Na 12000 nog olie verbruik.
Na 12000 nog olie verbruik.
Hallo, ik heb mijn Buick 350 in 2009 helemaal gereviseerd, cylinders ook geboord bij Dymotrack.
Maar na 12000 KM gebruikt hij nog steeds 0,5L olie op de 2000 KM.....10W40.
Hij rijd op gas en ik heb heb ook op gas ingereden, verder heb ik ook geen seals op de uitlaat kleppen want dat is origineel ook zo.( zijn de meningen ook over verdeeld).
Wel na iedere warme start zie ik een blauwe walm, heel even maar.
Het is niet ernstig verder maar wel jammer.
Maar na 12000 KM gebruikt hij nog steeds 0,5L olie op de 2000 KM.....10W40.
Hij rijd op gas en ik heb heb ook op gas ingereden, verder heb ik ook geen seals op de uitlaat kleppen want dat is origineel ook zo.( zijn de meningen ook over verdeeld).
Wel na iedere warme start zie ik een blauwe walm, heel even maar.
Het is niet ernstig verder maar wel jammer.
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
8) de blauwe walm is de olie die via de kleppen op je zuigers teregt komt, gewoon je klephoedjes vernieuwen
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Die zijn nieuw, op de inlaat dan. Het gekke is met mijn oude koppen met erg versleten geleiders had ik er geen last van, van de walm dan.de blauwe walm is de olie die via de kleppen op je zuigers teregt komt, gewoon je klephoedjes vernieuwen
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Aha, nieuw = automatisch goed? Aangezien alles nieuw is zou er volgens die logica geen probleem moeten zijn.
Zo zie je maar hoe simpel de oplossing is
Maar even serieus, gewoon nakijken.
Je zegt dat je blok ingereden is op LPG, is honen + zuigerveren hierop afgestemd?
Daarnaast, halve liter per 2000km = 1 liter op 4000km, dat is niet zo heel raar toch?
Zo zie je maar hoe simpel de oplossing is
Maar even serieus, gewoon nakijken.
Je zegt dat je blok ingereden is op LPG, is honen + zuigerveren hierop afgestemd?
Daarnaast, halve liter per 2000km = 1 liter op 4000km, dat is niet zo heel raar toch?
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
jobnu wrote: Dymotrack.
Dat dus....!!!!
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Wat is er mis met Dymotrack volgens jou, slechte ervaring? Het gaat niet om de mensen, daar heb ik ook niks mee.Dat dus....!!!!
Voor ik mijn blok weg bracht heb ik uitgebreid nagevraagt waar het boren en honen het beste kon laten doen. De meeste kwamen toch met Dymotack aan.
1L op de 4000 is ook niet veel, maar je ruikt soms verbrande olie en de dan de blauwe walm. Beetje jammer dacht ik.
Later hoorde ik dat je toch beter op benzine kon inrijden trouwens. misschien een tankje proberen.
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Alsof 1 tankje benzine een wondermiddel isjobnu wrote:Later hoorde ik dat je toch beter op benzine kon inrijden trouwens. misschien een tankje proberen.
Als de motor voor LPG gehoond is hoef je niet op benzine in te rijden. Ga dus na hoe de motor gehoond is en wat voor zuigerveren er gebruikt zijn.
En kijk je klephoedjes toch maar na
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Het zijn gewone zuigerveren overigens, niet de molycoated want die schijnen zeker niet in te lopen op LPG.
Ik verwacht ook geen wondermiddel alleen evt ideën.
Zal de klephoedjes nog even controleren of ze nog goed zitten.
Ik verwacht ook geen wondermiddel alleen evt ideën.
Zal de klephoedjes nog even controleren of ze nog goed zitten.
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
wat ik na mijn revisie van een hoop amerikanen op betreffende fora gelezen heb.
Is de manier van inrijden, niet dat truttige gerij onder de 2000rpm, maar gewoon rijden als je normaal zou doen.
Dus stevig optrekken (lees: zo hard optrekken als je grip toelaat), alleen niet een uur lang plankgas rijden.
Die zuigerveren moeten even een beetje inslijten op de cilinderwanden.
