welke automaat is dit?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

welke automaat is dit?

Post by gert »

hallo mensen,
wie weet welke bak ik onder de auto heb, deze is er later onder gezet, het was een schakel-auto
volgens de plaatjes die ik heb lijkt het een GM turbo 400.....,maar volgens de maten klopt dit weer niet....

zie fotos:

Image Image Image
Image Image Image
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by Frans455 »

Turbo 400 heeft een andere carterpan, je bedoelt waarschijnlijk een TH 350?
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by sloper »

Lijkt idd een TH 350
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by gert »

klopt, ik heb het gevonden:
http://www.technicalvideos.com/identify ... sion.phtml

een th400 is sterker toch?
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by caddy123 »

ja th400 is veel sterker
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by David - 71 camaro »

caddy123 wrote:ja th400 is veel sterker
Ja, maar......


een TH350 is sterk zat voor 95% van de US auto's in NL. Pas boven de (echte) 500 pk/lbsft met tractie wordt een TH400 een betere keus of bij het inbouwen van een transbrake.
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by gert »

ik wil de th350 gaan gebruiken achter een 396 die een beetje gekietelt gaat worden, of kan ik dan beter de th 400 nemen.
die heeft ook geen tv kabel nietwaar?
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by Thing »

Geen tv kabel idd.... kan ook wel vervelend zijn hoor.... een dik opgevoerd motorblok ervoor met weinig vacuum laat m in 2e versnelling weg rijden dus 1 naar 2 zelf schakelen...
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by gert »

ik begrijp niks van de werking van die tv kabel.
vroeger was hier op het forum doctor "tranny" is die er nog?
ik zou graag meer weten van die verschillende automaten .
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by David - 71 camaro »

gert wrote:ik begrijp niks van de werking van die tv kabel.
vroeger was hier op het forum doctor "tranny" is die er nog?
ik zou graag meer weten van die verschillende automaten .
TH350/400 hebben geen TV kabel -hoef je je ook niet druk om te maken.

Vanuit de fabriek uit kregen bigblocks meestal een TH400 mee - is een 'meer veilige' keuze - ook al is een 396 niet echt een hiperf motor (375pk/425lbsft?).
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by gert »

ok, dankjewel voor de informatie.
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by orange blazer k5 »

en een th400 bak vreet nog meer pk,s op door de interne wrijving, lekker bij je th350 blijven zou ik zeggen.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by David - 71 camaro »

orange blazer k5 wrote:en een th400 bak vreet nog meer pk,s op door de interne wrijving, lekker bij je th350 blijven zou ik zeggen.
en daar heeft een 350 geen last van? :?: dat moet dan geheime nano technologie zijn.....

explain...
gert
Posts: 3763
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: welke automaat is dit?

Post by gert »

ja, ik ben ook benieuwd hoe dat zit.
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: welke automaat is dit?

Post by Gearz »

Het is niet puur en alleen de "interne wrijving" die vermogensverlies veroorzaakt.

Wrijving tussen verschillende delen of vloeistoffen levert warmte op, alle warmte is inderdaad een verlies van energie, dit is echter maar een gedeelte van de veroorzakers van verlies in de aandrijflijn.

Het vermogens verlies wordt veroorzaakt door wat men noemt "Parasitic loss", dit is het vermogen wat verloren gaat in o.a wrijvingswarmte en door de massa wat rondgedraaid c.q aangedreven moet worden (Rotating mass).
Als je iets sterker wil maken kun je dat op verschillende manieren doen, de goedkoopste manier is door het zwaarder uit te voeren door het meer massa te geven. Een GM TH-400 heeft meer parasitic loss dan een TH-350, een Ford C6 heeft meer parasitic loss dan een C4 , een automaat heeft meer parasitic loss dan een handgeschakelde bak etc etc etc...

Daarnaast speelt uiteraard ook het totaal gewicht van de bak een rol, er moet namelijk meer gewicht verplaatst worden door de motor.
Post Reply