bak problemen

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

bak problemen

Post by Show no go »

Ik heb wat bak problemen, de bak heeft prima gewerkt, nu kwam ik vanmiddag thuis en net op de dam werkte de versnelling niet meer alsof de bak vrij stond. ik kon shiften wat ik wou zonder drive alsof de kabel los zat. De hevel zie ik wel prma heen en weer gaan. toen heb ik hem even laat staan. toen kon ik hem net binnen zetten en werkte hij weer even.


Na een halve dag ik weer proberen rijd prima schakelen burnen alle prima, na 5 km hetzelfde probleem geen aandrijving.

Het is een A-518 46 RH iemand een idee??
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: bak problemen

Post by Nick_nl »

Is het olie niveau nog voldoende en is de filter niet verstopt?
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

Re: bak problemen

Post by Show no go »

Olie is perfect!


Het filter daar heb ik geen idee van, maar kan ik wel proberen komt dit vaker voor dan?
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

Re: bak problemen

Post by Show no go »

zo ziet het er in de pan uit, tja ik kan een nieuwe filter proberen.
Zou de Brezan deze hebben?


|VIDEO
http://youtu.be/wbO9sv4QiP4






Image
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: bak problemen

Post by Nick_nl »

zoveel bezinksel is niet goed. Ik zou zeker het filter vervangen en de pan goed schoon maken. Het valt me ook op dat de olie vrij dik lijkt. dex 3 is behoorlijk dun. welk type moet in deze bak?
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

Re: bak problemen

Post by Show no go »

De olie is wel type 3 en een maand oud. het is echt de drap onder in de pan die zo dit is, lijkt een beetje op sludge wat in een carter kan vormen.
de olie heb ik uit de pan gegoten dit bleef achter.

Maar de pan is al schoon, zelf al een plugje gemaakt voor aftappen olie.

boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: bak problemen

Post by boyanka »

:? ik denk dat ie eens gereviceerd zal moeten worden. Wil je die bak niet aan mij verkopen?
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: bak problemen

Post by VetteV8 »

Dus je hebt de transmissievloeistof 1 maand geleden ververst, en niet het filter vervangen?
Vreemd; en toen zat de pan niet vol sludge? en metaaldelen op de plug?
Cor
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

Re: bak problemen

Post by spieker »

word je bak wel goed gekoeld als hij te warm is dan krijg je ook van die problemen :?
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

Re: bak problemen

Post by Show no go »

Deze bak is geïmporteerd uit Amerika, samen met de motor. Deze heb ik gevuld en is nog niet los geweest. Het zou een low mile bak zijn. Het lijkt mij dat nog nooit is ververst.
impala62
Posts: 532
Joined: Fri Mar 11, 2005 5:36 pm

Re: bak problemen

Post by impala62 »

Klinkt wel als een verstopt filter.

Koud wel druk(olie wat dikker),warm geen druk.
Heb dit gehad met een Plymouth die naar de RDW moest.
Was te vroeg (gelukkig) ,waardoor de bak kon afkoelen.

Ik zou 2 filters halen.
eerst het filter vervangen , nieuwe olie er in en dan NORMAAL rijden totdat de bak goed warm is.
Olie weer aftappen en filter vervangen, weer Nieuwe olie er in en dan maar hopen dat het probleem kwam van een bijna verstopt filter.

(Ik had geluk , 7 jaar en 50000km verder de auto verkocht en nooit problemen gehad.)
69GTO-jr
Posts: 445
Joined: Mon Mar 21, 2005 10:10 pm

Re: bak problemen

Post by 69GTO-jr »

spieker wrote:word je bak wel goed gekoeld als hij te warm is dan krijg je ook van die problemen :?
wat is een ideale bak temperatuur dan?
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: bak problemen

Post by VetteV8 »

80-100*C

Cor
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: bak problemen

Post by themidnightcruiser »

VetteV8 wrote:80-100*C

Cor
80 Max!
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: bak problemen

Post by VetteV8 »

Onzin, waar is dat op gebaseerd?
De vloeistof wordt gekoeld in de warmtewisselaar in de radiateur; die is gemiddeld 80*C, dus de olie 'uit'temp is tenminste 80*C.
Het komt er onder normale bedrijfsomstandigheden warmer in, anders is er geen koeler nodig, toch?

In mijn Corvette zit af fabriek een temperatuurmeter voor de transmissievloeistof, die loopt tot 320*F, dat is 160*C; de redline staat boven de 285*F, dat is 140*C.
In mijn Amerikaanse camper met Chevrolet motor en bak staat de redline op 250*F = 121*C
De transmissie vloeistof houd al zijn karakteristieken tot 160*C

Conclusie: de bakolie moet altijd boven de 80*C liggen, en wordt tot dat niveau zelfs opgewarmd door de motor koelvloeistof in de warmte wisselaar in de radiateur, na een koude start. Dus als de bak 100*C is dan draait hij net lekker.
Cor
Post Reply