Impco 425 Balance line
Impco 425 Balance line
Iemand die mij hier meer over kan vertellen? Moet ik een balance line hebben tussen de 425 en mijn verdamper? Wat is het nut?
Ik lees veel op sites uit australie hierover, maar kan niet echt vinden waarom ze die monteren. Alleen dat ze het vaak doen.
Scheelt het in verbruik? Responce?
Ik lees veel op sites uit australie hierover, maar kan niet echt vinden waarom ze die monteren. Alleen dat ze het vaak doen.
Scheelt het in verbruik? Responce?
Re: Impco 425 Balance line
Nooit van gehoord, ik heb wel een leiding tussen mijn 425 en de carb, boven de vlotter
die dikkere, midden onder
Tussen de verdamper en de mixer hoort alleen de gasslang; wat valt er te balanceren?
Cor
die dikkere, midden onder
Tussen de verdamper en de mixer hoort alleen de gasslang; wat valt er te balanceren?
Cor
Re: Impco 425 Balance line
Heeft dat niet te maken met het vacuum? Vacuum in mixer en verdamper blijven dan gelijk... of zoiets.
Sjak heeft me er ooit eens wat over uitgelegd!
Sjak heeft me er ooit eens wat over uitgelegd!
Re: Impco 425 Balance line
Daar heb ik dan nooit van gehoord, weet je het voordeel hiervan?VetteV8 wrote: ik heb wel een leiding tussen mijn 425 en de carb, boven de vlotter
Re: Impco 425 Balance line
't Is gewoon de beluchting van de vlotterkamer, die origineel naar het luchtfilter gaat.
Daar is die aansluiting voor.
Cor
Daar is die aansluiting voor.
Cor
-
- Posts: 112
- Joined: Tue Aug 24, 2004 4:21 pm
Re: Impco 425 Balance line
Omdat Sjak op vakantie is, zal ik maar een keer antwoorden.
Een eventuele balanslijn zorgt ervoor dat de verdamper en de mixer dezelfde luchtdruk 'zien', zodat de mixer z'n werk optimaal kan doen.
Bij een normale setup is die luchtdruk al bij beide hetzelfde.
Bij een erg dichtgeslibt luchtfilter zal de mixer een iets lagere luchtdruk zien.
Bij een functionele voorwaarts gerichte hoodscoop zal de mixer een iets hogere luchtdruk zien.
Bij een turbo/compressor zal de mixer een veel hogere luchtdruk zien.
Vooral bij een turbo/compressor is een balanslijn dus nodig.
Australiers bouwen overal 1 of meerdere turbos op....
Een eventuele balanslijn zorgt ervoor dat de verdamper en de mixer dezelfde luchtdruk 'zien', zodat de mixer z'n werk optimaal kan doen.
Bij een normale setup is die luchtdruk al bij beide hetzelfde.
Bij een erg dichtgeslibt luchtfilter zal de mixer een iets lagere luchtdruk zien.
Bij een functionele voorwaarts gerichte hoodscoop zal de mixer een iets hogere luchtdruk zien.
Bij een turbo/compressor zal de mixer een veel hogere luchtdruk zien.
Vooral bij een turbo/compressor is een balanslijn dus nodig.
Australiers bouwen overal 1 of meerdere turbos op....
Re: Impco 425 Balance line
Ah, bedankt.
Dus voor mijn standaard set-up helemaal niet nodig.
Dus voor mijn standaard set-up helemaal niet nodig.
Re: Impco 425 Balance line
goeie lui dan, die australiers
Re: Impco 425 Balance line
Das handing, heb nl beetje brainfreeze nu ik weer in NL ben.... lag vanmiddag nog in zee te dobberen iets zuidelijke van hierJohan Oldsmobile wrote:Omdat Sjak op vakantie is, zal ik maar een keer antwoorden.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: Impco 425 Balance line
Je weet wel dat 't nu half 5 is, in de ochtend?
-
- Posts: 905
- Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm
Re: Impco 425 Balance line
Jetlag . . .