pickup lpg bevroren....
pickup lpg bevroren....
Hoi.
Ik sta momenteel met kappotte pickup.
was sochtends -3 hier.
deed hem vanochtends starten niets ongewoons... alleen ben niet verder dan 100 meter gekomen.
hij is ondertussen dus 5 x uitgevallen, verdamper en slang tot helemaal boven aan toe bevroren.
na die 100 meter ging hij op 2-3 pitten lopen dus heb ik hem aan de kant gezet en laten staan.
ik moet al erg weinig gas geven omdat hij anders bij voorbaat uitvalt.
ben net trug van werk en hij starte wel normaal en weer paar keer uitvallen en nu start hij weer niet, maar staat wel voor de deur.
Ik heb al stuk karton voor me radiator, koelvloeistof staat op pijl.
toen hij net voor de deur stond en ik dat mechanische chokeknopje in drukte hoorde ik hem borrelen ipv pufje gas.
gisteren toen ik bijna op me werk was bevroor hij ook nog even (had toen net 40km snelweg op zitten)
Heeft misschien iemand enig iedee hoe dit zou kunnen?
gr, lars
Ik sta momenteel met kappotte pickup.
was sochtends -3 hier.
deed hem vanochtends starten niets ongewoons... alleen ben niet verder dan 100 meter gekomen.
hij is ondertussen dus 5 x uitgevallen, verdamper en slang tot helemaal boven aan toe bevroren.
na die 100 meter ging hij op 2-3 pitten lopen dus heb ik hem aan de kant gezet en laten staan.
ik moet al erg weinig gas geven omdat hij anders bij voorbaat uitvalt.
ben net trug van werk en hij starte wel normaal en weer paar keer uitvallen en nu start hij weer niet, maar staat wel voor de deur.
Ik heb al stuk karton voor me radiator, koelvloeistof staat op pijl.
toen hij net voor de deur stond en ik dat mechanische chokeknopje in drukte hoorde ik hem borrelen ipv pufje gas.
gisteren toen ik bijna op me werk was bevroor hij ook nog even (had toen net 40km snelweg op zitten)
Heeft misschien iemand enig iedee hoe dit zou kunnen?
gr, lars
Re: pickup lpg bevroren....
Ik quote ff de PM die ik straks aan Lars heb gestuurd:
ШAК БРAК wrote:Paar mogelijkheden die me zo te binnen schieten:
- koelvloeistof niet op peil of luchtbel in koelsysteem; om dit uit te sluiten een keer goed ontluchten.
- koppakking lek: dan pompt de motor compressiedruk in je koelsysteem. Een manier om dit vast te stellen is te voelen aan de bovenste radiatorslang, als deze direct na KOUDE start druk begint op te bouwen (voordat de thermostaat opengaat) is het mis. Je kan dit ook laten testen bij een garage, die hangen dan een snuffelaar aan je radiator.
- geen goede doorstroming van koelvloeistof naar je verdamper, bv waterpomp slecht, of verkeerde koelvloeistof (die blijft te dik bij de kou ivm (deels) bevroren). Of verdamper verkeerd aangesloten (koelleidingen)
- defect aan verdamper (dit komt bij impco zelden voor, maar niks is uit te sluiten natuurlijk)
En post vooral een vraag in de techtalk als je er niet uitkomt, wie weet wat er nog voor ingevingen tevoorschijn komen.
Succes!!
Re: pickup lpg bevroren....
heel erg bedankt voor de reacties, zal de volgende keer meteen opzetten.
Gr
Re: pickup lpg bevroren....
Terug ombouwen naar echte brandstof ipv dat huisvrouwen spul
Re: pickup lpg bevroren....
hoi,klinkt bekent
heb precies hetzelfde probleem(ook met een pickup overigens )
lijkt toch echt de (gloednieuwe)verdamper te zijn...
alle andere mogelijkheden zijn bij mij eigenlijk niet van toepassing
heb precies hetzelfde probleem(ook met een pickup overigens )
lijkt toch echt de (gloednieuwe)verdamper te zijn...
alle andere mogelijkheden zijn bij mij eigenlijk niet van toepassing
Re: pickup lpg bevroren....
Je zei het nog...
Sterkte!
Tuut tuut
Sterkte!
Tuut tuut
Re: pickup lpg bevroren....
8) heb je er koelvloeistof in of water met wat spul er door?
Re: pickup lpg bevroren....
op je verdamper zit een schroefje om de goed te ontluchten.
los draaien en dicht draaien als er koelvloeistof uit komt.
is het schroefje wat het dichts bij de achter kant van de verdampers zit. (bij een impco.)
had ik ook vorige week met dit koude weer. Werkte bij mijn pick up gelijk.
los draaien en dicht draaien als er koelvloeistof uit komt.
is het schroefje wat het dichts bij de achter kant van de verdampers zit. (bij een impco.)
had ik ook vorige week met dit koude weer. Werkte bij mijn pick up gelijk.
Re: pickup lpg bevroren....
