wat voor schuurmachine is dit?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

wat voor schuurmachine is dit?

Post by 69ElCamino »

Toevallig zie ik bij Desert Car Kings vaak dat ze deze schuurmachine gebruiken om de oude verflagen er af te schuren.
Dit is toch een excentrische schuurmachine op perslucht (compressor)?
Image

Is dit een goede tool voor mij om mijn body van mijn camino mee kaal te schuren? en zo ja wat voor compressor heb je hiervoor nodig om deze tool te kunnen gebruiken?

Weet iemand waar je dit kan kopen?

Ik gebruik nu een haakse slijper met van die lamellen en spons schuurstukken, maar ik vind deze niet echt heel prettig werken om grote oppervlakken te schuren, vandaar.
ROCKETMAN
Posts: 385
Joined: Thu Feb 05, 2004 9:20 am

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by ROCKETMAN »

http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... &catid=273

pagina 2-----> 49,95 tot 6 bar, werkt met elke compressor
VetteV8
Posts: 417
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:00 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by VetteV8 »

Met elke compressor??
Luchtverbruik: 300 L/min., dus dat is niet zo'n kleintje van de bouwmarkt natuurlijk, want schuren doe je toch vrij lang achter elkaar.
Cor
EDWIN
Posts: 1843
Joined: Fri May 07, 2004 11:39 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by EDWIN »

Ik heb ook een excentrische luchttol. Werkt perfect om een body te ontdoen van verf, maar je moet wel een grote jongens compressor hebben.
ROCKETMAN
Posts: 385
Joined: Thu Feb 05, 2004 9:20 am

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by ROCKETMAN »

ROCKETMAN wrote:werkt met elke compressor
oja sorry, amerikaanse autopagina-------> werkt met de 1 langer dan met de ander, al naar gelang de (netto) lucht opbrengst van de betreffende compressor







Image
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by enrique »

ROCKETMAN wrote: Image

:lol: :lol: leuke, :cheers:

Groeten
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by maartten »

idd een dikke compressor achter zetten,andes kun je net zo goed op 220 v schuren
tip : gebruik een schuurtol/machine met afzuiging

http://www.nonpaints.com/contents/nl/d4 ... hines.html
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by pvz »

Waarom een slijptol op lucht?? :?: koop een goede bosch prof. slijptol, met toerenregeling erop en je bent klaar.

Ik sta elke dag met dat ding in me handen en op af en toe een nieuw koolborsteltje na nooit geen problemen. Grote voordelen zijn dat het minder herrrie maakt als een op lucht, je geen kouwe klauwe krijgt, hij sterker is dan 1 op lucht en dat je veel minder energie verbruikt :)

Ik doe er van alles mee van doorslijpen en schuren van grof werk tot het polijsten van RVS
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by Joost.... »

69ElCamino wrote:
Ik gebruik nu een haakse slijper met van die lamellen en spons schuurstukken, maar ik vind deze niet echt heel prettig werken om grote oppervlakken te schuren, vandaar.

:cry: Ik heb nu al medelijden met degene die je auto straks gaat strakmaken... Dit soort methodes zijn compleet ongeschikt om plaatwerk van lak te ontdoen, met name buitenzijdes en zichtzijdes, je bent nu allemaal banen erin aan het maken en de plaat aan het uitdunnen. Als de machine echt hard draait en/of je te langzaam voortbeweegt breng je ook teveel hitte in en warp je het metaal.

De machine op de foto is een rotary, die spint alleen heel snel. Ik zou je zo`n machine alleen aanraden als je echt weet wat je doet want ook hier kun je heel snel een boel verneuken. Excentrisch roterend zijn die normale tolletjes die zowel draaien als trillen, dat is meer om iets strak of verfijnd te schuren.

Ik raad je een planetarische schuurmachine aan. Die zijn geschikt om plaatwerk kaal te schuren zonder dat je iets verpest. Deze trillen en draaien tegelijkertijd, maar in een geforceerde beweging waardoor ze echt door de lak maaien icm korrel 60-80 schuurpapier.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by Lennard »

Hey Joost

en een staalborsel op de slijptol ?
doe je daar ook schade mee aan je plaatwerk ?

Groeten lennard
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by grandlemans »

Lennard wrote:Hey Joost

en een staalborsel op de slijptol ?
doe je daar ook schade mee aan je plaatwerk ?

Groeten lennard
Daar kan ik je ook wel antwoordt opgeven,ja ook een staalborstel maakt schade het heet niet voor niets STAALborstel.
dus voor staal,en niet voor ijzerplaatwerk. ;)
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by 69ElCamino »

Joost.... wrote:
:cry: Ik heb nu al medelijden met degene die je auto straks gaat strakmaken... Dit soort methodes zijn compleet ongeschikt om plaatwerk van lak te ontdoen, met name buitenzijdes en zichtzijdes, je bent nu allemaal banen erin aan het maken en de plaat aan het uitdunnen. Als de machine echt hard draait en/of je te langzaam voortbeweegt breng je ook teveel hitte in en warp je het metaal.

De machine op de foto is een rotary, die spint alleen heel snel. Ik zou je zo`n machine alleen aanraden als je echt weet wat je doet want ook hier kun je heel snel een boel verneuken. Excentrisch roterend zijn die normale tolletjes die zowel draaien als trillen, dat is meer om iets strak of verfijnd te schuren.

Ik raad je een planetarische schuurmachine aan. Die zijn geschikt om plaatwerk kaal te schuren zonder dat je iets verpest. Deze trillen en draaien tegelijkertijd, maar in een geforceerde beweging waardoor ze echt door de lak maaien icm korrel 60-80 schuurpapier.
Phew ben ik even blij dat ik dat ding (haakse slijper) Alleen nog maar gebruikt heb om even snel te kijken naar de bondo plekken. Het leek mij ook al helemaal niet geschikt voor de rest van mijn plaatwerk. Met name door de krassen die dat ding achterliet.

Vandaar ook het ontlakken en dit topic.ik ben gelukkig nog nergens aan begonnen. Overigens hebben die malle Amerikanen het al redelijk verpest door met tollen de body kaal te maken. (zie de foto's in mijn topic), maar ja er zit niets anders op dan het doen met wat je hebt en goed en beter doen dan het al gedaan was.

Joost, dank je wel voor je goede hulp. Ik zal eens uit gaan kijken naar een goede planetarische schuurmachine. Als ik een keer wil meekijken hoe jullie dat doen zou dat mogelijk zijn?
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by 69ElCamino »

RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by RobDodge »

grandlemans wrote:
Daar kan ik je ook wel antwoordt opgeven,ja ook een staalborstel maakt schade het heet niet voor niets STAALborstel.
dus voor staal,en niet voor ijzerplaatwerk. ;)
IJzerplaatwerk :?: Het plaatwerk op je auto is ook staal!
En dit scheelt mij een hoop tikwerk :) Klik--> Linkje
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: wat voor schuurmachine is dit?

Post by warriorair »

/\ Staal zie je al decennia niet meer in de fabricage van plaatwerk ( gewoon te duur) ,
het is allemaal inferieur gerecycled BLIK !
Probeer het zelf eens uit die staalborstel op de zijkant van je Dodge ?

Als je met de hand schuurt duw je het meeste plaatwerk al naar binnen alleen veert het dan weer terug ,als het warm wordt door de wrijving van staal op blik misschien niet meer, je krijgt dan een soortement golfplaat die nauwelijks meer strak te krijgen is.

Probeer ook de schuurmachine zo vlak mogelijk te houden en niet onder een hoek van 30 graden of zo want dan krijg je ook ))))))) :D
Post Reply