appraisel bij wie?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

appraisel bij wie?

Post by gert »

hallo mensen,
ik heb een auto op het oog in Amerika,gezien op fotos,en ik zoek een techneut die hem ter plekke kan beoordelen.
heeft iemand daar ervaring mee? is er een appraisel-buro of zoiets, wat te vertrouwen is?

alvast bedankt.
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: appraisel bij wie?

Post by VetteV8 »

Amerika is tamelijk groot hoor, dus je kunt beter even aangeven waar dat moois ongeveer staat; en niet alleen de staat opgeven, die zijn er ook in veel [grote] formaten.
Cor
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: appraisel bij wie?

Post by harry_clamshell »

Goede verhalen gehoord over: www.inspectmyride.com
421safari
Posts: 179
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:29 am

Re: appraisel bij wie?

Post by 421safari »

Er zijn bedrijven die dat doen inderdaad. Als de dichtsbijzijnde inspecteur teveel moet rijden krijg je waarschijnlijk per mile er een bedrag bovenop.

Maar kijk heel goed wat je krijgt voor je geld! Ik heb het 1 keer zelf laten doen en kon hier vanaf de fotos al zien dat delen van het rapport en met name hun prijsschatting echt nergens op sloegen.. De verkoper was na het horen van inhoud rapport ook laaiend :lol:

Via via weet ik van nog twee inspecties, bij eentje werd de auto zo slecht gewaardeerd dat de verkoper (bekende van me) hem zelf ook niet gekocht zou hebben. Bij een ander kreeg de auto een 'prima' en kwam aan met kompleet doorgerotte bodem..

Ik zal het in ieder geval niet snel aanbevelen meer.


Wat een andere mogelijkheid is (en wellicht een qua resultaat betrouwbaardere), als er een groot amerikaans forum over betreffende merk/jaren is tenminste. Probeer daar of er een actiever technisch onderlegd lid in de buurt woont die voor je wil gaan kijken (tegen vergoeding). Heb je als het meezit in ieder geval een liefhebber van betreffende merk/model die ook alle zwakke puntjes en details kent.

In het ergste geval krijg je een waardeloze waardering, maar dat risico loop je bij een bedrijf net zo..
Last edited by 421safari on Wed Aug 17, 2011 9:46 pm, edited 1 time in total.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: appraisel bij wie?

Post by gert »

de auto staat in Mineapolis Minnesota.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: appraisel bij wie?

Post by chevystan67 »

misschien hans en bianca ?
ook hier op het forum aanwezig ??
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: appraisel bij wie?

Post by gert »

heb ik aan gedacht, maar die werken alleen in de buurt van Texas. en minnesota is erg ver weg van Texas.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: appraisel bij wie?

Post by 69ElCamino »

Misschien via deze site: http://www.cars-on-line.com/insp-1stpg.html

Geen idee of ze betrouwbaar zijn, maar de rapporten zien er wel goed uit.
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: appraisel bij wie?

Post by Continental Kid »

Hier een adres dat internationale kopers bijstaat in het hele traject:

http://www.buyerservicesinternational.com/
Post Reply