wat voor schuurmachine is dit?
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
wat voor schuurmachine is dit?
Toevallig zie ik bij Desert Car Kings vaak dat ze deze schuurmachine gebruiken om de oude verflagen er af te schuren.
Dit is toch een excentrische schuurmachine op perslucht (compressor)?
Is dit een goede tool voor mij om mijn body van mijn camino mee kaal te schuren? en zo ja wat voor compressor heb je hiervoor nodig om deze tool te kunnen gebruiken?
Weet iemand waar je dit kan kopen?
Ik gebruik nu een haakse slijper met van die lamellen en spons schuurstukken, maar ik vind deze niet echt heel prettig werken om grote oppervlakken te schuren, vandaar.
Dit is toch een excentrische schuurmachine op perslucht (compressor)?
Is dit een goede tool voor mij om mijn body van mijn camino mee kaal te schuren? en zo ja wat voor compressor heb je hiervoor nodig om deze tool te kunnen gebruiken?
Weet iemand waar je dit kan kopen?
Ik gebruik nu een haakse slijper met van die lamellen en spons schuurstukken, maar ik vind deze niet echt heel prettig werken om grote oppervlakken te schuren, vandaar.
Re: wat voor schuurmachine is dit?
http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... &catid=273
pagina 2-----> 49,95 tot 6 bar, werkt met elke compressor
pagina 2-----> 49,95 tot 6 bar, werkt met elke compressor
Re: wat voor schuurmachine is dit?
Met elke compressor??
Luchtverbruik: 300 L/min., dus dat is niet zo'n kleintje van de bouwmarkt natuurlijk, want schuren doe je toch vrij lang achter elkaar.
Cor
Luchtverbruik: 300 L/min., dus dat is niet zo'n kleintje van de bouwmarkt natuurlijk, want schuren doe je toch vrij lang achter elkaar.
Cor
Re: wat voor schuurmachine is dit?
Ik heb ook een excentrische luchttol. Werkt perfect om een body te ontdoen van verf, maar je moet wel een grote jongens compressor hebben.
Re: wat voor schuurmachine is dit?
oja sorry, amerikaanse autopagina-------> werkt met de 1 langer dan met de ander, al naar gelang de (netto) lucht opbrengst van de betreffende compressorROCKETMAN wrote:werkt met elke compressor
Re: wat voor schuurmachine is dit?
ROCKETMAN wrote:
leuke,
Groeten
Re: wat voor schuurmachine is dit?
idd een dikke compressor achter zetten,andes kun je net zo goed op 220 v schuren
tip : gebruik een schuurtol/machine met afzuiging
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d4 ... hines.html
tip : gebruik een schuurtol/machine met afzuiging
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d4 ... hines.html
Re: wat voor schuurmachine is dit?
Waarom een slijptol op lucht?? koop een goede bosch prof. slijptol, met toerenregeling erop en je bent klaar.
Ik sta elke dag met dat ding in me handen en op af en toe een nieuw koolborsteltje na nooit geen problemen. Grote voordelen zijn dat het minder herrrie maakt als een op lucht, je geen kouwe klauwe krijgt, hij sterker is dan 1 op lucht en dat je veel minder energie verbruikt
Ik doe er van alles mee van doorslijpen en schuren van grof werk tot het polijsten van RVS
Ik sta elke dag met dat ding in me handen en op af en toe een nieuw koolborsteltje na nooit geen problemen. Grote voordelen zijn dat het minder herrrie maakt als een op lucht, je geen kouwe klauwe krijgt, hij sterker is dan 1 op lucht en dat je veel minder energie verbruikt
Ik doe er van alles mee van doorslijpen en schuren van grof werk tot het polijsten van RVS
Re: wat voor schuurmachine is dit?
69ElCamino wrote:
Ik gebruik nu een haakse slijper met van die lamellen en spons schuurstukken, maar ik vind deze niet echt heel prettig werken om grote oppervlakken te schuren, vandaar.
Ik heb nu al medelijden met degene die je auto straks gaat strakmaken... Dit soort methodes zijn compleet ongeschikt om plaatwerk van lak te ontdoen, met name buitenzijdes en zichtzijdes, je bent nu allemaal banen erin aan het maken en de plaat aan het uitdunnen. Als de machine echt hard draait en/of je te langzaam voortbeweegt breng je ook teveel hitte in en warp je het metaal.
De machine op de foto is een rotary, die spint alleen heel snel. Ik zou je zo`n machine alleen aanraden als je echt weet wat je doet want ook hier kun je heel snel een boel verneuken. Excentrisch roterend zijn die normale tolletjes die zowel draaien als trillen, dat is meer om iets strak of verfijnd te schuren.
