Ik heb begrepen dat de w124 ?? een grotere diameter vacuumpot heeft.. er staat er momenteel een te koop in grubbenvorst maar volgens mij zonder pedaal. Maar is een handelaar dus hij zal de andere delen ook wel hebben. Vacuum aansluiting zit er ook niet op. Die van de W124 staat een advertentie hoger en is idd groter... Persoonlijk zou ik gewoon bij de sloop het hele zwikkie er zelf uitslopen. leidingen doorknippen voor de wartels, schakelaar en stuk draad meenemen. kwartiertje werk. Zie mijn andere topic welk gereedschap je nodig hebt.
mercedes 190 http://link.marktplaats.nl/501114570
W124 http://link.marktplaats.nl/501117299
nee nog niet mee gereden, ben nu schijfremmen aan het monteren...
foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger
Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger
Ik heb begrepen dat de w124 ?? een grotere diameter vacuumpot heeft.. er staat er momenteel een te koop in grubbenvorst maar volgens mij zonder pedaal. Maar is een handelaar dus hij zal de andere delen ook wel hebben. Vacuum aansluiting zit er ook niet op. Die van de W124 staat een advertentie hoger en is idd groter... Persoonlijk zou ik gewoon bij de sloop het hele zwikkie er zelf uitslopen. leidingen doorknippen voor de wartels, schakelaar en stuk draad meenemen. kwartiertje werk. Zie mijn andere topic welk gereedschap je nodig hebt.
mercedes 190 http://link.marktplaats.nl/501114570
W124 http://link.marktplaats.nl/501117299
nee nog niet mee gereden, ben nu schijfremmen aan het monteren...
mercedes 190 http://link.marktplaats.nl/501114570
W124 http://link.marktplaats.nl/501117299
nee nog niet mee gereden, ben nu schijfremmen aan het monteren...
Last edited by Wheel on Tue Nov 15, 2011 7:48 pm, edited 2 times in total.
Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger
Nee, hij remt nietPavement Pounder wrote:ziet er mooi uit, heb je er al mee gereden ?
Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger
Zelf ben ik ook nieuwsgierig hoe het gaat werken.
Deze set heeft een 4 gaten aansluiting op het carrosserie, dat heeft mijn chevy ook, misschien past het zonder al te veel aanpassen.
Wat ik mij wel afvraag, je hebt de rempedaal 7 cm langer gemaakt, hierdoor kun je met je been veel meer kracht uit oefenen op de remcylinder. (kracht x arm), heb je nu niet te veel rem vermogen? De eerste keer maar voorzichtig op de rem trappen
De setup ziet er erg netjes uit.
Deze set heeft een 4 gaten aansluiting op het carrosserie, dat heeft mijn chevy ook, misschien past het zonder al te veel aanpassen.
Wat ik mij wel afvraag, je hebt de rempedaal 7 cm langer gemaakt, hierdoor kun je met je been veel meer kracht uit oefenen op de remcylinder. (kracht x arm), heb je nu niet te veel rem vermogen? De eerste keer maar voorzichtig op de rem trappen
De setup ziet er erg netjes uit.
Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger
Ik heb ook zo'n hoofremcilinder op mijn '34 gezet. Mustang2 voor en Jaguar IRS achter. Het probleem bij mij was dat de cilinder horizontaal onder de vloer werd geplaats, bij de Benz staat hij volgens mij onder een hoek, in ieder geval bij mijn sloopBenz. Ik had problemen om het potje te vullen en te ontluchten. ik heb toen een paar thules met rubbers van Ate erin geperst en twee motorfietspotjes op afstand gemonteerd. Achteraf heb ik gewoon een gereviseerde hoofdremcilinder erop gezet, kost geen drol. remt perfect!
-
- Posts: 1184
- Joined: Sat Oct 16, 2004 2:32 pm
Re: foto's van eerder besproken mercedes rembekrachtiger
ik heb ook een setje van mercedes (w124)op mijn hot rod.
jaguar vooras en op de achteras remklauwen van een volkswagen.
remt perfect ook voor jouw auto Sjak.
kom maar een keer kijken.
Jurgen
jaguar vooras en op de achteras remklauwen van een volkswagen.
remt perfect ook voor jouw auto Sjak.
kom maar een keer kijken.
Jurgen