Elek. ontsteking

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Elek. ontsteking

Post by thunderbuick »

Heb er een 150 euro HEI in, merk weet ik zo niet meer want hij zit zowat al 3 jaar :)
Rij er dagelijks mee en hij startte vandaag weer gelijk op lpg, bij het ruiken van de sleutel...... :D
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Elek. ontsteking

Post by Lite-On »

Vandaag nog even in de garage geweest, en besloten om de puntjes er eens uit te trekken.
Ik heb zelf nooit eerder ingebrande puntjes gezien, maar naar het bekijken van mijn puntjes heb ik zelf toch de nodige twijfel gekregen. Naar mijn idee hebben mijn puntjes de beste tijd gehad.
Heb geprobeerd een foto te maken (kleine rot dingen :D ):

Zijn niet helemaal mooi afgesleten, en hebben tevens wat witte uitslag (ook een beetje aan de rand van de puntjes). Ik vermoed dus dat het zaakje toch een beetje ingebrand is / er vonken overspringen = condensator gaar. Is mijn vermoeden goed, of heb ik het toch fout? :)
Als er 3000KM op staat (iets meer dan een half jaar), is het veel.....


Image

Image
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Elek. ontsteking

Post by Pavement Pounder »

Met die km stand moet je al weer puntjes stellen alsmede de dwell.
Houd toch op met die puntjes en ga electronisch.
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Elek. ontsteking

Post by Lite-On »

Pavement Pounder wrote:Met die km stand moet je al weer puntjes stellen alsmede de dwell.
Houd toch op met die puntjes en ga electronisch.
Ik hou ook op met de puntjes, maar was toch benieuwd in welke staat m'n huidige puntjes waren.
Ik heb zelf nooit ingebrande puntjes gezien, vandaar dat ik een paar foto's had geplaatst.

Zijn die van mij wel/niet ingebrand? :?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Elek. ontsteking

Post by Pavement Pounder »

Ja, ingebrand en zit zelfs een beetje scheef.
Schuurpapierje beetje opschuren en weer afstellen
meganix
Posts: 151
Joined: Mon Aug 30, 2010 6:09 pm

Re: Elek. ontsteking

Post by meganix »

ja idd beetje schuren afstellen en weer verder karren, ze kunnen nog veel erger zijn en ook wel normaal lopen hoor.

ik heb petronix in mn de ville gezet dat werkt ook prima, moet je wel zorgen dat er niet teveel hoogte slag/speling in je ontsteking as zit.
Post Reply