Ik ben afgelopen avond weer eens aan het stoeien geweest met de installatie.
Vandaag eens wat metingen gedaan om, en volgende tegengekomen:
Tijdens het starten bleek het voltage naar 6V te zakken (dashboard gemeten), belachelijk laag. Accu echter +/- 10V tijdens het rondgooien.
Duidelijk een probleem met de spanningstoevoer van de auto zelf. Alle elektronica van de auto zit op dezelfde kabel welke ook naar de startmotor loopt (wordt voor de startmotor nog een keer onderbroken met een aftakking naar het claxon relair / en "dashboard").
Dit is overigens nog helemaal orgineel, maar heeft duidelijk aandacht nodig.
Omdat het LPG schakel kastje op de voeding van het contactslot draait (en dus ook naar 6V zakt) had ik in eerste instantie het vermoeden dat de spanning dermate laag was dat de afsluiters weer dicht gingen.
Onder het dashboard heb ik zelf ooit een extra dikke voeding aangelegd voor de radio en nog wat ander zooi (hierop meet ik ook +/- 10V tijdens het starten). Ik heb het LPG schakel kastje daarom van het contactslot gehaald en rechtstreeks aan de continu voeding gelegd, helaas maakte dit niks uit (voltage bleef nu wel op 10V hangen tijdens het starten).
Na wat meten onder motorkap erachter gekomen dat de afsluiters niet open gaan als het contact op Ignition staat. LPG kastje heeft dan een knipperende ledje van Gas - zodra ik start blijft dit ledje netjes branden en gaan de afsluiters open. Dat moet dus verklaren waarom de verdamper geen gas los laat als ik op de knop druk.
Als ik het contact aan/uit zet hoor je de afsluiters even heel snel klikken, zo kort dat de multimeter nauwelijks de kans krijgt om de spanning te meten
Na een paar keer aan/uit (klik, klik, klik, klik
), lijkt er een beetje gas in de verdamper gekomen te zijn - ik moet hard op de knop drukken, maar er komt een heel klein beetje gas vrij.
Ik gok dus dat er meer een brandstof probleempje is, wat mogelijk ook gerelateerd is/was aan het lage voltage op het contact slot.
Iemand hier meer ervaring mee? Is het normaal dat de afsluiters dicht blijven staan op het moment dat het contact op ignition staat?
Als LPG schakel "kastje" gebruik ik de AEB 722A, deze is door Vogels aanbevolen/geleverd - ook volgens hun gegevens geprogrammeerd. Mogelijk dat er wat fout staat:
Reservoir filling and emptying; deze staat bij mij op "2/4, Reservoir Emptying"
Priming Time; Off