welke automaat is dit?
Re: welke automaat is dit?
Turbo 400 heeft een andere carterpan, je bedoelt waarschijnlijk een TH 350?
Re: welke automaat is dit?
Lijkt idd een TH 350
Re: welke automaat is dit?
klopt, ik heb het gevonden:
http://www.technicalvideos.com/identify ... sion.phtml
een th400 is sterker toch?
http://www.technicalvideos.com/identify ... sion.phtml
een th400 is sterker toch?
Re: welke automaat is dit?
ja th400 is veel sterker
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: welke automaat is dit?
Ja, maar......caddy123 wrote:ja th400 is veel sterker
een TH350 is sterk zat voor 95% van de US auto's in NL. Pas boven de (echte) 500 pk/lbsft met tractie wordt een TH400 een betere keus of bij het inbouwen van een transbrake.
Re: welke automaat is dit?
ik wil de th350 gaan gebruiken achter een 396 die een beetje gekietelt gaat worden, of kan ik dan beter de th 400 nemen.
die heeft ook geen tv kabel nietwaar?
die heeft ook geen tv kabel nietwaar?
Re: welke automaat is dit?
Geen tv kabel idd.... kan ook wel vervelend zijn hoor.... een dik opgevoerd motorblok ervoor met weinig vacuum laat m in 2e versnelling weg rijden dus 1 naar 2 zelf schakelen...
Re: welke automaat is dit?
ik begrijp niks van de werking van die tv kabel.
vroeger was hier op het forum doctor "tranny" is die er nog?
ik zou graag meer weten van die verschillende automaten .
vroeger was hier op het forum doctor "tranny" is die er nog?
ik zou graag meer weten van die verschillende automaten .
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: welke automaat is dit?
TH350/400 hebben geen TV kabel -hoef je je ook niet druk om te maken.gert wrote:ik begrijp niks van de werking van die tv kabel.
vroeger was hier op het forum doctor "tranny" is die er nog?
ik zou graag meer weten van die verschillende automaten .
Vanuit de fabriek uit kregen bigblocks meestal een TH400 mee - is een 'meer veilige' keuze - ook al is een 396 niet echt een hiperf motor (375pk/425lbsft?).
Re: welke automaat is dit?
ok, dankjewel voor de informatie.
-
- Posts: 321
- Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm
Re: welke automaat is dit?
en een th400 bak vreet nog meer pk,s op door de interne wrijving, lekker bij je th350 blijven zou ik zeggen.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: welke automaat is dit?
en daar heeft een 350 geen last van? dat moet dan geheime nano technologie zijn.....orange blazer k5 wrote:en een th400 bak vreet nog meer pk,s op door de interne wrijving, lekker bij je th350 blijven zou ik zeggen.
explain...
Re: welke automaat is dit?
ja, ik ben ook benieuwd hoe dat zit.
Re: welke automaat is dit?
Het is niet puur en alleen de "interne wrijving" die vermogensverlies veroorzaakt.
Wrijving tussen verschillende delen of vloeistoffen levert warmte op, alle warmte is inderdaad een verlies van energie, dit is echter maar een gedeelte van de veroorzakers van verlies in de aandrijflijn.
Het vermogens verlies wordt veroorzaakt door wat men noemt "Parasitic loss", dit is het vermogen wat verloren gaat in o.a wrijvingswarmte en door de massa wat rondgedraaid c.q aangedreven moet worden (Rotating mass).
Als je iets sterker wil maken kun je dat op verschillende manieren doen, de goedkoopste manier is door het zwaarder uit te voeren door het meer massa te geven. Een GM TH-400 heeft meer parasitic loss dan een TH-350, een Ford C6 heeft meer parasitic loss dan een C4 , een automaat heeft meer parasitic loss dan een handgeschakelde bak etc etc etc...
Daarnaast speelt uiteraard ook het totaal gewicht van de bak een rol, er moet namelijk meer gewicht verplaatst worden door de motor.
Wrijving tussen verschillende delen of vloeistoffen levert warmte op, alle warmte is inderdaad een verlies van energie, dit is echter maar een gedeelte van de veroorzakers van verlies in de aandrijflijn.
Het vermogens verlies wordt veroorzaakt door wat men noemt "Parasitic loss", dit is het vermogen wat verloren gaat in o.a wrijvingswarmte en door de massa wat rondgedraaid c.q aangedreven moet worden (Rotating mass).
Als je iets sterker wil maken kun je dat op verschillende manieren doen, de goedkoopste manier is door het zwaarder uit te voeren door het meer massa te geven. Een GM TH-400 heeft meer parasitic loss dan een TH-350, een Ford C6 heeft meer parasitic loss dan een C4 , een automaat heeft meer parasitic loss dan een handgeschakelde bak etc etc etc...
Daarnaast speelt uiteraard ook het totaal gewicht van de bak een rol, er moet namelijk meer gewicht verplaatst worden door de motor.