Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Piet-Pontiac
Posts: 1
Joined: Thu Oct 13, 2011 1:08 am

Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Post by Piet-Pontiac »

Goedenavond,

Ik ben Piet 35 jaar en ben nieuw hierzo.

Recentelijk heb in Amerika een Pontiac firebird bj. 80 gekocht met een frisse 383 stroker met volgens de vorige eigenaar een vermogen van ver over de 450Pk. Graag zou ik willen weten of iemand mij kan vertellen of zo'n getuned blok goed op LPG loopt zonder de boel in elkaar te draaien.

Tevens wilde ik vanaf binnenkomst in Rotterdam direct een 1 dags kenteken aanvragen de auto ophalen en meteen naar de RDW rijden zodat ik geen trailer hoef te huren. Is het mogelijk om alleen de typegoedkeuring bij de RDW te doen (voor de pontiac zijn toch alleen europese koplampen verplicht?) en de APK elders.

Hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Groeten Piet
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Post by Ton »

Piet-Pontiac wrote: Is het mogelijk om alleen de typegoedkeuring bij de RDW te doen (voor de pontiac zijn toch alleen europese koplampen verplicht?) en de APK elders.
Nee, apk moet je ook bij de RDW doen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Post by sjak_brak »

Dik blok op LPG is geen probleem. Gewoon de goede spullen gebruiken, en niet een knakeninstallatie.

Bij US-import moet je volledige keuring ondergaan bij de RDW.

EU-koplampen hoeft niet, maar is wel aan te raden. (meer info: http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php ... 4&start=25 Mr. 900 aldaar is RDW-keurmeester)

Als je van plan bent de wagen rijdend naar huis te brengen is je opzet voor 1-dagskenteken wel een goeie. Hou er wel rekening mee, dat je bij de RDW dan ook afspraak moet maken om nummer in te slaan. Zorg ook voor backup-plan, want je kan voor verrassingen komen te staan...

Hou er ook rekening mee dat de benzinetank wordt leeggetapt voor het inladen (ivm brandveiligheid), dus de wagen staat met (zo goed als) lege tank bij de vervoerder.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Post by Nick_nl »

Volgens mij is een eendagskenteken alleen bruikbaar op de dag van keuren van jou thuis naar het keuringsstation.
Van de haven naar huis valt hier buiten.
Daarbij bestaat de kans dat je 2x moet rijden, denk aan inslaan van chassis nummer. Meestal kan dit niet op de zelfde dag.

Zie de RDW site
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Post by sjak_brak »

Ja maar als je op die dag de keuring plant, dan kn het weer wel :)
gert
Posts: 3764
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Trans am RDW keuren en 383 stroker op LPG

Post by gert »

ik heb een 383 op lpg gehad, geen enkel probleem, sterker nog: op lpg heb je geen pingel problemen, want als die motor inderdaad meer dan 450 pk levert(hetgeen ik betwijfel), moet de compressie vehouding ook gestegen zijn.....
Post Reply