1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilometers)

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
bs_1234
Posts: 13
Joined: Sat Dec 24, 2011 5:33 pm

1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilometers)

Post by bs_1234 »

hallo,

ik rijd nu al een tijdje rond met een pontiac 301 v8 en ik kom niet boven de 1 op 4 uit.. dit is wel op lpg.
nou heb ik al wat rond zitten kijken hier en daar en nou lijkt mij dat dat niet echt normaal is.
heb vorige week de kleppen laten stellen, bougies en bougiekabels vervangen, en af laten stellen.
wat zou het probleem kunnen zijn?

gr. björn
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by sansemiano »

bs_1234 wrote:hallo,

ik rijd nu al een tijdje rond met een pontiac 301 v8 en ik kom niet boven de 1 op 4 uit.. dit is wel op lpg.
nou heb ik al wat rond zitten kijken hier en daar en nou lijkt mij dat dat niet echt normaal is.
heb vorige week de kleppen laten stellen, bougies en bougiekabels vervangen, en af laten stellen.
wat zou het probleem kunnen zijn?

gr. björn
1 op 3.5 met zo'n primitieve lpg-installatie tijdens stadskilometers vind ik nog mee vallen.
Birdman1
Posts: 866
Joined: Sun Nov 13, 2005 1:41 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by Birdman1 »

Aan je avatar te zien heb je last van luchtweerstand :eek:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by sjak_brak »

sansemiano wrote:1 op 3.5 met zo'n primitieve lpg-installatie tijdens stadskilometers vind ik nog mee vallen.
Want? Ik heb met grotere blokken stukken zuiniger gereden in de stad.

Ligt eraan wat voor wagen dat blok in ligt. Een bus van 3 ton hoef je geen wonderen van te verwachten, maar een personenwagen van 1500kg en lange eindoverbrenging zou best wel beter kunnen.

Is luchtfilter vers? Wat voor gasinstallatie gaat het om? Wanneer voor het laatst afgesteld?
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by Chief big ol'Cadillac »

bs_1234 wrote:...
heb vorige week de kleppen laten stellen, ....
Kleppen stellen? Hoe oud is die wagen dan?
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by sansemiano »

sjak_brak wrote:Want? Ik heb met grotere blokken stukken zuiniger gereden in de stad.

Ligt eraan wat voor wagen dat blok in ligt. Een bus van 3 ton hoef je geen wonderen van te verwachten, maar een personenwagen van 1500kg en lange eindoverbrenging zou best wel beter kunnen.

Is luchtfilter vers? Wat voor gasinstallatie gaat het om? Wanneer voor het laatst afgesteld?
de eerste vraag, die bij mij opkomt is of die stadskilometers gemaakt worden met een motor, die op temperatuur is...

denk het niet.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by sjak_brak »

Op LPG is het verschil in verbruik tussen koudloop en warmloop gering.
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by country squire »

Birdman1 wrote:Aan je avatar te zien heb je last van luchtweerstand :eek:

:lol: :lol: ik wilde dat m'n Furd zo zuinig was :D :D :D :D :D
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by Lite-On »

Ik rij met m'n 389cui uit '63 zo'n 1 op 6 op de snelweg, en bijna 1 op 5 @ stadsverkeer (redelijk vlot optrekken, en op de snelweg zo nu en dan eens doortrappen).

Niet slecht voor een orgineel blok, en een auto van 2,3 ton..... al zeg ik het zelf :)

Weet je zeker dat bij jou het zaakje correct is afgesteld? Benzine verbruik ook slurp, of zit er een giga groot verschil tussen LPG en peut?
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by the puritan »

Lite-On wrote:Ik rij met m'n 389cui uit '63 zo'n 1 op 6 op de snelweg, en bijna 1 op 5 @ stadsverkeer (redelijk vlot optrekken, en op de snelweg zo nu en dan eens doortrappen).

Niet slecht voor een orgineel blok, en een auto van 2,3 ton..... al zeg ik het zelf :)

Weet je zeker dat bij jou het zaakje correct is afgesteld? Benzine verbruik ook slurp, of zit er een giga groot verschil tussen LPG en peut?
Nou, dat red ik ook niet. De Burb loopt 1:3,5 als ik veel korte stukjes rij en 1:4,5 op lange afstanden en dan rij ik meestal niet harder dan 110 km p/u. Dit dan wel met een 383 stroker blok.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by sansemiano »

sjak_brak wrote:Op LPG is het verschil in verbruik tussen koudloop en warmloop gering.
je hebt toch de eerste kilometers nog steeds heel veel extra inwendige wrijving als gevolg van dikke olie?

bs_1234 wacht de reakties af.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by Pavement Pounder »

Met alleen de info over de motor weten we eigenlijk helemaal niets.
Wat voor auto, wat voor bak, wat voor overbrenging, wat voor rijgedrag, hoe is de staat van de banden.
Ik rijd met een 454 en supercharger in een pickup met dubbele overdrive en korte overbrenging 1-7 gemiddelt zon 110 kmph op benzine met injectie.
Is jouw auto origineel ? wat zijn de fabrieks verbruik gegevens ? niet dat die zaligmakend zijn btw, en dat is op benzinewat altijd minder verbruikt.
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by chevyron »

bs_1234 wrote:hallo,

ik rijd nu al een tijdje rond met een pontiac 301 v8 en ik kom niet boven de 1 op 4 uit.. dit is wel op lpg.
nou heb ik al wat rond zitten kijken hier en daar en nou lijkt mij dat dat niet echt normaal is.
heb vorige week de kleppen laten stellen, bougies en bougiekabels vervangen, en af laten stellen.
wat zou het probleem kunnen zijn?

gr. björn

je rechterpoot :D


ron
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by Wolfman »

Ik rij met mijn Thunderbird uit 78 met een 351M 5,8 blok ook 1 op 4 woonwerkverveer. Veel file en stilstaan.
Afgelopen week Ridderkerk Leeuwarden en terug (500km snelweg) 1 op 6,6.
Birdman1
Posts: 866
Joined: Sun Nov 13, 2005 1:41 pm

Re: 1 op 3,5 met een 301 pontiac normaal? (wel stadskilomete

Post by Birdman1 »

bs_1234 wrote:hallo,

ik rijd nu al een tijdje rond met een pontiac 301 v8 en ik kom niet boven de 1 op 4 uit.. dit is wel op lpg.
nou heb ik al wat rond zitten kijken hier en daar en nou lijkt mij dat dat niet echt normaal is.
heb vorige week de kleppen laten stellen, bougies en bougiekabels vervangen, en af laten stellen.
wat zou het probleem kunnen zijn?

gr. björn

Wat is je rijgedrag???
Rondjes?
Hoeveel km`s?
Nooit `s de grote weg?
Post Reply