Oldsmobile cutlass salon startniet

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

Hallo, Bruttus II hier

Ik heb een probleempje en die zijn er om op gelost te worden.
Mij olds wil niet starten.
Ik had hem woensdag rijdend weg gezet en donderdag de volgende avond wilde hij niet meer starten het lijkt of de startmotor geen stroom krijgt.
Want als ik de sleutel omdraai in het contact dan gaan gewoon alen lichten braden in me dasbord en zo voort dus er is wel stroom.
Had ook al de accu opgeladen en voor en na door gemeten (voor het laden en na het laden) dat was goed.
Ik dacht zelf dat het in de bedrading zat van en naar de startmotor ik heb hem er eigen handig onder vandaan gehaald om hem ook ff te testen en die deed het dus dat is uitgesloten.
En ik zag dat de kabels verrot waren die meteen vervangen en de start motor en de bedrading weer aan gesloten (de + en - draad verrot en sturing draad van de rele op de start motor) .
Maar nu doet hij het noch niet dus ik zit met de handen in het haar.
Dus mensen help gevraagd :P
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Collector »

Brutus II wrote:Hallo, Bruttus II hier

Ik heb een probleempje en die zijn er om op gelost te worden.
Mij olds wil niet starten.
Ik had hem woensdag rijdend weg gezet en donderdag de volgende avond wilde hij niet meer starten het lijkt of de startmotor geen stroom krijgt.
Want als ik de sleutel omdraai in het contact dan gaan gewoon alen lichten braden in me dasbord en zo voort dus er is wel stroom.
Had ook al de accu opgeladen en voor en na door gemeten (voor het laden en na het laden) dat was goed.
Ik dacht zelf dat het in de bedrading zat van en naar de startmotor ik heb hem er eigen handig onder vandaan gehaald om hem ook ff te testen en die deed het dus dat is uitgesloten.
En ik zag dat de kabels verrot waren die meteen vervangen en de start motor en de bedrading weer aan gesloten (de + en - draad verrot en sturing draad van de rele op de start motor) .
Maar nu doet hij het noch niet dus ik zit met de handen in het haar.
Dus mensen help gevraagd :P
Zal een hele stomme opmerking zijn denk ik maar heb je de zekeringen al eens bekeken ?
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

Na stom is het niet maar ja die heb ik na gekeken die benen alle maal heel vergeten bij te zetten.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Detroitsteel »

Zit de kleine kabel ook goed aan de startrelais..?
De draad zegmaar die geschakeld wordt door de contact slot als je die in start positie houd.
Kijk effe of daar spanning op komt te staan als je de sleutel in zijn startpositie houd.

Doe anders een test doormiddel van een klein draadje te lussen van de aansluiting van de dikke ,rechtstreeks van de accu komende, kabel aansluiting op de startmotor naar de kleine aansluiting waar de draad op zit die van de contactslot af komt.
Als alles voor de rest goed is, dan zou de startmotor moeten inschakelen en rond gaan.
Of te wel, starten
Zo ja, dan weet je dat het daar wel goed zit en dat het probleem hem zit in de voeding van de startrelais.

Let wel, zorg er voor dat die in zijn "P" staat of neutraal in het geval van een hand geschakelde.
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by jobnu »

Vaak denken mensen dat het aan de startmotor ligt. Mijn ervaring als is dat na verloop van jaren de weerstand van de bedrading naar en het contactslot te groot word. Ook de schakelaar op je stuurkolom. (Van je versnelling)

Doe inderdaad een draad even rechtstreeks op je start relais. Slaat tie gelijk in weet je genoeg.
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

na dat zeg ik ik heb de startmotor getest en de draden vervangen van en naar de startmotor maar ik denk dat ik gewoon ff de multimeter op dat aan stuur draadje moet zetten om te kijken of er wel stroom komt misschien zit het wel in me contact slot maar dat weet ik niet
oscar
Posts: 985
Joined: Sun Aug 29, 2004 1:37 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by oscar »

Misschien de neutral switch??


FF offtopic... olds salon welk jaar is deze??? 1974...???
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Bromgabber »

1975 ;)
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

Bromgabber wrote:1975 ;)
Klopt broertje :P
jobnu
Posts: 693
Joined: Sun Mar 11, 2007 9:12 am

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by jobnu »

Misschien de neutral switch??
Die bedoelde ik....
Ook die zit er nog tussen.
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

Ik ben allemachtig druk bezig met open maken en door meten maar vorder noch niet egt ik moet wel een nieuw contact slot ben ik bang hij is een beetje ruime en ik heb hem er nu toch uit dus ken hem wel vervangen maar ik ben noch aan het zoeken maar waar zal zon start relais dat is ckr waar al die rode draden bij 1 komen van me startmotor, dynamo, kont stand stroom en noch een paar ding.
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by kn@pestaart »

Brutus II wrote:Ik ben allemachtig druk bezig met openmaken en doormeten maar vorder nog niet echt. Ik moet wel een nieuw contactslot ben ik bang. Hij is een beetje ruim. Ik heb hem er nu toch uit dus kan ik hem wel vervangen, maar ik ben nog aan het zoeken. Waar zit zo'n startrelais? Dat is zeker waar al die rode draden bijeen komen van mijn startmotor, dynamo, constantspanning en nog een paar dingen?
Zo, dat leest even prettiger...
Wat was je vraag? :D
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Bromgabber »

Volgens mij zit er ook een soort startrelais onder de motorkap.
Kijk vanmiddag wel even mee ;)
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

Ja sorry ik heb dyslexie dus weet niet waar de punten en de komma's en zo moeten dus leest kut haha XD
Brutus II
Posts: 81
Joined: Sat Nov 26, 2011 12:28 pm

Re: Oldsmobile cutlass salon startniet

Post by Brutus II »

Hey jongens bedankt voor juli in gaven heb ik het probleem gevonden.
Er zaten 2 draadjes los op me neutral switch waaronder de aan sturing van me start motor.
Hij loopt weer als een zonetje :lol:
Post Reply