Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Camaro »

Vraagje

Van mijn Daily Pick-up op LPG heb ik het gevoel dat mijn benzinemeter ook langzaam achteruit gaat tijdens het rijden op gas??
Via google niet veel wijzer geworden mbt V8 en dit probleem.

5,7 Ltr V8
LPG Prins VSI
Bj: 2007

Wie o wie heeft hier ervaring mee?????

Grtz

Richard
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Martin71RS »

is dat een systeem dat start op benzine en dan later op LPG overgaat? dan kan t kloppen dat ie ook benz (heel weinig) verbruikt toch?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by sjak_brak »

Gasinjectie-systeem zal bij koude start op benzine rijden tot een vooraf geprogrammeerde temperatuur, en op die manier zal je wagen dus ook wat benzine verbruiken. Dit is inherent aan het systeem.

Onder bepaalde omstandigheden zal er onder het rijden ook worden overgeschakeld op benzine. Als dat laatste abnormaal vaak gebeurt, of je hebt het vermoeden dat er sowieso benzine onder het rijden verbruilt wordt, dan zou ik ff laten uitlezen bij een gasboer, kan nl van alles aan de hand zijn.
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Camaro »

Inderdaad wordt alles door de GAS comp. en MM geregeld. Start id. koud op benzine, waarna op temp. wordt omgeschakeld.
Het begon gewoon op te vallen bij langere stukken rijden... 200km of meer. Je ziet gewoon dat de benzine meter heel langzaam achteruit
is gegaan. :?: :?:

Zal anders wel even langs de gasboer gaan. Iemand nog suggesties in de buurt van Alkmaar????
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by chevyron »

nic smit usacars in H.H.W.

ron
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Robbie »

Hey Richie !

ABK te Alkmaar natuurlijk !
En als je daar dan toch heen gaat, kom die bedrijfsbak ff laten zien in HHWaard :D

http://www.abk-autogas.nl/

Succes jonguh.
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Camaro »

Robbie wrote:Hey Richie !

ABK te Alkmaar natuurlijk !
En als je daar dan toch heen gaat, kom die bedrijfsbak ff laten zien in HHWaard :D

http://www.abk-autogas.nl/

Succes jonguh.
Ron, thanks

Robbie.... gozert... hoe is het bij de pannen? Ik was laatst nog bij het TT, dus had een bakkie bij je kunnen doen.
Verders alles goed? Grtz
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Robbie »

Haha, alles goed hier.
Met jullie ook ?

Bij de pannen ook alles okiedokie hoor.

Hoop verandering qua volk, vooral in jouw ex team.
X-man op wielen
Posts: 37
Joined: Thu Mar 18, 2004 9:55 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by X-man op wielen »

Zo zag ik een keer benzine stromen door een transparant brandstoffilter terwijl de motor toch echt op LPG was geschakeld. De elektrisch bediende benzine-afsluiter bleek toch wat benzine door te laten. Nadat ik de benzineleiding fysiek had afgesloten (passend asje met slangklem in leiding geklemd) was het namelijk over.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by sjak_brak »

Bij een MPI-blok zit geen afsluiter, de injectoren spuiten simpelweg geen benzine in op het moment dat de wagen op gas rijdt (als alles correct funtioneert). Benzineleiding afsluiten is in dit geval dus geen goed idee, aangezien de motor ook op benzine start.

Maar om je idee door te trekken: een lekkende injector kan ook een oorzaak zijn.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Thing »

sjak_brak wrote:Bij een MPI-blok zit geen afsluiter, de injectoren spuiten simpelweg geen benzine in op het moment dat de wagen op gas rijdt (als alles correct funtioneert). Benzineleiding afsluiten is in dit geval dus geen goed idee, aangezien de motor ook op benzine start.

Maar om je idee door te trekken: een lekkende injector kan ook een oorzaak zijn.
de benzine pomp draait ook niet meer...

dus een lekkende injector... zou kunnen.. maar zodra de druk van het systeem is.. komt er geen druppel meer in..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by sjak_brak »

Thing wrote: de benzine pomp draait ook niet meer...
Dat zou je verwachten als je alleen mixer/verdamper systemen gewend bent op carb. motoren.

Maar bij de meeste LPi installaties blijft de benzinpomp draaien (zelfs op wagens met TBI icm mixer/verdamper installatie btw) Op deze manier is de overgang gas/benzine en andersom heel snel en zonder noemenswaardige haperingen. Omdat de pomp blijft draaien wordt daarom geadviseerd om minimaal 15 liter brandstof in de tank te houden, oa ivm koeling van de benzinepomp.

Op gas blijft de benzinepomp draaien, en blijft er druk op de injectoren. Bij een lekke benzine-injector zal er dan sprake zijn van benzineverbruik.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by Thing »

ik heb niet veel gaservaring... maar de ervaring die ik heb ik dat de benzine pomp uit ging bij overschakelen op gas.

aangezien een efi systeem met een seconde al druk levert. leek het me vrij logisch dat het bij alle gevallen zo is.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by sjak_brak »

Ik weet verder ook niet de preciese reden ervoor, heb wel dingen gehoord (niet door fabrikant bevestigd) zoals voorkomen van gumaanslag op de pomp, defect raken van de pomp etc. Maar ja, wat weet ik van benzine, beha;ve dat het aardig is voor een campingkookstel :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Benzine verbruik tijdens rijden op LPG

Post by BigBlockMopar »

Om het schoon te maken bedoel je? :)
Post Reply