun je ook even kijken op vogelsautogas.nl/downloadcentrum
Post Reply