(daarom worden de cilinderwanden ook ruw gehoond, zodat de veren erop inslijten en dus de perfecte pasvorm krijgen)
Ik had namelijk hetzelfde probleem als jij, hij bleef roken en olie verbruiken, toen heb ik 200 km flink lopen crossen, en toen was er geen pluimpje rook meer te bekennen, olie verbruik is nagenoeg 0.
Is de manier van inrijden, niet dat truttige gerij onder de 2000rpm, maar gewoon rijden als je normaal zou doen.
Dus stevig optrekken (lees: zo hard optrekken als je grip toelaat), alleen niet een uur lang plankgas rijden.
Die zuigerveren moeten even een beetje inslijten op de cilinderwanden.
(daarom worden de cilinderwanden ook ruw gehoond, zodat de veren erop inslijten en dus de perfecte pasvorm krijgen)
Ik had namelijk hetzelfde probleem als jij, hij bleef roken en olie verbruiken, toen heb ik 200 km flink lopen crossen, en toen was er geen pluimpje rook meer te bekennen, olie verbruik is nagenoeg 0.
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Bekijk je carterventilatie eens, is je PCV klep nog wel in orde. Aftermarket klepdeksels zonder olierestrictie bij de aanzuig van de PCV klep kunnen een oorzaak zijn.
succes
succes
-
- Posts: 398
- Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
gewone minerale olie gebruiken dan slijt ie sneller in en stopt olieverbruik ook,veel wisselende toerentallen en veel afremmen op de motor is goed voor t inlopen
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Wat is er mis met Dymotrack volgens jou, slechte ervaring? Het gaat niet om de mensen, daar heb ik ook niks mee.
Voor ik mijn blok weg bracht heb ik uitgebreid nagevraagt waar het boren en honen het beste kon laten doen. De meeste kwamen toch met Dymotack aan.
1L op de 4000 is ook niet veel, maar je ruikt soms verbrande olie en de dan de blauwe walm. Beetje jammer dacht ik.
Later hoorde ik dat je toch beter op benzine kon inrijden trouwens. misschien een tankje proberen.
Ik zelf heb niet zoeen hele beste ervaring met dit bedrijf... en met nog wel een paar maar daar ga ik jou topic maar niet mee vervuilen.
Hoop dat je aan de tips genoeg heb die hier gegeven zijn... en niet dat het zelfde wat mij overkomen is ook in jou geval is.
Oscar.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
jobnu wrote:Wat is er mis met Dymotrack volgens jou, slechte ervaring?
Hij vraagt toch zelf naar jouw ervaring met dat bedrijf, in zijn "eigen" topic nota bene....oscar wrote:Ik zelf heb niet zoeen hele beste ervaring met dit bedrijf... en met nog wel een paar maar daar ga ik jou topic maar niet mee vervuilen.
Als je het (zelfs op verzoek) niet wilt/kunt/durft onderbouwen, waarom dan wel in eerste instantie een negatieve uitlating posten over dat bedrijf ?
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Ik denk dat er zat geschreven is over dymotrack op dit forum.
De algemene opinie en deling van ervaringen is toch wel zodanig, dat ik mijn snorfiets hier nog niet eens naartoe zou brengen....
Daar kan je gewoon de search op loslaten, en hoef je idd niet nog eens uitgebreid in een topic over uit te wijden...
De algemene opinie en deling van ervaringen is toch wel zodanig, dat ik mijn snorfiets hier nog niet eens naartoe zou brengen....
Daar kan je gewoon de search op loslaten, en hoef je idd niet nog eens uitgebreid in een topic over uit te wijden...
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Na 12000 nog olie verbruik.
Niet lullen maar dan ook zelf even doenstef wrote:Ik denk dat er zat geschreven is over dymotrack op dit forum.
De algemene opinie en deling van ervaringen is toch wel zodanig, dat ik mijn snorfiets hier nog niet eens naartoe zou brengen....
Daar kan je gewoon de search op loslaten, en hoef je idd niet nog eens uitgebreid in een topic over uit te wijden...
Ga dan, voordat je weer onzin gaat uitkramen, eens daadwerkelijk er "de search op loslaten"
18 resultaten (19 met deze reaktie erbij), waarvan 6 (7) uit het topic met de titel "Na 12000 nog steeds olie verbruik"
En bij die andere wordt weinig slechts over Dymotrack gezegd.