Ik raad je een planetarische schuurmachine aan. Die zijn geschikt om plaatwerk kaal te schuren zonder dat je iets verpest. Deze trillen en draaien tegelijkertijd, maar in een geforceerde beweging waardoor ze echt door de lak maaien icm korrel 60-80 schuurpapier.
Re: wat voor schuurmachine is dit?
Hey Joost
en een staalborsel op de slijptol ?
doe je daar ook schade mee aan je plaatwerk ?
Groeten lennard
en een staalborsel op de slijptol ?
doe je daar ook schade mee aan je plaatwerk ?
Groeten lennard
-
- Posts: 466
- Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm
Re: wat voor schuurmachine is dit?
Daar kan ik je ook wel antwoordt opgeven,ja ook een staalborstel maakt schade het heet niet voor niets STAALborstel.Lennard wrote:Hey Joost
en een staalborsel op de slijptol ?
doe je daar ook schade mee aan je plaatwerk ?
Groeten lennard
dus voor staal,en niet voor ijzerplaatwerk.
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: wat voor schuurmachine is dit?
Phew ben ik even blij dat ik dat ding (haakse slijper) Alleen nog maar gebruikt heb om even snel te kijken naar de bondo plekken. Het leek mij ook al helemaal niet geschikt voor de rest van mijn plaatwerk. Met name door de krassen die dat ding achterliet.Joost.... wrote:
Ik heb nu al medelijden met degene die je auto straks gaat strakmaken... Dit soort methodes zijn compleet ongeschikt om plaatwerk van lak te ontdoen, met name buitenzijdes en zichtzijdes, je bent nu allemaal banen erin aan het maken en de plaat aan het uitdunnen. Als de machine echt hard draait en/of je te langzaam voortbeweegt breng je ook teveel hitte in en warp je het metaal.
De machine op de foto is een rotary, die spint alleen heel snel. Ik zou je zo`n machine alleen aanraden als je echt weet wat je doet want ook hier kun je heel snel een boel verneuken. Excentrisch roterend zijn die normale tolletjes die zowel draaien als trillen, dat is meer om iets strak of verfijnd te schuren.
Ik raad je een planetarische schuurmachine aan. Die zijn geschikt om plaatwerk kaal te schuren zonder dat je iets verpest. Deze trillen en draaien tegelijkertijd, maar in een geforceerde beweging waardoor ze echt door de lak maaien icm korrel 60-80 schuurpapier.
Vandaar ook het ontlakken en dit topic.ik ben gelukkig nog nergens aan begonnen. Overigens hebben die malle Amerikanen het al redelijk verpest door met tollen de body kaal te maken. (zie de foto's in mijn topic), maar ja er zit niets anders op dan het doen met wat je hebt en goed en beter doen dan het al gedaan was.
Joost, dank je wel voor je goede hulp. Ik zal eens uit gaan kijken naar een goede planetarische schuurmachine. Als ik een keer wil meekijken hoe jullie dat doen zou dat mogelijk zijn?
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: wat voor schuurmachine is dit?
@ Joost : is dit een geschikte? http://www.nonpaintstore.nl/nl/hamach/h ... 85-ve.html
Re: wat voor schuurmachine is dit?
IJzerplaatwerk Het plaatwerk op je auto is ook staal!grandlemans wrote:
Daar kan ik je ook wel antwoordt opgeven,ja ook een staalborstel maakt schade het heet niet voor niets STAALborstel.
dus voor staal,en niet voor ijzerplaatwerk.
En dit scheelt mij een hoop tikwerk Klik--> Linkje
-
- Posts: 832
- Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm
Re: wat voor schuurmachine is dit?
/\ Staal zie je al decennia niet meer in de fabricage van plaatwerk ( gewoon te duur) ,
het is allemaal inferieur gerecycled BLIK !
Probeer het zelf eens uit die staalborstel op de zijkant van je Dodge ?
Als je met de hand schuurt duw je het meeste plaatwerk al naar binnen alleen veert het dan weer terug ,als het warm wordt door de wrijving van staal op blik misschien niet meer, je krijgt dan een soortement golfplaat die nauwelijks meer strak te krijgen is.
Probeer ook de schuurmachine zo vlak mogelijk te houden en niet onder een hoek van 30 graden of zo want dan krijg je ook )))))))
het is allemaal inferieur gerecycled BLIK !
Probeer het zelf eens uit die staalborstel op de zijkant van je Dodge ?
Als je met de hand schuurt duw je het meeste plaatwerk al naar binnen alleen veert het dan weer terug ,als het warm wordt door de wrijving van staal op blik misschien niet meer, je krijgt dan een soortement golfplaat die nauwelijks meer strak te krijgen is.
Probeer ook de schuurmachine zo vlak mogelijk te houden en niet onder een hoek van 30 graden of zo want dan krijg je ook )))))))