schokbreker 1968 firebird
-
- Posts: 87
- Joined: Thu May 19, 2005 9:29 am
schokbreker 1968 firebird
Hallo allemaal,
ik heb een 1968 firebird met 265 achterbanden. Er liggen nu achter GABRIELS luchtdempers onder (bladveren) . Waarschijnlijk omdat de binnenkant van de achterbanden anders het binnenscherm raken. Ze moeten dus erg hard staan om ze niet te raken.
Het probleem is dat dit echt voor geen meter rijdt. Het is net een skelter.
Wat is volgens jullie nu de beste oplossing? Gewone schokbreker en smallere achterbanden? Of hebben jullie nog andere ideeën om hem fijner te laten rijden.
Hoop dat jullie kunnen helpen!
ik heb een 1968 firebird met 265 achterbanden. Er liggen nu achter GABRIELS luchtdempers onder (bladveren) . Waarschijnlijk omdat de binnenkant van de achterbanden anders het binnenscherm raken. Ze moeten dus erg hard staan om ze niet te raken.
Het probleem is dat dit echt voor geen meter rijdt. Het is net een skelter.
Wat is volgens jullie nu de beste oplossing? Gewone schokbreker en smallere achterbanden? Of hebben jullie nog andere ideeën om hem fijner te laten rijden.
Hoop dat jullie kunnen helpen!
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: schokbreker 1968 firebird
volgens mij heb je 263 achterbanden teveel. ;-)68Firebird wrote:Hallo allemaal,
ik heb een 1968 firebird met 265 achterbanden. Er liggen nu achter GABRIELS luchtdempers onder (bladveren) . Waarschijnlijk omdat de binnenkant van de achterbanden anders het binnenscherm raken. Ze moeten dus erg hard staan om ze niet te raken.
Het probleem is dat dit echt voor geen meter rijdt. Het is net een skelter.
Wat is volgens jullie nu de beste oplossing? Gewone schokbreker en smallere achterbanden? Of hebben jullie nog andere ideeën om hem fijner te laten rijden.
Hoop dat jullie kunnen helpen!
ik zou de originele maat er weer onder zetten.
-
- Posts: 2835
- Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm
Re: schokbreker 1968 firebird
ik zou eerst even opmeten hoeveel ruimte je precies over hebt(te kort komt ), misschien kan er wel iets lucht uit.
Re: schokbreker 1968 firebird
Zit het probleem niet in de velgen, verkeerde backspacing?
-
- Posts: 144
- Joined: Sat Jan 02, 2010 10:57 am
Re: schokbreker 1968 firebird
Heb hetzelfde probleem gehad, met een 69 Firebird
verkeerde backspacing, te breede banden.
heb nu 275 / 17" met bilstein shocks, een uitkomst!!!
Heeft nog nooit zo lekker gereden.
Die Gabriels doen helemaal niks. die moet je echt ritueel verbranden..
verkeerde backspacing, te breede banden.
heb nu 275 / 17" met bilstein shocks, een uitkomst!!!
Heeft nog nooit zo lekker gereden.
Die Gabriels doen helemaal niks. die moet je echt ritueel verbranden..
Re: schokbreker 1968 firebird
ventiel erop en als fietspomp gebruiken69yellowbird wrote:Die Gabriels doen helemaal niks. die moet je echt ritueel verbranden..
Re: schokbreker 1968 firebird
Ik heb ze ook eraf gegooid....... auto hing altijd scheef... moest vaak lucht aanpassen aan de lading (ex-schoonmoeder)
Re: schokbreker 1968 firebird
op een 68er past maximaal 275 met originele wielkasten en juiste backspacing.
als de band tever naar binnen staan passen er natuurlijk ook altijd spacers achter!!
verder gewoon goede schokdempers kopen , koni's of zo
die heb ik ook op mijn 68er firebird.ben er heel tevreden over.
ps heb anders nog wel een setje originele ralley 2 velgen voor je bird (15")
veel succes
groeten paul
als de band tever naar binnen staan passen er natuurlijk ook altijd spacers achter!!
verder gewoon goede schokdempers kopen , koni's of zo
die heb ik ook op mijn 68er firebird.ben er heel tevreden over.
ps heb anders nog wel een setje originele ralley 2 velgen voor je bird (15")
veel succes
groeten paul
-
- Posts: 87
- Joined: Thu May 19, 2005 9:29 am
Re: schokbreker 1968 firebird
Paul kun je daar eens een foto van sturen? heb je een PM gestuurd.
paulv wrote:op een 68er past maximaal 275 met originele wielkasten en juiste backspacing.
als de band tever naar binnen staan passen er natuurlijk ook altijd spacers achter!!
verder gewoon goede schokdempers kopen , koni's of zo
die heb ik ook op mijn 68er firebird.ben er heel tevreden over.
ps heb anders nog wel een setje originele ralley 2 velgen voor je bird (15")
veel succes
groeten paul
-
- Posts: 87
- Joined: Thu May 19, 2005 9:29 am
Re: schokbreker 1968 firebird
Ik heb eens gekeken. Tussen de binnenzijde van de band en het scherm zit ongeveer 1,5 á 2 cm... als je door een bocht gaat en hij helt een beetje is dat al snel te weinig denk ik. Hoeveel ruimte is goed denken jullie?
-
- Posts: 524
- Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am
Re: schokbreker 1968 firebird
Het is toch niet zo dat een band uitsluitend rechtstandig omhoog inveerd (correct me if i'm wrong) Zelf rij ik ook met 275 en kan net m'n vingers tussen de band en het scherm krijgen maar ik loop nooit met de band tegen de wielkast of schermrand. De wielkasten zijn niet aangepast. Zelf heb ik verstelbare monroe's.
Mike
Mike
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: schokbreker 1968 firebird
Een panhard stang kan veel/alle zijdelingse speling opheffen.
heb ik ook eens gedaan.
Rubbers vervangen door polyutherane sheelt ook de helft.
heb ik ook eens gedaan.
Rubbers vervangen door polyutherane sheelt ook de helft.
Re: schokbreker 1968 firebird
Met een panhard stang heb je altijd laterale verplaatsing van de achteras, ook als je de stang op rijhoogte perfect horizontaal zet met de as en de montagepunten daarop aanpast.Dan is het wel het misnte. Hangt het ding onder een hoek dan krijg je door hoek verandering een verandering in de horizontale vector component en duwt dit de as naar binnen of naar buiten. Als je erg weinig ruimte hebt is dat dan ook geen oplossing.Een watts, mumford, a-arm locator of dubbel diagonale 4 link is dan een betere optie.
-
- Posts: 87
- Joined: Thu May 19, 2005 9:29 am
Re: schokbreker 1968 firebird
kan iemand een link of artikelnr van goede schokdempers posten? Ik heb gekeken naar schokdempers maar weet niet welke typen nu goed zijn voor een 1968 firebird...
Re: schokbreker 1968 firebird
http://rockauto.com/catalog/x,carcode,1 ... ttype,7556
KYB gas-a-just is goede intermediate, goed compromis tussen comfort en verbeterde rij-eigenschappen.
KYB gas-a-just is goede intermediate, goed compromis tussen comfort en verbeterde rij-eigenschappen.