"Distributor" plaatsen.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by Bromgabber »

Okey, bij het demonteren en monteren van de oliepomp moet ik dan nog ergens op letten?
Weet je dat toevallig? :oops:
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by johnny »

heb bij een Chevy V6 ooit eens de oliepomp er vanonder gehad en teruggestoken, daarna gestart en gelijk een enorm getik onder de motorkap....direct motor stilgezet en de Haynes bijbel erbij ( zoals gewoonlijk eerst sleutelen en daarna pas in de boek kijken ) ..... bleek dat ik het ding bij montage vol moest kwakken met een in olie oplosbaar vet ( dacht dat het iets van Petrol Grease ofzo genoemd werd ) zoniet dan draaide de pomp in het luchtledige rond i.p.v. olie rond te pompen....weet niet of dat bij jouw auto ook moet zal waarschijnlijk te maken hebben met de lokatie van de pomp ofzo.... weet nog wel dat ik gelijk weer opnieuw heel de zooi er terug vanonder kon gaan sleutelen, knap lullig als je de volgende dag ermee naar je werk moet.....
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by mercury1970 »

Denk dat het tijd wordt voor een WPH. 8)
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by Bromgabber »

Nieuwe oliepomp er in gezet, deze stand inderdaad vast.
Vervolgens alles weer vast op de motor gezet, en niet willen starten..
Het enige wat hij doed is spugen uit de carburateur.
Kreeg van 3 kanten te horen dat de ontsteking verkeerd stond.
Maar ik heb gewoon cilinder 1 op BDP gezet op de krukas poulie was dit 0graden.
Vervolgens distributor erin laten zakken en met de rotor wijzend naar cilinder 1 bij de verdelerkap.
Volgens mij is dit de manier of gaat er iets fout?
En hoeveel graden voorontsteking heeft een ford 400, 6,6L ongeveer nodig?
chevyron
Posts: 150
Joined: Wed Sep 01, 2010 7:22 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by chevyron »

[quote="Bromgabber"]Nieuwe oliepomp er in gezet, deze stand inderdaad vast.
Vervolgens alles weer vast op de motor gezet, en niet willen starten..
Het enige wat hij doed is spugen uit de carburateur.
Kreeg van 3 kanten te horen dat de ontsteking verkeerd stond.
Maar ik heb gewoon cilinder 1 op BDP gezet op de krukas poulie was dit 0graden.
Vervolgens distributor erin laten zakken en met de rotor wijzend naar cilinder 1 bij de verdelerkap.


stond cil 1 op BDP EN stonden de kleppen sesloten van cil 1?
anders staat hij nl. 180 graden verkeerd

ron
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by Pavement Pounder »

Wat ron zegt,
Wat ik altijd doe om zeker te zijn is bougie 1 eruit en terwijl ik de krukas verdraai op zoek naar bdp voelen met een vinger in het bougiegat of hij gaat blazen als ik er bijna ben, dit werkt beter als je een hulpje hebt.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by johnny »

Pavement Pounder wrote: dit werkt beter als je een hulpje hebt.

laatste keer heb ik een passend slangetje ( zo'n 10 cm. plusminus ) in het bougiegat geduwd en daarop een ballonnetje ( kinderfeestje gehad ) geschoven..... ging perfect...
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by Bromgabber »

Hij dit het weer, en meteen goed gezet de ontsteking.
Samen met me collega gedaan, dus ik ben weer heel erg blij! :D
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: "Distributor" plaatsen.

Post by Thompson »

Bromgabber wrote:Hij dit het weer, en meteen goed gezet de ontsteking.
Samen met me collega gedaan, dus ik ben weer heel erg blij! :D
Bij mij moet het nog steeds gebeuren.
Zou je hier wellicht een samenvatting van je bevindingen willen doen?
Hoe heb je alles uiteindelijk gedaan? Tegen welke problemen liep je aan en hoe heb je deze weer opgelost?
Post Reply