rectangular intake 396
rectangular intake 396
hallo mensen,
ik zoek voor een 396 met rectangular poorten een alu intake.
nu zijn er diverse te koop, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen.
ik wil gewoon koppel bij laag toerental, geen racemotor.
graag tips.
ik zoek voor een 396 met rectangular poorten een alu intake.
nu zijn er diverse te koop, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen.
ik wil gewoon koppel bij laag toerental, geen racemotor.
graag tips.
Re: rectangular intake 396
Dan zoek je een intake met zo lang mogelijke runners - voor koppel. Ik denk aan een dual plane.
Re: rectangular intake 396
dus een high rise? die heeft lange runners.
Re: rectangular intake 396
Ik denk eerder aan een gewone Edelbrock Performer ... lange runners, dual plane - de runners moeten ook niet te groot (diameter) zijn, dan zakt de doorstroomsnelheid van het mengsel.
Re: rectangular intake 396
ok, maar waarom zeg je dan eerst zo lang mogelijke runners?
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: rectangular intake 396
gert wrote:hallo mensen,
ik zoek voor een 396 met rectangular poorten een alu intake.
nu zijn er diverse te koop, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen.
ik wil gewoon koppel bij laag toerental, geen racemotor.
graag tips.
hey gert , ik heb hier een 396ci hipo staan met een performer dual plane intake met een 750 double pumper.
ik heb er jaren mee gereden ,het is echt een goede intake voor op straat . ik zal vanavond even het nummer door geven aan je .
gr jacco.
Re: rectangular intake 396
Daarvoor kan ik het best een plaatje gebruiken, het is wat extreem, maar het werkt wel:gert wrote:ok, maar waarom zeg je dan eerst zo lang mogelijke runners?
Dit is overigens een Chrysler inlaatspruitstuk
Lang klopt ook, maar dat moet wel gekoppeld zijn aan niet te grote diameter. Voor hoge toeren wil je een kort inlaattraject, voor lage toeren een lang inlaattraject.
Re: rectangular intake 396
@ Thing ... kijk het eerst maar eens na voordat je met zulke statements komtThing wrote:bull...
Daarom gebruiken merken die enigszins met performance bezig zijn variabele inlaatspruitstukken, - in hun ongeblazen motoren - een kort traject voor hoge toeren, een lang traject voor lage toeren.
Voorbeeldje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_l ... e_manifold
http://www.cdxetextbook.com/fuelSys/efi ... ifold.html
Last edited by Frans455 on Tue Aug 09, 2011 8:48 pm, edited 3 times in total.
Re: rectangular intake 396
dat zal wel te maken hebben met de massatraagheid van een brandstof-luchtmengsel.
en bij een lang traject moet je dus beter oppassen voor backfire, want er valt meer te knalle.
en bij een lang traject moet je dus beter oppassen voor backfire, want er valt meer te knalle.
Re: rectangular intake 396
Ik kreeg het zo'n twintig jaar geleden te horen bij de introductie van de Audi V6 (werkte toen bij VAG) - sindsdien is het me ook bijgebleven. Kijk maar eens naar high performance motoren als in Ferrari's en Lamborghini's van vroeger ... je ziet een heel kort inlaatspruitstuk met daarop 2 of 3 dubbel Weber carburateurs.
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: rectangular intake 396
hey Gert , ik heb even mijn intake gecheckt . en ik heb deze intake http://www.summitracing.com/parts/EDL-2161/
aleen heb ik 454 koppen met ronde poorten ,en jij moet retangulair hebben .
dus dan moet je even kijken welke je dan moet hebben .gr jacco.
aleen heb ik 454 koppen met ronde poorten ,en jij moet retangulair hebben .
dus dan moet je even kijken welke je dan moet hebben .gr jacco.
Re: rectangular intake 396
ik vindt alleen een offenhauser met rectangular port.
je moet kiezen tussen oval port of stck configuration????
je moet kiezen tussen oval port of stck configuration????
Re: rectangular intake 396
een dual quad met rechthoekige poorten, of is dat overkill op een hipo 396?
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: rectangular intake 396
gert wrote:een dual quad met rechthoekige poorten, of is dat overkill op een hipo 396?
gert , ik heb pas een offenhouser dual quad met retangulair ports verkocht hier op het forum .
maar ik zou persoonlijk lekker een single dual plane performer pakken met een 750 cfm holley doublepumper er op .
http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... 3003&Nty=0