camaro mag wel iets zakken
camaro mag wel iets zakken
Ik wil mijn camaro wel wat verlagen,maar hoe doe ik dat.Zijn hier kortere spiraalveren voor te krijgen,of is er een andere manier
Re: camaro mag wel iets zakken
lucht uit de banden laten???
Re: camaro mag wel iets zakken
of dropspindels en lowering blocks,
Veren inkorten kan maar met de lowering bladveren van hotchkis heb ik 2x een bedroevend resultaat gehad, beide keren is de auto hoger geworden to.v. de originele (niet doorgezakte) veren
Veren inkorten kan maar met de lowering bladveren van hotchkis heb ik 2x een bedroevend resultaat gehad, beide keren is de auto hoger geworden to.v. de originele (niet doorgezakte) veren
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: camaro mag wel iets zakken
ik heb nu QA1 coilovers en achter Hotchkis verlagingsbladveren (ik ben er wel tevreden mee)
Voorheen had ik verlaginsgveren voor...werkte ook goed...voordeel van dropped spindels is dat je veerweg behouden blijft maar je moet als je lager gaat ook wat stugger gaan.... Inkorten veren kan ook, NOOIT verhitten/vervormen....levensgevaarlijk omdat de veer dan zijn veerkracht verliest. Lowering blocks voor de achterkant is de goedkope oplossing en voldoet bij normaal gebruik prima.
zo staat ie er nu bij:
lager is lastig met drempels etc..
Martin
Voorheen had ik verlaginsgveren voor...werkte ook goed...voordeel van dropped spindels is dat je veerweg behouden blijft maar je moet als je lager gaat ook wat stugger gaan.... Inkorten veren kan ook, NOOIT verhitten/vervormen....levensgevaarlijk omdat de veer dan zijn veerkracht verliest. Lowering blocks voor de achterkant is de goedkope oplossing en voldoet bij normaal gebruik prima.
zo staat ie er nu bij:
lager is lastig met drempels etc..
Martin
Last edited by Martin71RS on Fri Sep 09, 2011 8:38 am, edited 1 time in total.
Re: camaro mag wel iets zakken
Heb je achter bladveren?? zag het bij een ander antwoord staan maar lijkt me stug...
If so. Ik heb nog een verlagingsset liggen voor bladveren...
Voor zou ik idd met dropped spindles gaan.. Zijn meestal 2 inch. dus ga je 5 centimeter omlaag.
Klinkt weinig maar is erg veel. Ik ben met de merc 2,5 centimeter gezakt en heb hier en daar al problemen.
If so. Ik heb nog een verlagingsset liggen voor bladveren...
Voor zou ik idd met dropped spindles gaan.. Zijn meestal 2 inch. dus ga je 5 centimeter omlaag.
Klinkt weinig maar is erg veel. Ik ben met de merc 2,5 centimeter gezakt en heb hier en daar al problemen.
Re: camaro mag wel iets zakken
Als je het goed wil doen moet je nieuwe verlagings veren pakken.
Voor Eibach veren en Achter Hotchkis veren.
Zoals Corp ook al zegt de Hotchkiss veren verlagen niet extreem en zeker niet als je achter al ingezakte originele veren had.
In combinatie met Bilstein schokbrekers herken je de auto niet meer terug qua weggedrag.
Voor Eibach veren en Achter Hotchkis veren.
Zoals Corp ook al zegt de Hotchkiss veren verlagen niet extreem en zeker niet als je achter al ingezakte originele veren had.
In combinatie met Bilstein schokbrekers herken je de auto niet meer terug qua weggedrag.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: camaro mag wel iets zakken
Ring van je spiraalveer afslijpen is hij ook verlaagd, beunhaas stijl 8)
Re: camaro mag wel iets zakken
dikke schoonmoeder op de achterbank *redneckstyle*
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: camaro mag wel iets zakken
Je was aan het spookrijdenMartin71RS wrote: zo staat ie er nu bij:
(of het was afgelopen zomer toen eenrichtingsverkeer even tijdelijk was gewijzigd)
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: camaro mag wel iets zakken
je woont blijkbaar bij me in de buurt gespleten ruit.... was 1 jaar geleden...4 sept.
De familie heeft hemel en aarde bewogen om de boel daar tijdelijk te laten bestraten voor de deur van t gemeentehuis toen......en was toen inderdaad omgekeerde rijrichting.
De familie heeft hemel en aarde bewogen om de boel daar tijdelijk te laten bestraten voor de deur van t gemeentehuis toen......en was toen inderdaad omgekeerde rijrichting.
Re: camaro mag wel iets zakken
Die van mij staat er nu zo bij.
Maar veren inkorten kan dus ook.Wat kost anders een set verlagingsveren?
Heb achter nu ook hi-jackers
Maar veren inkorten kan dus ook.Wat kost anders een set verlagingsveren?
Heb achter nu ook hi-jackers
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: camaro mag wel iets zakken
je hebt wel gelijk johan , hij mag best een stukje zakken
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: camaro mag wel iets zakken
nieuwe bladveren (hotchkiss) zijn iets van $400 dacht ik...komt natuurlijk wel een hoop bij (verzenden/belasting)
nieuwe voorveren zal rond
als je low budget wil:
nieuwe schokbrekers achter (KYB, prima voor weinig) dan kijken hoe ie staat tov hi jackers (dat zijn toch die lucht dingen?)
dan meten hoeveel je omlaag wil en lowering blocks.... setje met U bouten
http://www.summitracing.com/search/Part ... ring+block
voorkant coil afslijpen, niet te veel in 1 keer! .... begin met een halve coil, terugzetten, rondje rijden en kijken. (je kan er niks meer aanzetten )
als je wat meer te besteden hebt:
http://www.summitracing.com/parts/HSS-80017/
ben je in 1 keer klaar en rijdt ie super... paar goede schokbrekers erbij en een wereld van verschil.
nieuwe voorveren zal rond
als je low budget wil:
nieuwe schokbrekers achter (KYB, prima voor weinig) dan kijken hoe ie staat tov hi jackers (dat zijn toch die lucht dingen?)
dan meten hoeveel je omlaag wil en lowering blocks.... setje met U bouten
http://www.summitracing.com/search/Part ... ring+block
voorkant coil afslijpen, niet te veel in 1 keer! .... begin met een halve coil, terugzetten, rondje rijden en kijken. (je kan er niks meer aanzetten )
als je wat meer te besteden hebt:
http://www.summitracing.com/parts/HSS-80017/
ben je in 1 keer klaar en rijdt ie super... paar goede schokbrekers erbij en een wereld van verschil.