Gevalletje pech op de snelweg

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Pavement Pounder »

Dan was hij dus ook niet gesleept ?
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by rulez »

nee gedragen :-)


succes met je blokkie fixen.

carter eronderuit kan soms makkelijker gedacht zijn...als je subframe voren in de weg zit....

oliepeil gecontroleerd?
eventueel olie en filter aftappen, wellicht dat je daar al weat zooi in ziet zitten.

motorswap is snelste,en soms goedkoper, maar hiermee kun je alsnog een blok hebben wat niet al te lang meegaat, maarja sommige revisies gaan ook niet altijd goed.
wellicht iemand(een aap-er) in de buurt die een wisselblok voor je uit elkaar wil schroeven om ff te checken......

en oindertussen sparen om je eigen blok te reviseren.
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Champy »

Na wat uurtjes sleutelen een eind gekomen, helaas nog geen defecten tegen gekomen, dus ik zal verder moeten graven. Veel vuil rond het blok tegen gekomen, dus er moet ook nog veel schoongemaakt worden nadat het defect gevonden is en alles weer op zn plek terug mag.
sinds ik nog nooit een blok heb open gemaakt heb ik veel foto's overal van gemaakt, dingen gemarkeerd en genummerd zodat ik strak weet hoe alles terug kan. Het viel me tot zo ver niet tegen.
Momenteel ligt het blokje er nu zo bij:

Image

Binnenkort weer verder!
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by meganix »

ik had de hele motor eruit getrokken als ik jou was.

koppelomvormer los,
bak/motor bouten los,
motorsteunen los,
draadjes slangetjes e.d.
en takelen maar!


mss moet je even je radiateur eruit pakken of je poelie's eraf.
en de bak even ondersteunen zodat hij niet naar beneden pleurt als je hem los trekt van de motor.
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Champy »

Motor er vandaag, na gister terug gekomen zijn vakantie, er even uit gelift, kwam helaas wat stukken schraapsel tegen in het carter. Van de week komt de montagesteun binnen, dan kan ik echt de oorzaak vinden. Cilinder 2 beweegt niet mee met de rest van de cilinders, dus daar zit het probleem in.
Binnenkort meer.
Olds76
Posts: 158
Joined: Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Olds76 »

Als zuiger 2 niet beweegt (ga er van uit dat je dat bedoelt tenminste) en de rest wel dan komen we toch weer bij die zuigerstang terug.....oef....
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by rulez »

en dan zou je met de hand de zuiger omlaag moeten kunnen drukken als je krukas stil staat ?

maar hoe kan een motor uitvallen als 1 zuiger niet mee beweegt?
de kleppen open en en sluiten gewoon, de vonk blijft doorgaan alleen de zuiger doet niets dus ook geen ontbranding in de kamer, de andere 7 cylinders zouden dan toch moeten doorwerken?

Ik heb op mijn 2 cylinder motor een keer met een stukgeslagen bougie gereden, klonkt als een brommer en reed niet echt pittig maar wel nog makkel;ijk 10 km mee gereden tot de bougieshop....

ben ff nieuwsgierig......
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Champy »

Ik heb geen idee, we zullen de schade bekijken als, waarschijnlijk morgen, de montagesteun binnenkomt.
Onderstaand de foto's van wat ik aantrof in het carter.

Image

Image

Ik kreeg inderdaad de cilinder handmatig wel naar beneden geduwd.
Na het "opblazen" van de motor op de snelweg kostte het echt wel moeite om de motor draaiend te houden, en toen ik eenmaal stil stond viel de motor ook gelijk uit.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by rulez »

hoe is de kleur van je koelvloeistof en olie?
wellicht ook een pakking eruit geblazen?????
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Krultang72 »

rulez wrote:hoe is de kleur van je koelvloeistof en olie?
wellicht ook een pakking eruit geblazen?????

als deze resten in je carterpan liggen dan is de kleur van je koelvloeistof en de olie wel het laatste waar je je zorgen over moet maken.. :P
Champy
Posts: 196
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:38 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Champy »

Vandaag eindelijk tijd gevonden om mn blok er uit te hijsen en binnen te zetten.
Na het blok op zn kop gedraaid te hebben werd het probleem van cilinder 2 snel duidelijk, ik kon de zuiger zo uit de cilinder tikken zonder iets los te maken.

Image

Tot nu toe was er niet echt zware schade te zien in het blok zelf, maar daar komen we gaandeweg wel achter door alles verder open te halen.

Image

Bij het nu groter zien van de foto's lijkt het er op dat er toch een stuk uit de cilinderwand gedrukt is, op de foto te zien net onder de krukas. Morgen weer verder.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by rulez »

Krultang72 wrote:
als deze resten in je carterpan liggen dan is de kleur van je koelvloeistof en de olie wel het laatste waar je je zorgen over moet maken.. :P
had de fotos bij mijn laatste bezoek niet geladen gekregen..maar als je dit zou aantreffen...slik
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Gevalletje pech op de snelweg

Post by Detroitsteel »

Ai ai, er is duidelijk het een en ander in de verdrukking gekomen :?

Succes met het herstel.
Post Reply