supercharger op 383

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

supercharger op 383

Post by gerrutcamaro »

sinds e85 in zicht is gekomen kijk ik met een schuin oog naar de opties voor de supercharger en dan waarschijnlijk een f2

waar moet ik rekening mee houden? ik lees her en der op internet dat er een risico is dat ik mijn krukas breek?

huidige blok;

• gm performance parts 383 stroker block, 1 p. rms, 4 bolt
• Eagle 4340 forged rotating assembly with Probe forged pistons
• Comp cams Solid Roller Cam (lift int.577 exh.583, duration int.248 exh.254)
• Dart pro 1 aluminum heads 230 cc runners 64 cc combustion chambers, compr. 10.7:1
• dart single plane intake manifold

de huidige demon 825 cc carb wordt vervangen door een blowthrough exemplaar
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: supercharger op 383

Post by Corp »

Met zo'n F2 gaat alles kapot, je hebt niet genoeg motor, blok niet sterk genoeg, draaiend gedeelte niet, versnellingsbak al helemaal iet. Daarbij komt zo'n F2 is flink groot. Hou het realistisch met een D1SC of een Novi 210 (stuk stiller dan de Procharger)

Grote kans dat je de snuit van de krukas breekt, dus dan moet er 1 in met bbc snuit en bij vermogens van 1000+ pk re je het nooit met een gm blok, eagle spullen en probe zuigers.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: supercharger op 383

Post by gerrutcamaro »

wat is een redelijke verwachting vd mogelijkheden van dit blok? als ik de krukas omruil voor 1 met een bbc snout, kan ik dan de rest van het roterend deel hergebruiken?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: supercharger op 383

Post by Corp »

niet zonder te balanceren (kan wel zonder, niet aan te raden), boel werk en dan nog heb je niks. Het blok is simpelweg niet sterk genoeg, de webbing niet, de cilinderbussen niet enz. enz. De F1(A) kan als tot zo'n 900PK en dat trekt dat blok niet. Vandaar een D1SC, dat is een mooi passende SC voor een gezonde 383, die haalt ook iets in die buurt (de opgave van procharger zijn een beetje optimistisch)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: supercharger op 383

Post by gerrutcamaro »

hmmmm, wat voor blok zou ik nodig hebben? :D
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: supercharger op 383

Post by Corp »

dart little m
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: supercharger op 383

Post by gerrutcamaro »

[n00b] maar dat is toch ook gewoon een sbc, cast iron block? [/n00b]
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: supercharger op 383

Post by Renev »

Yep maar dan een aanzienlijke dikkere/sterkere casting met name op de cruciale punten.

Maarrehhh wat ben je in godsnaam allemaal van plan :?: :?: :?: :?:
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: supercharger op 383

Post by gerrutcamaro »

Image


:D


maar zonder gein, mijn huidige onderblok is op 1000km na nieuw, ik zou die toch eerst goed moeten verkopen eer ik zou overwegen een little dart te kopen
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: supercharger op 383

Post by Gearz »

Big horsies don't come cheap. ;)
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: supercharger op 383

Post by Pavement Pounder »

Mischien moet je erbij vertellen wat het doel is, want de sky is the limit.
Ik heb jaren geleden ook de snout van een sb krukas gebroken met een 6-71 blower.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: supercharger op 383

Post by gerrutcamaro »

ik hoopte dat een 1000 pk aan de krukas op e85 mogelijk zou zijn dmv een supercharger

the sky mag dan the limit zijn, mijn funds zijn niet oneindig :(
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: supercharger op 383

Post by MotiV8 »

Dus 10.7:1 statische compressie verhouding + boost....... Hmmmm dat is niet veel boost dus.
Gelukkig heb je al wel aluminium koppen want met stalen koppen word een hoge CR verhouding & boost al helemaal tricky.

Dikke turbo kan natuurlijk ook, breekt in iedergeval je snout niet.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: supercharger op 383

Post by Corp »

euh,. hij wil op E85 gaan rijden he! octaangetallllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: supercharger op 383

Post by Pavement Pounder »

Ik zou graag willen dat dat E85 meer zou worden gepromoot zodat er meer tankstations komen, dan ging ik ook daarvoor.
1000 pk met een 383 is denk ik het veiligste te doen met een turbo en dan wel mpfi ipv een carb het is iedergeval heel erg sexy.
Maar turbo en injectie is toch wel enigzins complex, een supercharger met carb is gemakkelijker als je ook een krukas hebt die de krachten van de blowerbelt aan kunnen.
Post Reply