Tubular A arms

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Tubular A arms

Post by Peter Pontiac »

Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Tubular A arms

Post by Corp »

ziet eruit als china shit global west rip off arms. Voor dat geld zijn die lassen nooit gecontroleerd, ziet er wel mooi uit maar ik zou m'n leven er niet voor op het spel zetten. Er is een reden waarom oem armen uit 1 stuk gevormd zijn, lasnaden blijven link en daarom is QC van belang
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Tubular A arms

Post by Detroitsteel »

Bovendien rot de poedercoating er in no time af als je er mee in de pekelshit komt.
Zeker met el cheapo rommel.

De reden van dit product..? Gewichts besparing.
Vandaar ook gemaakt uit dunwandige pijp :?
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Tubular A arms

Post by Martin71RS »

wat Corp zegt.....

@ detroitsteel, dunwandige pijp...??? (goede) tubular arms zijn stijver dan de stock stamped steel exemplaren, gaat niet alleen om gewicht. Ook hebben ze vaak een aangepaste geometrie voor betere rijeigenschappen.
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: Tubular A arms

Post by the puritan »

Ik denk dat deze tubular exemplaren stukken beter zijn dan de originele van GM. En er is altijd wel een betere ergens van. En dat de lassen niet zijn geconroleerd, tja, Hoeveel fabrikanten zouden dat doen? En als ik zelf iets las laat ik het ook niet controleren hoor. Ik vind het er goed uitzien voor dat geld.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Tubular A arms

Post by Thing »

zou niet de eerst afgeschreven auto zijn door die cheapshit dingen!!

Image
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Tubular A arms

Post by Thing »

vreemd ook dat die dingen NIET op hun eigen site te vinden zijn....
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Tubular A arms

Post by CharlieCamaro »

misschien dat dit de moeite is om te lezen http://www.chevelles.com/forums/showthread.php?t=296058

overigens heb ik zelf speedtech a-arms..
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Tubular A arms

Post by mercury1970 »

Ik heb een set Global West eronder zitten, omdat Ford zo'n vreemde constructie standaard heeft...... kost wat, maar dat liever dan een niet gecontroleerd merk.
Garantie dat er niks gebeurd krijg je toch niet.
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Tubular A arms

Post by Peter Pontiac »

http://forums.performanceyears.com/foru ... ntrol+arms

Pro Comp in California is de fabrikant.....
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Tubular A arms

Post by Corp »

pro comp is gewoon china chit, als ze er 1 bewerking in de us aan doen bijvoorbeeld poedercoaten of assembleren zetten ze er made in the USA op
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Tubular A arms

Post by Peter Pontiac »

Weet wel wat je bedoeld, maar aan de andere kant komen er ook hele goede producten uit China :P

Leuk voorbeeld is dit http://garage-toys.com/noname21.html ( staat bij mij in de garage 8))

Dat SPC spul ziet er ook wel leuk uit.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Tubular A arms

Post by Detroitsteel »

Martin71RS wrote:wat Corp zegt.....

@ detroitsteel, dunwandige pijp...??? (goede) tubular arms zijn stijver dan de stock stamped steel exemplaren, gaat niet alleen om gewicht. Ook hebben ze vaak een aangepaste geometrie voor betere rijeigenschappen.

Jep, dat verkoopspraat ken ik ;)

Wat dat geo-nogwat gebeuren kan ik wel mee leven.
Maar stijver..? Hmmm, ik denk dat het meer te maken heeft dat die kleinschalige fabrikanten van deze dingen niet de beschikking hebben over een 5000 tons stans/pers machine, zoals GM die heeft staan, om zelf ontworpen exemplaren uit te poepen.

Nope, dan doe je het maar met wat buisjes een buigijzer en een las machientje :)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Tubular A arms

Post by Corp »

de standaard armen zijn alles behalve stijf, gewoon een platte plaat in een vorm geramd, nergens een dichte constructie wat stijfheid oplevert. De tubular armen zijn vaak zwaarder dan de originelen. De reden dat de std dingen niet gelast zijn is een combinatie van kosten en veiligheid, geen lassen die kunnen knappen e.d. en als je een jaren 70m 80 gm hok hebt dan moet je eens kijken naar de lassen, klodders, uitstekende stukken draad, undercutting en porositeit zijn geen vreemde zaken.

Hoe "slap" standaard armen zijn merk je snel als je ze onder een pers zet.
Het stevigste zijn nog altijd de nascar achtige armen, helemaal tig gelast en kokers en ingezet met plaat alleen wel redelijk zwaar.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Tubular A arms

Post by Detroitsteel »

Zet maar krachten dr op in de richtingen waarvoor ze zijn ontworpen.
je zult dan zien dat ze weinig mee geven.

En dat beetje wat ze doen..? Das alleen maar goed, want anders breekt het af ;)

Ook een voordeel van een gestampte exemplaar, is, naast wat je zegt over geen lassen inderdaad, dat je de matriaal van beide kanten kan bekijken.
Een buis of koker kun je niet aan de binnenkant bekijken. Dus evt door rotten van binnen uit valt dan niet op.
Post Reply