Hoi,
heb paar dingen nagekeken,
bovenste slang komt nauwelijks druk op.
koelvloeistof staat op peil.
gebruik alleen kant en klare koelvloeistof van mpm
ontluchten valt alleen nog niet echt mee hij blijft niet lopen todat de termostaatklep open gaat.
er zit een viscokoppeling op die tamelijk moeilijk draaid koud.
er zat een termostaatklep in die het niet deed die is ondertussen vervangen door een wel werkende.
kreeg een iedee van een maat dat me radiator koud blijft (misschien dus dicht geslipt)(inde zomer was het lekker fris)
zal morgen is op zoek gaan naar dat schroefje en de kachel radiator doorlussen.
Gr, lars
heb paar dingen nagekeken,
bovenste slang komt nauwelijks druk op.
koelvloeistof staat op peil.
gebruik alleen kant en klare koelvloeistof van mpm
ontluchten valt alleen nog niet echt mee hij blijft niet lopen todat de termostaatklep open gaat.
er zit een viscokoppeling op die tamelijk moeilijk draaid koud.
er zat een termostaatklep in die het niet deed die is ondertussen vervangen door een wel werkende.
kreeg een iedee van een maat dat me radiator koud blijft (misschien dus dicht geslipt)(inde zomer was het lekker fris)
zal morgen is op zoek gaan naar dat schroefje en de kachel radiator doorlussen.
Gr, lars
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: pickup lpg bevroren....
zijn de problemen hierna begonnen? zit de thermostaat er wel goed in en werkt hij wel goed?Birdje wrote: er zat een termostaatklep in die het niet deed die is ondertussen vervangen door een wel werkende.
(mag normaal geen probleem zijn aangezien de verdamper normaliter op de kachelslangen zit aangesloten maar goed)
loopt hij toevallig nog op benzine? dan zou je kunnen proberen hem eerst even goed warm te rijden op benzine..
Re: pickup lpg bevroren....
er zit een viscokoppeling op die tamelijk moeilijk draaid koud
komt je motor wel op temperatuur ??, het lijkt mij als je visco zwaar draait de fan je motor en radiateur koud blaast met als gevolg koude koelvloeistof die je lpg converter niet kan opwarmen.
dus effe je koelfan eraf halen ( 4 boutjes) en met dit weer heb je hem ook niet echt nodig.
komt je motor wel op temperatuur ??, het lijkt mij als je visco zwaar draait de fan je motor en radiateur koud blaast met als gevolg koude koelvloeistof die je lpg converter niet kan opwarmen.
dus effe je koelfan eraf halen ( 4 boutjes) en met dit weer heb je hem ook niet echt nodig.
Re: pickup lpg bevroren....
Die viscokoppeling zal echt niet het probleem zijn als de boel meteen al bevriest: er stroomt dan nl nog geen kvs door de radiator.
Dat de thermostaat nog niet opengaat is ook geen probleem, de verdamper zou normaal gezien op de bypass van de waterpomp aangesloten moeten zitten.
Ik denk eerder dat er ergens een luchtbel hangt c.q. de boel niet goed onlucht is geweest.
Hou een hoeveelheid warm water bij de hand om over de verdamper te gieten. Haal 1 van de kvs-slangen naar de verdamper los, giet er kvs in (zodat je in ieder geval niet direct lucht hapt met de verdamper)
Dat de thermostaat nog niet opengaat is ook geen probleem, de verdamper zou normaal gezien op de bypass van de waterpomp aangesloten moeten zitten.
Ik denk eerder dat er ergens een luchtbel hangt c.q. de boel niet goed onlucht is geweest.
Hou een hoeveelheid warm water bij de hand om over de verdamper te gieten. Haal 1 van de kvs-slangen naar de verdamper los, giet er kvs in (zodat je in ieder geval niet direct lucht hapt met de verdamper)
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: pickup lpg bevroren....
Maak eens een foto van de setup.
Misschien is er aan de locatie/plaatsing van de slangen al te zien waarom het zaakje bevriest.
Misschien is er aan de locatie/plaatsing van de slangen al te zien waarom het zaakje bevriest.
Re: pickup lpg bevroren....
sjak_brak wrote:Die viscokoppeling zal echt niet het probleem zijn als de boel meteen al bevriest: er stroomt dan nl nog geen kvs door de radiator.
Dat de thermostaat nog niet opengaat is ook geen probleem, de verdamper zou normaal gezien op de bypass van de waterpomp aangesloten moeten zitten.
Ik denk eerder dat er ergens een luchtbel hangt c.q. de boel niet goed onlucht is geweest.
Hou een hoeveelheid warm water bij de hand om over de verdamper te gieten. Haal 1 van de kvs-slangen naar de verdamper los, giet er kvs in (zodat je in ieder geval niet direct lucht hapt met de verdamper)
staat ergens dat het na 40 km rijden ook gebeurde,
dus denk dat je effe aan je slangen moet voelen of die wel warm worden
ik heb zelf het probleem dat het nekje boven op het luchtfilter bevriest, maar na een paar honderd meter is de motor voldoende warm