8) om het blokje wat op te waarderen, hij draaide wel gelijk wat soepeler.
Dus als iemand me nu een auto of blok aanbiedt waar dit spul of slik50 in is gegooid dan weet ik dat die eruit gaat.
sansemiano wrote:als je na dit alles alsnog denkt, dat er wellicht toch wat ongewenste verbinding is tussen koelsysteem en motorolie nog de tip om een busje Bar's Leaks toe te voegen aan de koelvloeistof. werkt heel goed in het dichten van kleine lekkages. ik heb het preventief altijd in de chevy en de bx zitten.
maar ik hou het op die korte ritjes als oorzaak van die drab aan de dop.
Bar's Leaks
Al tientallen jaren tig keer gebruikt zonder problemen of verstoppingen
En als je radiateur al bijna dicht zit gaat ie misschien wel verstoppen ja.
Bar's Leaks
Al tientallen jaren tig keer gebruikt zonder problemen of verstoppingen
En als je radiateur al bijna dicht zit gaat ie misschien wel verstoppen ja.[/quote]
werkt echt goed maar als je eenmaal de reparatie aangaat en je het hele systeem wilt flushen is het een ramp om alles schoon te krijgen
de gele sludge is condens die van de olie afkomt.
komt idd van wat korte stukjes rijden zoals vele hier zegen maar met 15 km moet het niet kunnen dan is die al heet.
wat ook wel eens wil helpen is de motor olie ververse.
maar ik ie op de foto ook dat jij een buis van je kleppen deksel naar je olie dop toe hebt?
dit is gewoon een plek waar vocht komt te zitten en dat gaat er dan zo uitzien.
dit zie ik op me werk ook wel bij de nieuwe twingo's die hebben het bij vul punt ook een stuk van de motor zelf en dan maakt het nit uit korte of langn stukken het zit er toch in.
ik had in de chevyvan ook sludge in de vulpijp alleen dan iets meer.
na een paar uurtjes bleek dat er 2 scheuren van 10cm in het onderblok zaten dr kwam ook tamelijk veel olie water mix uit. litertje of 7, met een ander onderblok was het weg uiteraard
het vocht condenseert gewoon in je kleppendeksel, omdat het simpelweg het hoogste punt is van je motor, zo ook je olie-vulpijp..... zolang de olie aan je peilstok geen yoghurt is is er niets aan de hand.
af en toe ff wat langer rijden dan 15km zodat de vochtige lucht via je carterontluchting verdwijnt.