Lekkage krukaskeerring bakzijde

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Summerboy »

Hallo,

Ik heb olielekkage bij de krukas. Om de krukaskeerring te vervangen moet de bak en carterpan eraf en zelfs de krukas los. Keerring zit aan de binnenzijde van het blok gemonteerd.Gaat over een 289 ci Ford Mustang. Hebben jullie nog een idee om de keerring vanaf de buitenzijde af te dichten met een vloeibare pakking of zo?
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Mark Sulman »

Soms wil een toevoeging van Bardahl ofzo wel helpen. Heb er geen ervaring mee en zou persoonlijk zelf ook gewoon een nieuwe keering monteren, maar het het is het proberen waard. Heb er wel goede verhalen over gehoort.

http://www.werkplaatswinkel.nl/default/ ... ?mode=list
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by pvz »

Wat doen dat soort middeltjes rondom de kleppen, lagers enzovoort? Kan me niet voorstellen dat het alleen op het punt van de lekkage "iets" doet.. Of zie ik het helemaal verkeerd?
Linfiel
Posts: 81
Joined: Sat Sep 02, 2006 8:59 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Linfiel »

Ik heb hier een goed resultaat mee gehaald 2 keeringen lek,heb dit spul er ingedaan en al 4 jaar droog,wel prijzig maar het proberen waard,
http://www.lecwec.eu/
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Mark Sulman »

pvz wrote:Wat doen dat soort middeltjes rondom de kleppen, lagers enzovoort? Kan me niet voorstellen dat het alleen op het punt van de lekkage "iets" doet.. Of zie ik het helemaal verkeerd?

Met die van olie heb ik geen ervaring (ze zeggen dat het niet schadelijk of vervuilend voor de rest van de motor is). Van koelvloeistof lekkage wel en dit werkte super. Toen ik mijn auto heb klaargemaakt voor de RDW lekte deze ook behoorlijk. Toevoeging erin gegooit en hartstikke dicht. En dat wat open moet blijven gewoon los uiteraard :lol:
spieker
Posts: 112
Joined: Thu Mar 10, 2011 10:15 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by spieker »

ik dacht laatst ook dat ik die keer ring lek had maar het kwam door door de inlaat pakk. Lekte precies boven op de bak en met een heel klein spoortje naar beneden
misschien kan je daar ook is naar kijken ik had het ook niet verwacht
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Summerboy »

Ik heb het goedje van lewec net besteld, bedankt voor de tip.
Het proberen waard.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by sansemiano »

Summerboy wrote:Ik heb het goedje van lewec net besteld, bedankt voor de tip.
Het proberen waard.
het kan ook veroorzaakt worden door een niet goed werkende carter-ventilatie. als er wat overdruk in het carter is wordt de olie er door die keerring uitgeblazen.
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Summerboy »

Nou, die carterventilatie werkt goed hoor.
Ik zie het lekken na het rijden, druppelt dan wat maar stopt dan wel.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Pavement Pounder »

ben je er 100% zeker van dat niet de klepseksels achter lekken ? dat is in 90 % van de gevallen zo namelijk.
Voel eens aan de achterzijde van de koppen. droog ?
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by sansemiano »

Summerboy wrote:Nou, die carterventilatie werkt goed hoor.
Ik zie het lekken na het rijden, druppelt dan wat maar stopt dan wel.
ok, ben benieuwd of lecwec werkt. keep us posted.
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Summerboy »

Pavement Pounder wrote:ben je er 100% zeker van dat niet de klepseksels achter lekken ? dat is in 90 % van de gevallen zo namelijk.
Voel eens aan de achterzijde van de koppen. droog ?
Zeker, net koppakkingen vervangen, alles los geweest en met nieuwe pakkingen weer in elkaar gezet. Ik zie het duidelijk lekken tussen motor en bak.
maikelkranen
Posts: 432
Joined: Sat Jan 20, 2007 2:40 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by maikelkranen »

lecwec is een goed spulletje, mijn w200 had hetzelfde probleem maar dit bleek later toch onderdruk in het blok te wezen.

Kering vervangen, meesta is 2 helften dus karter eraf oliepomp indien deze aan de achterkant zit, oude eruit en dan draai je de kering om de krukas heen dus dan hoeft hij niet los.
Summerboy
Posts: 218
Joined: Thu Apr 01, 2004 11:39 pm

Re: Lekkage krukaskeerring bakzijde

Post by Summerboy »

maikelkranen wrote:lecwec is een goed spulletje, mijn w200 had hetzelfde probleem maar dit bleek later toch onderdruk in het blok te wezen.

Kering vervangen, meesta is 2 helften dus karter eraf oliepomp indien deze aan de achterkant zit, oude eruit en dan draai je de kering om de krukas heen dus dan hoeft hij niet los.
Hey, dit is wel een ford :( krukas moet echt los hoor!
Post Reply