bedrading trekhaak

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mario
Posts: 37
Joined: Wed Nov 23, 2011 1:33 pm

bedrading trekhaak

Post by mario »

Hallo,
Had al eerder gevraagd of er iemand enig idee had hoe het omzetten van Amerikaanse verlichting van auto omgezet kan worden naar europeese verlichting voor je aanhanger.
Had er toen een kastje voor gevonden in milaan voor 160 euro maar heb nu hier in nederland ook een garage gevonden die ze levert, en voor maar 47.50 incl verzenden, heb er een gekocht en moet zeggen simpel te monteren en het werkt, niks geen draden trekken vanaf de voorzijde gewoon kastje monteren en klaar.
Hier de garage waar ik hem heb gekocht...www.v8supercars.nl...bos supercars in gouderak.

Hoop dat er iemand iets aan heeft.

gr Mario
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by alie-r »

heb net al even op de site gekeken ,maar kon daar zo niks vinden over het kastje.
heb je eventueel ook het merk/inbouwschema/foto's van het kastje?
heb hier zelf ook nog een pickupje staan waar de trekhaakbedrading nog aangesloten moet worden.


andre
mario
Posts: 37
Joined: Wed Nov 23, 2011 1:33 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by mario »

Hallo Andre,

Klopt heb het ook niet kunnen vinden, maar even bellen en je krijgt gelijk de juiste persoon die weet wat je zoekt. kastje is heel simpel qua aansluiten..aan 1 zijde 3 draden {USA} in en aan andere zijde 3 draden {EU} uit perfect.

Mario
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by thunderbuick »

Ben er wel nieuwsgierig naar maar wil altijd graag beoordelen en weten wat ik koop :)
Heeft het ook een merk/wat staat er op?
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by gert »

allemaal onzin , die kastjes heb je helemaal niet nodig.
het verschil met europese verlichting zit hem in het feit dat amerikanen gecombineerde remlichten/richtingaanwijzers hebben.
je hoeft dus voor je caravan slechts 4 draden in de stekker(doos) aan te sluiten:

(achter)licht
richtingaanwijzer Rechts
richtingaanwijzer Links
massa.

de remlichten op je caravan zijn dan oranje, maar wat dondert dat nou?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by boyanka »

8) gewoon je draden van voren weg trekken en klaar ben je
Noto
Posts: 106
Joined: Fri May 20, 2011 5:15 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by Noto »

even vraagje tussendoor
kan iemand mij vertellen hoe er extra zekeringen tussen te zetten zodat de zekeringen van de auto niet kapot gaan?
gert
Posts: 3738
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by gert »

wat voor draden van voor?
alle 4 die je nodig heb zitten bij de achterlichten.

en een zekering ertussen? als je dat perse wilt dan neem je een zwevende in de betreffende draad......maar nodig is het niet, alles is al gezekerd.
mario
Posts: 37
Joined: Wed Nov 23, 2011 1:33 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by mario »

thunderbuick wrote:Ben er wel nieuwsgierig naar maar wil altijd graag beoordelen en weten wat ik koop :)
Heeft het ook een merk/wat staat er op?

Merk is towready komt uit Amerika, hebben ook een site www.towready.com.


Mario
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: bedrading trekhaak

Post by ThA CoPyCaT© »

gert wrote:wat voor draden van voor?
alle 4 die je nodig heb zitten bij de achterlichten.

en een zekering ertussen? als je dat perse wilt dan neem je een zwevende in de betreffende draad......maar nodig is het niet, alles is al gezekerd.
Gedeeltelijk waar, want bij veel Amerikaanse auto's heb je een gedeelde rem/knipperlicht.
Je zou dus drie draden van voor moeten trekken, t.w. 1 remlicht, 1 linkerknipperlicht en 1 rechterknipperlicht. Ook zal je een extra geschakelde draad van voor moeten trekken voor het mistachterlicht. Optioneel is een extra constante stroomdraad ook te overwegen voor bijvoorbeeld de koelkast in je caravan.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by thunderbuick »

Bedankt Mario.
Verder.....
"Even" draden trekken gaat niet bij alle auto's op, ik denk dat ik het niet binnen twee uren bij m'n T.bird op een nette en professionele manier aan kan leggen omdat ik dan nogal wat interieur moet slopen en dan is er nog maar één auto klaar.....
Ik vermoed ik dat ik met behulp van deze elektronica, een stekker en contra stekker een los snoertje kan maken die dan ook weer bruikbaar zijn op de andere amerikanen :)
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: bedrading trekhaak

Post by Peter Pontiac »

Altijd handig, bedankt Mario

Net besteld a $17,- :lol:
mario
Posts: 37
Joined: Wed Nov 23, 2011 1:33 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by mario »

Peter Pontiac wrote:Altijd handig, bedankt Mario

Net besteld a $17,- :lol:

Kijk daar doen we het voor :)

Mario
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: bedrading trekhaak

Post by ThA CoPyCaT© »

Ik ben beniewd...

Image
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: bedrading trekhaak

Post by rulez »

Noto wrote:even vraagje tussendoor
kan iemand mij vertellen hoe er extra zekeringen tussen te zetten zodat de zekeringen van de auto niet kapot gaan?

zekeringkastje van de sloop halen of glaszekeringen zoals op oudere motoren.
maar dan wel minder zekeren dan je auto anders gaan ze mogelijk nog beide stuk (?)
als je apart afzekert wel regelmatig controleren of je aanhangert verlichting heeft.
Post Reply